blog

Google Ads – zobacz, jak prowadzimy płatne kampanie

Ten post zawiera 1995 słów i 12601 znaków.
Przeczytanie tego posta zajmuje około 9 minut.

Reklamy Google Ads to popularny sposób na szybkie zwiększenie popularności marki. Kampanie produktowe pozwalają natomiast zaprezentować w sieci produkty, na których sprzedaży zależy nam najbardziej. Zarówno małe, jak i większe przedsiębiorstwa korzystają z płatnych reklam Google Ads. Jednak konfiguracja kampanii oraz jej prowadzenie mogą okazać się zbyt skomplikowane i czasochłonne dla osób niedoświadczonych. Zastanawiasz się nad zleceniem wykonania płatnych reklam? Sprawdź, w jaki sposób nasza agencja interaktywna z Wrocławia prowadzi kampanie Google Ads.

Jak prowadzimy kampanie Google Ads w naszej agencji interaktywnej z Wrocławia?

Krok 1 - Analiza branży i firmy

Zaczynamy od dokładnego poznania specyfiki Twojej firmy, jak i całej branży. Co więcej, analizujemy również Twoje otoczenie, a więc konkurencję. Poznanie “od podszewki” Twojej oferty stanowi punkt wyjścia do prowadzenia dalszych działań.

Krok 2 - Cel kampanii i grupa docelowa

Musimy poznać Twoje potrzeby i oczekiwania. Chcesz zwiększyć popularność swojej marki, a może skupić się na sprzedaży konkretnych produktów lub usług? Niezwykle ważne jest dla nas, aby jak najlepiej poznać Twoich klientów. Dlatego wspólnie z Tobą analizujemy grupę docelową, a więc określamy takie cechy odbiorców, jak wiek, płeć, zainteresowania, miejsce zamieszkania, zachowanie oraz potrzeby. Musimy bowiem wiedzieć do kogo kampania powinna zostać skierowana.

Krok 2 - Typ kampanii, lokalizacja, budżet

Kampanie Google Ads można podzielić ze względu na różne rodzaje. Wybór jest dokonywany w oparciu o cel kampanii.

  • Kampanie tekstowe w sieci wyszukiwania

Pomagają zwiększyć ruch w witrynie. Reklamy umiejscawiane są na górze oraz na dole wyników wyszukiwania Google, choć można umieścić je także w innych witrynach partnerów sieci wyszukiwania. Reklamy należące do tego typu kampanii, to reklamy tekstowe. Niektóre mogą przenosić odbiorcę do strony internetowej, podczas gdy inne mogą umożliwiać natychmiastowe wykonanie połączenia telefonicznego.

  • Kampanie produktowe

To opcja dla tych, którzy chcą zwiększyć sprzedaż określonych produktów. Reklamy produktowe przedstawiają przedmiot wraz z nazwą, opisem, ceną i zdjęciem. Reklamy te pojawiają się na skutek wpisania przez użytkownika określonych fraz do wyszukiwarki.

  • Kampanie display

Reklamy w kampanii display przybierają postać graficzną. Najczęściej jest to grafika w połączeniu z tekstem. Tego typu kampanie są pomocne podczas zwiększania świadomości na temat marki, a także wtedy, gdy chcemy tworzyć jej określony wizerunek.

  • Kampanie video

Reklamy w postaci krótkich filmów najlepiej sprawdzają się wówczas, gdy zależy nam na tym, aby potencjalni klienci dowiedzieli się o naszej marce. Kampanie tego rodzaju nie mają na celu bezpośredniej sprzedaży. Ich zadaniem jest przede wszystkim budowanie wizerunku marki. Takie reklamy mogą pojawiać się np. na portalu You Tube.

  • Kampanie lokalne

To opcja dla sklepów stacjonarnych. Takie reklamy wyświetlają się w sieci wyszukiwania oraz w mapach Google czy np. na You Tube. Natomiast konieczne jest utworzenie konta Google Moja Firma, które będzie posiadać min. 90% zweryfikowanych wizytówek, a więc potwierdzonych lokalizacji (Google wysyła specjalne kody pocztą). Kampania może zostać utworzona wyłącznie w przypadku istnienia kilku stacjonarnych sklepów lub punktów usługowych. Dlatego mogą z niej skorzystać jedynie większe przedsiębiorstwa.

Krok 3 - Wybór fraz kluczowych

Jeżeli kampania ma osiągać dobre efekty, konieczne jest wprowadzenie do niej właściwych fraz kluczowych. Są to słowa lub wyrażenia powiązane z ofertą firmy, a ich wybór zależy od celu kampanii. Dla przykładu, sklep online oferujący zabawki dla dzieci, w okresie świątecznym może zdecydować się na takie frazy kluczowe, jak “zabawki dla dzieci”, “prezenty dla dzieci”, “zabawki na święta” itd.

