blog

Dlaczego warto współpracować z agencją marketingową?

Ten post zawiera 936 słów i 6016 znaków.
Przeczytanie togo posta zajmuję około 4 minut.

Zastanawiasz się, czy warto nawiązać współpracę z agencją marketingową? A może freelancer będzie lepszą opcją? Zobacz, jakie są korzyści z powierzenia zadań specjalistom z agencji marketingowej oraz dlaczego współpraca z agencją marketingową zazwyczaj okazuje się korzystniejsza.

Oszczędność pieniędzy

W jaki sposób jesteśmy w stanie zaoszczędzić dzięki współpracy z agencją marketingową? Wynajęcie agencji zazwyczaj wiąże się z wydawaniem stałej kwoty. Natomiast w przypadku, gdy sprawy związane z marketingiem online chcemy realizować wewnątrz firmy, musimy wydać pieniądze na szkolenie, zakup narzędzi, a najczęściej także na zatrudnienie nowych pracowników. Wszystkie te czynności wiążą się nie tylko z kosztami materialnymi, ale również z poświęceniem sporej ilości czasu. Zlecając działania dobrej agencji marketingowej, mamy pewność, że naszą marką zajmą się specjaliści posiadający zarówno wiedzę, doświadczenie, jak i niezbędne do pracy narzędzia.

Szeroka wiedza

W skład agencji marketingowej wchodzą specjaliści, którzy posiadają wiedzę z różnych dziedzin, takich jak SEO, Social Media, UX, projektowanie graficzne, reklama czy content marketing. Takie osoby są na bieżąco z trendami ze świata marketingu oraz technologii. To natomiast oznacza, że wiedzą, co zrobić, aby firma była w stanie konkurować z największymi w swojej branży rywalami. Zajmując się marketingiem internetowym samodzielnie, musimy zarezerwować określoną ilość czasu na regularne zdobywanie nowej wiedzy, na co nie każdy z nas może sobie pozwolić.

Dostęp do profesjonalnych narzędzi

Marketing internetowy to branża, która rozwija się bardzo dynamicznie. W związku z tym regularnie pojawiają się nowe narzędzia, za pomocą których jeszcze skuteczniej można wypromować własną markę. Jednak dostęp do nich wymaga posiadania określonej wiedzy, a także pieniędzy, które przeznaczymy na zakup. Specjaliści z agencji marketingowej są już natomiast wyposażeni zarówno w najnowocześniejsze narzędzia, jak i obszerną wiedzę, która pozwala im sprawnie z nich korzystać. Co więcej, agencja marketingowa jest w stanie dobrać takie rozwiązania, które najlepiej sprawdzą się w przypadku naszej firmy.

Obiektywne spojrzenie

Samodzielne zajmowanie się marketingiem internetowym ma dodatkową wadę. Czasami bowiem nie jesteśmy w stanie przyjrzeć się z dystansem naszej stronie internetowej, treściom, które publikujemy na kanałach Social Media czy stworzonej kampanii reklamowej. Zlecenie działań agencji marketingowej pozwoli nam poznać obiektywną opinię specjalistów. Może okazać się, że czynności co do których byliśmy w pełni przekonani, wcale nie są efektywne w odniesieniu do naszej firmy.

Agencja marketingowa czy freelancer?

Oczywiście to, z kim wolimy nawiązać współpracę, stanowi wyłącznie naszą decyzję. Natomiast nie można się nie zgodzić, że za agencją przemawia więcej argumentów na plus.

Weryfikacja skuteczności

O ile o agencjach marketingowych znajdziemy w Internecie wiele opinii, ponieważ obsługują większą ilość klientów, o tyle freelancer zazwyczaj ma ich znacznie mniej. W związku z tym trudniej będzie nam zweryfikować jego skuteczność. Co więcej, większe firmy o ugruntowanej pozycji, a więc te, które są wiarygodne, najczęściej korzystają z usług agencji marketingowych.

Kontakt

Zdarza się, że czasem pilnie chcemy skontaktować się z osobą zajmującą się naszą stroną internetową. Freelancer zazwyczaj ma bardzo elastyczne godziny pracy. Może więc wystąpić sytuacja, podczas której nie jesteśmy w stanie się do niego dodzwonić. W przypadku agencji marketingowej, możemy mieć pewność, że zawsze ktoś będzie „na posterunku”.

Szybkość działania

Jest to kwestia powiązana z poprzednim punktem. Problem pojawia się wówczas, gdy zależy nam na szybkim podjęciu działań, a osoba będąca freelancerem zachorowała bądź wypadło jej coś ważnego. Natomiast na agencję marketingową składają się całe zespoły osób. Nie ma więc obawy, że nasza strona internetowa zostanie pozostawiona bez wdrożenia określonego działania.

Technologia

Bez wątpienia agencja marketingowa posiada więcej środków, które może przeznaczyć na najnowsze rozwiązania technologiczne, w tym nowoczesne narzędzia, które mogą idealnie sprawdzić się w przypadku naszej firmy. Co więcej, agencje marketingowe często inwestują także w szkolenia dla swoich pracowników, dzięki czemu jakość świadczonych usług pozostaje na wysokim poziomie.

Kompleksowość

Także na tym polu wygrywa agencja marketingowa. W jej skład wchodzą osoby posiadające różne umiejętności oraz wiedzę dotyczącą wielu aspektów marketingu online. Dla przykładu, jedna osoba może świetnie czuć się w tworzeniu postów na Facebooka, podczas gdy inny specjalista będzie na bieżąco z nowinkami z zakresu SEO. Oczywiście dobry freelancer może być osobą wszechstronną. Niemniej jednak wiedza kilku specjalistów jest z reguły bogatsza.

Kreatywność

To normalne, że podczas tworzenia kampanii reklamowej, gdzie trzeba wymyślić chwytliwe hasło, twórcę może dopaść zaćmienie, czyli brak weny. Co w tym przypadku robi freelancer? Najczęściej musi zrobić sobie chwilę przerwy. Co robi agencja marketingowa? Urządza burzę mózgów. Powiedzenie „co dwie głowy to nie jedna” doskonale wpasowuje się w tego rodzaju sytuację.

Freelancer czy agencja?

Chociaż agencja marketingowa zazwyczaj okazuje się lepszym wyborem, jeżeli wiemy (na przykład od znajomych z branży), że konkretny freelancer działa bardzo skutecznie i jest w stanie poradzić sobie doskonale z zadaniem, który chcemy mu powierzyć, nic nie stoi na przeszkodzie, aby nawiązać współpracę z freelancerem.

powiązane artykuły