blog

Jak założyć sklep internetowy w 2024 roku?

Ten post zawiera 1292 słów i 8444 znaków.
Przeczytanie tego posta zajmuje około 6 minut.

Planujesz założyć własny sklep online i w szybkim tempie osiągnąć zadowalające wyniki sprzedaży? Zależy Ci na tym, by odpowiednio „wejść” w rynek e-commerce i odnieść w jego obszarze wymarzony sukces? Mamy dla Ciebie dobrą wiadomość: to naprawdę możliwe. Musisz tylko wiedzieć, jak podejmować trafne decyzje podczas zakładania sklepu internetowego. W dalszej części przygotowanego przez nas artykułu podpowiemy Ci, co zrobić, by zacząć sprzedawać przez Internet.

Dlaczego w 2024 roku warto mieć swój sklep internetowy?

Czy wiesz o tym, że polski rynek e-commerce osiąga coraz lepsze wyniki, a roczny wzrost w tym sektorze handlu wynosi 12 procent? Z biegiem czasu sytuacja osób sprzedających towary przez Internet znacznie się poprawia. Decyduje o tym nie tylko rosnące zainteresowanie konsumentów zakupami online, na co w dużej mierze miała wpływ ogólnoświatowa sytuacja pandemiczna, ale i zwiększona dbałość przedsiębiorców o sukcesywne zwiększanie swojej widoczności w sieci. Istotne są również dobre praktyki w dziedzinie e-commerce, a w tym korzystanie z nowoczesnych narzędzi, które ułatwiają na przykład monitorowanie efektów działań SEO podjętych w ramach danego sklepu internetowego.

Odpowiednio przemyślane działania i sprzyjająca sprzedaży online sytuacja na świecie sprawiają, że przedsiębiorcy planujący sprzedawać przez Internet mają dużą szansę na odniesienie sukcesu – pod warunkiem, że są doskonale zorientowani w tematyce e-commerce lub korzystają ze wsparcia ekspertów, takich jak przedstawiciele wybranej agencji marketingowej specjalizującej się w handlu elektronicznym. Wszystko to oznacza, że również Ty możesz zacząć sprzedawać w sieci i odnieść prawdziwy sukces w zainicjowanym przez siebie biznesie.

Czy ryzyko inwestycyjne jest czymś, czego powinieneś się obawiać? Kluczową zaletą handlu zdalnego jest to, że nie naraża przedsiębiorcy na duże straty w sytuacji, kiedy prowadzony przez niego biznes online zakończy się niepowodzeniem. Daje dużą wolność i szerokie możliwości w zakresie promocji sklepu internetowego, a jednocześnie związana jest z nieznacznym ryzykiem inwestycyjnym. Osoba sprzedająca przez Internet nie musi wynajmować czy kupować lokalu, do którego zapraszać będzie swoich klientów. Wystarczy jej dobrze zbudowana strona internetowa – atrakcyjna zarówno dla konsumenta, jak i dla robota Google’a.

Jak przygotować się do prowadzenia sklepu internetowego?

Choć polski rynek e-commerce należy do najdynamiczniej rozwijających się rynków tego typu w całej Europie, nie oznacza to jednak, że stając się jego uczestnikiem, od razu osiągniesz wymarzony sukces. Ważne jest przede wszystkim to, byś stworzył dobry grunt pod prowadzenie swojego biznesu online. Eksperci tworzący sklepy internetowe dla klientów z Wrocławia oraz wielu innych miejscowości w Polsce wielokrotnie podkreślają znaczenie dobrego przygotowania się do handlu elektronicznego.

Pamiętaj przede wszystkim o tym, że sprzedaż przez Internet różni się od sprzedaży stacjonarnej, przez co sposób jej prowadzenia powinien zostać skrupulatnie zaprojektowany, a w tym dopasowany do potrzeb konsumenta. Na etapie planowania sprzedaży w sklepie internetowym wykonaj następujące kroki:

Krok 1. Ustal, co dokładnie chcesz sprzedawać: nie w każdym handlu istnieje duży potencjał.

Krok 2. Wymyśl nazwę własnej marki: możesz to zrobić samodzielnie lub z pomocą profesjonalistów zajmujących się namingiem dla firm.

Krok 3. Zastanów się nad tym, skąd pozyskasz towary, które będziesz sprzedawać w swoim sklepie online.

Krok 4. Określ miejsce magazynowania towaru – możesz zbudować własny magazyn lub skorzystać z popularnego w ostatnich latach dropshippingu.

Krok 5. Załóż działalność gospodarczą – jeśli jeszcze jej nie masz i spodziewasz się przekroczenia limitu maksymalnych przychodów, który został określony dla działalności nierejestrowanej.

Krok 6. Znajdź biuro księgowe, które pomoże Ci w wywiązywaniu się ze swoich obowiązków, np. względem urzędu skarbowego.