W jaki sposób dobieramy frazy kluczowe? W celu odnalezienia jak najbardziej trafnych wyrażeń, wykorzystujemy dedykowane programy, takie jak Semstorm, Google Trends czy Google Ads. Pozwalają one sprawdzić dane historyczne związane z określonymi frazami, a także ich sezonowość, trendy w zakresie wyszukiwania, a nawet słowa, jakie stosowane są w reklamach konkurencji.

Oczywiście to Ty jesteś ekspertem w swojej branży, więc wybrane przez nas frazy kluczowe, konsultujemy z Tobą.

Frazy kluczowe można, a wręcz trzeba edytować w trakcie trwania kampanii. Na podstawie statystyk otrzymanych od Google Ads, dodajemy, usuwamy oraz edytujemy określone wyrażenia.

Stosujemy także wykluczenia, a więc tworząc kampanię dla producenta mebli na wymiar, wykluczymy takie frazy, jak “meble Ikea”. Dostałe/aś telefon od klienta z pytaniem o produkt, który nie ma związku z Twoją ofertą? Skontaktuj się z nami, a wykluczymy taką frazę, aby reklamy nie wyświetlały się już więcej po wpisaniu przez użytkownika tego typu wyrazów.

Krok 4 - Ustawienia dodatkowe (urządzenia, harmonogram, kierowanie, grupy reklam)

Czy Twoje reklamy Google Ads mają wyświetlać się użytkownikom korzystającym zarówno z laptopów, tabletów, jak i telefonów komórkowych, czy może wyłącznie smartphonów? Twoja oferta skierowana jest do firm, które w weekendy są zamknięte? Kampania ma dotyczyć osób mieszkających we Wrocławiu, czy również tych, którzy tylko odwiedzają to miasto? Twoja kampania ma mieć jedną grupę reklam, czy może chcesz promować dwie zróżnicowane oferty?

Krok 5 - Teksty reklam

Teksty reklam posiadają pewne ograniczenia odnośnie długości. Najczęściej kampania może zawierać max. 3 reklamy w każdej grupie reklam. Zawsze tworzymy 2-3 reklamy dla każdej grupy. Reklama może posiadać kilkanaście nagłówków oraz 4 linijki tekstu. W naszej wrocławskiej agencji, napisane przez nas teksty do reklam Google Ads, trafiają do Ciebie jeszcze przed ich publikacją. Dzięki temu mamy pewność, że wszystkie zawarte w nich informacje będą zgodne z rzeczywistością. Pamiętaj jednak o limicie znaków, a także o tym, że teksty muszą posiadać frazy kluczowe. Chociaż dbamy o logikę tekstu, nie ukrywamy, że to frazy kluczowe są najważniejsze. Dlatego niektóre linijki tekstu mogą przybierać bardziej hasłowy charakter.

Krok 6 - Rozszerzenia reklam

Każda reklama może posiadać rozszerzenia, a więc w miarę potrzeb, dodajemy numer telefonu czy dodatkowe informacje i objaśnienia (“np. atrakcyjne ceny”, “darmowa dostawa”). Takie hasła pojawią się pod tekstem reklamy. Czasami także dodajemy grafikę zaciągniętą z Twojej strony internetowej. Istotnym rozszerzeniem są natomiast linki do podstron. Najczęściej prowadzą one do zakładki “Kontakt”, “O nas”, “Oferta”. Tego rodzaju “dodatki” pozytywnie wpływają na ocenę Twojej kampanii, jakiej dokonują algorytmy Google. Co więcej, sprawiają one, że Twoja reklama tekstowa zajmuje po prostu więcej miejsca, a dzięki temu jest lepiej widoczna dla użytkowników. Pamiętaj jednak o tym, że na różnych urządzeniach, reklama może wyglądać inaczej – np. nie zawsze wyświetlą się linki do podstron, obraz czy nawet wszystkie linijki tekstu reklamy.

Krok 7 - Wdrożenie kampanii i akceptacja Google

Po tym, gdy zaakceptujesz teksty reklam, wdrażamy całą kampanię. Musisz jednak uzbroić się w cierpliwość, ponieważ Google potrzebuje ok. 1 do 3 dni roboczych na sprawdzenie treści. Dopiero po akceptacji ze strony Google Ads, reklamy zaczynają się wyświetlać w internecie.

Co się dzieje, jeżeli Google nie zaakceptuje reklam? Takie sytuacje zdarzają się rzadko, natomiast w takim przypadku sprawdzamy przyczynę, czasami kontaktujemy się z działem technicznym Google Ads. Naprawiamy problem na tyle szybko, na ile jest to możliwe. Źródła takiej sytuacji mogą być bardzo różne.

Krok 8 - Kontrola i optymalizacja

Sama konfiguracja kampanii Google Ads to tak naprawdę początek. Przez cały okres naszej współpracy, stale monitorujemy efekty, jakie przynoszą określone działania. Przez cały czas możemy wprowadzać do kampanii różnego rodzaju zmiany. Najczęściej dotyczą one fraz kluczowych i harmonogramu wyświetlania reklam. W każdej chwili można także zmienić dzienny budżet kampanii, lokalizację czy dodać lub usunąć grupę reklam.

