blog

Reklama w Internecie -jak promować stronę internetową?

Ten post zawiera 1252 słów i 8129 znaków.
Przeczytanie tego posta zajmuje około 6 minut.

Reklama w Internecie to doskonały sposób na zyskanie nowych klientów i zwiększenie sprzedaży. W zakresie promowania strony internetowej posiadamy różne możliwości – reklama w Google Ads, w Social Mediach, artykuły sponsorowane, bannery, e-mail marketing czy działania SEO.

Jakie są rodzaje reklamy internetowej?

Reklamy w Internecie możemy podzielić na płatne oraz bezpłatne. Reklamy bezpłatne przede wszystkim dotyczą działań SEO, mających na celu podwyższenie pozycji strony internetowej w wyszukiwarce Google. Mówiąc o reklamach płatnych, warto jest zaznajomić się z poniższymi skrótami:

PPC (Pay Per Click) oraz CPC (Cost Per Click) – reklamodawca płaci za kliknięcie.

CPM ( Cost Per Impressions) – reklamodawca płaci określoną kwotę za wyświetlenie 1000 odsłon.

CPA (Cost Per Action) – reklamodawca płaci za rezultaty kampanii w momencie, gdy zostanie zrealizowana konkretna akcja (działanie), taka jak zakup produktu.

Google Ads

Stanowi formę reklamy płatnej. Linki sponsorowane wyświetlają się u góry lub na dole w wynikach wyszukiwania. Co więcej, reklamy mogą wyświetlać się również poza wyszukiwarką, jako że Google posiada bardzo dużą sieć reklamową liczącą miliony stron internetowych. W ramach Google Ads można tworzyć nie tylko reklamy w sieci wyszukiwania, ale także reklamy produktowe. Podczas wprowadzania kampanii Google Ads, szczególną uwagę należy poświęcić na dobór odpowiednich słów kluczowych. To właśnie dzięki nim potencjalni klienci trafią na naszą stronę internetową. Co więcej, mamy również możliwość dokładnego określenia lokalizacji, w których będą pojawiać się nasze reklamy. Możemy wybrać konkretne kraje, województwa, miasta czy mniejsze miejscowości.

Nawet wtedy, gdy reklama Google Ads zostanie już uruchomiona, wciąż istnieje możliwość wprowadzania zmian. Zarówno związanych z wysokością budżetu, czasem trwania kampanii, jak i frazami kluczowymi czy tekstem reklam. Ponadto, Google Ads umożliwia obserwowanie szczegółowych statystyk. Dzięki temu możemy w porę zareagować, aby nasza kampania przyniosła oczekiwane rezultaty. W przypadku reklam Google Ads, warto jest zastanowić się nad grupą docelową do której chcemy trafić. Część osób niechętnie klika w reklamy. Dlatego na samym początku tworzenia kampanii Google Ads, warto jest zasięgnąć wskazówek od specjalistów, którzy pomogą nam stworzyć zachęcającą reklamę.

Reklama w Social Mediach

To, jak dużo czasu spędzamy obecnie na portalach społecznościowych, takich jak Facebook czy Instagram, może być wręcz szokujące. Nic więc dziwnego, że firmy bardzo chętnie korzystają z możliwości publikowania reklam w Social Mediach. Reklamy na Facebooku, czyli Facebook Ads pozwalają łatwo i szybko dotrzeć do określonej grupy odbiorców. Możemy ustalić ich wiek, płeć, miejsce pobytu lub zamieszkania, zainteresowania, wykształcenie czy miejsce pracy. Dzięki temu rosną szanse na trafienie do osób, które rzeczywiście mogą być zainteresowane naszymi usługami lub produktami.

W przypadku reklamy na Facebooku, mamy ogromny wybór różnych form wyświetlania treści. Nasza reklama może zawierać zdjęcie, wideo oraz rozbudowane opisy. Możemy tworzyć różne warianty reklam, dzięki czemu sprawdzimy, które z nich przynoszą najlepsze efekty. Co więcej, to od nas zależy, gdzie dokładnie pojawi się reklamowana treść. Dotyczy to zarówno konkretnego miejsca (jak np. aktualności), jak i platformy (np. Facebook, Instagram). Warto również pamiętać o tym, że  Facebook Ads wiąże się ze stosunkowo niskim kosztem kliknięcia. Natomiast jako wadę takiego rozwiązania, możemy uznać bardzo dużą konkurencję.