Krok 7. Znajdź miejsce prowadzenia sklepu: postanów, gdzie w Internecie będziesz prowadzić swój sklep online.

Krok 8. Stwórz sklep internetowy, dzięki któremu odniesiesz wymarzony sukces – najlepiej z pomocą wybranej agencji marketingowej.

Gdzie w Internecie można prowadzić swój sklep internetowy?

Jedną z ważniejszych decyzji, którą muszą podjąć osoby chcące sprzedawać towary przez Internet, jest miejsce prowadzenia planowanej działalności. Pamiętaj jednak o tym, że dla sprzedawców funkcjonujących w obszarze e-commerce kluczowe znaczenie ma nie to, w jakim miejscu znajdzie się ich komputer, z poziomu którego będą zarządzać swoim sklepem internetowym, ale platforma, na której zbudowany zostanie ich sklep. Jeżeli jesteś zdecydowany na handel online, masz do wyboru przede wszystkim następujące działania:

  • Stwórz własny sklep internetowy – idealnie dopasowany do Twoich potrzeb i oczekiwań wynikających np. ze specyfiki sprzedawanego towaru czy Twojej grupy docelowej. Jedyną wadą tej opcji jest konieczność poniesienia stosunkowo wysokich kosztów. Pamiętaj tylko o tym, że dobra inwestycja w sklep internetowy wygeneruje istotne zyski.
  • Skorzystaj z platformy sklepu online – założenie sklepu w takiej formy nie jest trudne i nie wymaga dużych nakładów finansowych. Możliwości jego promocji mogę być jednak ograniczone.
  • Wybierz platformę sprzedażową (marketplace), w ramach której zbudujesz swój sklep internetowy – pozwoli Ci to na oszczędność (jest to najtańsza ze wszystkich możliwości), ale spowoduje konieczność dzielenia się zyskami z właścicielem portalu aukcyjnego lub handlowego, który pobierać będzie prowizję od dokonanej przez Ciebie sprzedaży.

Gdzie magazynować towar sprzedawany w sklepie internetowym?

Inną kwestią, która spędza sen z powiek przyszłym sprzedawcom internetowym planującym założyć swój sklep online, jest konieczność znalezienia miejsca magazynowania towaru przeznaczonego na handel. Odpowiedni wybór modelu logistycznego dla swojej działalności ma bardzo duże znaczenie w kontekście przyszłych wyników sprzedaży osiąganych przez firmę.

Dlatego osoby, którym zależy na powodzeniu w planowanym biznesie, powinny ustalić, jakim dokładnie budżetem dysponują (takim, który mogą wykorzystać w celach biznesowych), a także, na jakie ryzyko inwestycyjne mogą sobie pozwolić. Po sprecyzowaniu wspomnianych kwestii oczywiste powinno stać się dla nich to, który z możliwych modeli logistycznych będzie w ich przypadku najlepszym wyborem.

Przedsiębiorcy chcący sprzedawać w sieci najczęściej decydują się na jedną z dwóch następujących opcji: własny magazyn lub dropshipping. Pierwszy wariant związany jest z koniecznością dokonania dość kosztownej inwestycji oraz z dużym ryzykiem inwestycyjnym, ale pozwala na nieustanną kontrolę prowadzonej przez siebie sprzedaży. Dropshipping natomiast nie wymaga ponoszenia dodatkowych kosztów na zakup bądź wynajęcie miejsca służącego do magazynowania towaru (towar jest przechowywany i dystrybuowany przez hurtownię), ale pozbawia właściciela biznesu możliwości monitorowania i zarządzania procesem wysyłkowym oraz dostępnością sprzedawanych w jego sklepie produktów.

W jaki sposób można szybko pozyskać nowych klientów, prowadząc swój sklep internetowy?

Kiedy już uda Ci się ruszyć z własną działalnością i otworzyć sklep internetowy, zadbaj o promocję – bez niej handel online nie ma szans na sukces. Świetnym systemem reklamowym ułatwiającym dotarcie do szerokiej grupy odbiorców, jest między innymi Google Ads – uruchomiony w 2000 roku i od tego czasu chętnie wykorzystywany przez polskich przedsiębiorców, a tak właściwie przez agencje reklamowe, z którymi współpracują.

Kampanie Google Ads gwarantują natychmiastowe zwiększenie widoczności sklepu internetowego w sieci. Dzięki nim Twoja marka stanie się rozpoznawalna, a Ty skupisz się na usprawnianiu funkcjonowania swojego biznesu lub na wzbogacaniu swojej oferty o nowe produkty. Kampanię Google Ads możesz przeprowadzić z pomocą wybranej agencji marketingowej specjalizującej się w takim działaniu.

Podobał Ci się wpis ?

Sending
Średnia opinia
0 (0 - liczba głosów)

powiązane artykuły

Zobacz, co jeszcze możemy dla Ciebie zrobić