Krok 9 - Raportowanie

Regularnie otrzymujesz od nas raporty ze statystykami, które pobieramy z Google Ads. Dzięki temu możesz obserwować efektywność poszczególnych fraz kluczowych (co może przydać Ci się także podczas innych działań marketingowych), jak i zobaczyć, które produkty lub usługi cieszą się największą popularnością.

Jak wygląda współpraca z naszą agencją podczas tworzenia kampanii Google Ads?

  1. Musimy jak najlepiej poznać Twoje potrzeby i oczekiwania. Dlatego na początku będziemy chcieli porozmawiać o Twojej firmie, celach, konkurencji oraz Twoich klientach.
  2. Zaproponujemy Ci typ kampanii, który będzie najlepiej dopasowany do Twoich potrzeb. Porozmawiamy także o lokalizacji i budżecie dziennym, jaki chcesz przeznaczyć na kampanię.
  3. Za pomocą naszych dedykowanych narzędzi, wybierzemy frazy kluczowe, a także napiszemy teksty reklam, a następnie prześlemy Ci wszystko do akceptacji.
  4. Skonfigurujemy kampanię i poinformujemy Cię, gdy reklamy zaczną wyświetlać się w sieci.
  5. Będziemy z Tobą w kontakcie w czasie trwania kampanii. Regularnie będziesz otrzymywać od nas raporty ze statystykami.

Kampanie produktowe - Google Merchant Center

Kampanie produktowe to najlepszy wybór, jeżeli chcesz skupić się na sprzedaży konkretnych produktów. W przypadku kampanii tego typu, w pierwszej kolejności należy założyć konto w Google Merchant Center. Możemy zrobić to za Ciebie lub możesz utworzyć konto samodzielnie, za pomocą własnego adresu mailowego gmail. Jeżeli nie posiadasz adresu mailowego gmail, załóż go poprzez stronę https://www.google.com/intl/pl/gmail/about/

Jak utworzyć konto w Google Merchant Center?

  1. Wejdź na stronę https://www.google.com/retail/solutions/merchant-center/
  2. Kliknij niebieski przycisk “Rozpocznij”.
  3. Wpisz swój adres mailowy gmail oraz hasło do poczty.
  4. Uzupełnij informacje na temat firmy. Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz na stronie https://support.google.com/merchants/answer/188924?hl=pl Niebieski przycisk na dole strony będzie kierował Cię do kolejnych sekcji. Pamiętaj, aby wybrać “płatność w witrynie”, jeżeli prowadzisz sklep internetowy. Podaj swój aktualny numer telefonu.
  5. Przydziel nam dostęp, abyśmy mogli wgrać produkty i połączyć Twoje konto Google Merchant Center z Google Ads. W tym celu kliknij na koło zębate u góry strony, wybierz “Dostęp do konta”, w sekcji Użytkownicy naciśnij “+Dodaj użytkownika”, a następnie wpisz adres mailowy, który Ci prześlemy.
  6. Gdy zaakceptujemy zaproszenie, przydziel nam rolę administratora, abyśmy mogli prowadzić działania na koncie. W tym celu kliknij na koło zębate u góry strony, wybierz “Dostęp do konta”, w sekcji Użytkownicy kliknij na nasz adres mailowy lub obok, a następnie zaznacz opcję “Administrator”.

Gotowe. Resztą zajmie się nasza agencja 🙂

Czy warto tworzyć kampanie Google Ads?

Kampanie Google Ads bardzo często pozwalają zwiększyć ruch na stronie internetowej. Kampanie produktowe to świetny sposób na to, aby sprzedać produkty na których najbardziej nam zależy. Co więcej, w tym przypadku klient od razu widzi cenę produktu, więc w reklamę klikają wyłącznie osoby, które myślą o jego zakupie. Oznacza to, że nasz budżet jest przeznaczany wyłącznie na zainteresowanych produktem klientów.

Chociaż nigdy nie mamy gwarancji, że kampania osiągnie doskonałe rezultaty, to jednak zawsze dostarczy nam bardzo użytecznych informacji. Na ich podstawie możemy znacznie efektywniej prowadzić kolejne działania marketingowe i biznesowe.

Kampanie Google Ads to także bardzo dobry sposób na zwiększenie świadomości na temat marki, a także budowę określonego wizerunku.

Warto pamiętać, że na kampanię w Google Ads nie musimy przeznaczać fortuny. Chociaż wiele w tym przypadku zależy od konkretnej branży to jednak nawet przy niższym budżecie jesteśmy w stanie osiągnąć dość zadowalające efekty.

Jeżeli chcesz, abyśmy poprowadzili Twoją kampanię Google Ads, skontaktuj się z nami tutaj: https://computersoft.net.pl/kontakt

Podobał Ci się wpis ?

Sending
Średnia opinia
0 (0 - liczba głosów)

powiązane artykuły