Artykuły sponsorowane

To artykuły, których celem jest zachęcenie odbiorcy do skorzystania z produktów lub usług, które w mniej lub bardziej zauważalny sposób, zostały przytoczone w treści wpisu. Artykuły sponsorowane są publikowane na stronach internetowych, które cieszą się popularnością wśród określonej grupy docelowej – tej, do której skierowana jest nasza oferta. Mogą to być zarówno bardzo duże i znane portale poruszające różnego rodzaju tematy, jak i strony internetowe dotyczące konkretnej branży.

Niezwykle ważne jest, aby artykuł sponsorowany został napisany z myślą o zaciekawieniu odbiorcy oraz dostarczeniu mu pewnej wiedzy. Możemy być praktycznie pewni, że nachalne wychwalanie reklamowanego produktu lub usługi, przyniesie skutek odwrotny od zamierzonego. Warto również pamiętać, że tym sposobem jesteśmy w stanie zwiększyć świadomość odbiorców na temat marki. Co więcej, zaletą artykułów sponsorowanych jest także dość niska cena publikacji.

Bannery reklamowe

To inaczej reklama display. Bannery reklamowe najczęściej przybierają postać prostokątów lub kwadratów, które występują w formie statycznej lub dynamicznej. Reklamy bannerowe mogą wyświetlać się na różnego rodzaju stronach internetowych. Kierowane są do określonej grupy odbiorców. Po ich kliknięciu, użytkownik zostaje przekierowany na naszą stronę www, dzięki czemu może zapoznać się z oferowanymi przez nas usługami lub produktami. Tego rodzaju reklama internetowa ma na celu zarówno pozyskanie nowych klientów, jak i dotarcie do osób, które już wcześniej zajrzały na naszą stronę internetową.

Należy jednak uważać na to, aby poprzez bannery reklamowe nie zniechęcić potencjalnych klientów. Tego typu reklama w sieci często bowiem zakrywa istotne elementy, jakie znajdują się na stronie www, przez co wywołuje irytację u odbiorców. Co więcej, bardzo duża ilość tego typu reklam sprawia, że obecnie użytkownicy nie zwracają zbyt dużej uwagi na zawarte w nich treści.

Newsletter

E-mail marketing to tania forma reklamy, która może okazać się wyjątkowo skuteczna. W tym przypadku należy jednak przygotować odpowiednią strategię, dzięki której uda nam się zmaksymalizować zysk. Newsletter bezwzględnie nie może przybierać postaci spamu. Musi natomiast dostarczać odbiorcy użytecznych i ciekawych informacji, jak i zawierać zachętę do skorzystania z oferty. Całość powinna zostać zaprezentowana w atrakcyjny sposób, z uwzględnieniem dodatkowych elementów graficznych, które przyciągną wzrok czytającego.

Sprawdzonym pomysłem jest zaoferowanie rabatu na pierwsze zakupy albo darmowej dostawy, która będzie obowiązywać przez określony czas. E-mail marketing pozwala łatwo dotrzeć do osób realnie zainteresowanych zakupami w naszym sklepie internetowym. Należy jednak dołożyć wszelkich starań, aby wiadomości e-mail od naszej firmy nie były utożsamiane ze spamem.

Pozycjonowanie strony internetowej

Wszelkie działania SEO mają na celu poprawę widoczności naszej strony internetowej w wyszukiwarce Google. Pozycjonowanie strony internetowej wiąże się z niskimi kosztami, a na rezultaty zwykle należy zaczekać kilka miesięcy lecz jednocześnie efekty mogą być bardzo zadowalające, a co więcej, utrzymują się przez długi czas. Działania SEO obejmują m.in. optymalizację techniczną strony www, analizę słów kluczowych oraz doskonalenie treści zawartych na stronie internetowej.  Wszystkie wykonywane czynności mają skutkować tym, że nasza strona www lub sklep online wyświetli się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwarki. Dzięki temu znacznie zwiększamy szansę na to, że nasza oferta zostanie zauważona.

Czy warto promować stronę internetową?

Oczywiście, że warto! Bez względu na to, jak duży jest nasz budżet, możemy dobrać taki rodzaj reklamy w sieci, który pomoże nam zyskać nowych klientów, a jednocześnie nie będzie dla nas zbyt kosztowny.

Podobał Ci się wpis ?

Sending
Średnia opinia
0 (0 - liczba głosów)

powiązane artykuły