Jakiś czas temu naszym klientem została firma Wargo – CookKing, będąca doświadczonym producentem palenisk, grilli ogrodowych oraz innych artykułów do ogrodu i domu. Wieloletnie doświadczenie, a także ciągła chęć rozwoju sprawiają, że firma Wargo stale dostosowuje swoją ofertę do rosnących wymagań klientów. Produkty wysokiej jakości dostarczane są do największych w kraju marketów budowlanych oraz sieci handlowych. Grille oraz pozostałe artykuły tworzone są w Polsce, co zapewnia nie tylko wyjątkową jakość, ale również najwyższą dbałość o szczegóły oraz niepowtarzalny wygląd.
Sklep B2B dla firmy Wargo
Naszym zadaniem było stworzenie sklepu internetowego dla klientów biznesowych firmy Wargo. Głównym celem było zapewnienie sprawnej obsługi zamówień składanych nie tylko przez polskich klientów, ale również zagranicznych. Zależało nam na zbudowaniu witryny, która będzie łatwa w obsłudze dla administratora oraz jednocześnie sprosta oczekiwaniom wymagających klientów biznesowych. Musieliśmy wdrożyć funkcje, dzięki którym klienci B2B mogą otrzymywać indywidualne oferty, w określonej walucie. Co więcej, chcieliśmy, aby strona internetowa Wargo prezentowała się atrakcyjnie i odznaczała się przejrzystością, co jest istotne dla firm składających hurtowe zamówienia. Nasze działania, mające na celu spełnienie wszystkich tych wymagań, oparliśmy na systemie PrestaShop, który sprawdził się doskonale w roli platformy B2B.
Czym charakteryzuje się platforma B2B firmy Wargo?
Weryfikacja klienta
Oferty znajdujące się w sklepie internetowym Wargo, mogą być przeglądane także przez użytkowników niezalogowanych. Jednak dopiero po zalogowaniu, klienci otrzymują dostęp do wszystkich artykułów, promocji oraz spersonalizowanych propozycji. Podczas zakładania konta, klienci podają podstawowe informacje dotyczące firmy, a także dane osobowe. Po ukończonej rejestracji, administrator platformy musi zatwierdzić nowego użytkownika. Po pomyślnym przejściu weryfikacji, klient otrzymuje maila z informacją o możliwości zalogowania się na stronę internetową B2B.
Dopasowanie klientów do grup
Podczas weryfikacji, administrator musi zatwierdzić nowego użytkownika, a jednocześnie ma możliwość przypisania go do określonej grupy klientów. Grupy te związane są z walutą, w jakiej klient B2B dokonuje płatności. Dzięki temu zalogowany użytkownik widzi ceny produktów w walucie, która została wcześniej do niego przypisana. Co więcej, istnieje także możliwość przypisania kategorii produktów do konkretnych grup klientów. Oznacza to, że kategorie, które ukażą się określonemu użytkownikowi zależą od tego, do jakiej grupy został on przydzielony. Administrator może natomiast w każdej chwili przypasować klienta do innej grupy.
Dostęp do historii zamówień oraz możliwość ponownego zamówienia
Klient, który zaloguje się na swoje konto, otrzymuje szybki dostęp nie tylko do swoich danych, które może edytować, ale także do listy wszystkich dotychczasowych zamówień. Niewątpliwym ułatwieniem jest możliwość wyboru opcji ponownego zamówienia. Dzięki temu nie ma potrzeby kompletowania wszystkich produktów po raz kolejny, co jest niezwykle istotne dla klientów B2B zamawiających duże ilości towaru.
Zaawansowana wyszukiwarka produktów
Potrzeby klienta B2B zdecydowanie różnią się od tych, jakie ma klient B2C. Klienci biznesowi zazwyczaj potrafią dokładnie określić, jakie produkty są im potrzebne. Co więcej, dokonywanie wielu dużych zamówień zajmuje sporo czasu. Z tego powodu tak ważne jest ułatwienie im pracy na tyle, ile jest to możliwe. Zaawansowana wyszukiwarka produktów na platformie sprzedażowej, umożliwia szybkie i łatwe znalezienie określonych artykułów, w oparciu o ich rozmiar, wymiary, materiał czy cenę.
Indywidualne cenniki oraz opcje płatności
Klienci biznesowi firmy Wargo mogą liczyć na spersonalizowane oferty cenowe. Dzieje się tak za sprawą możliwości przypisania każdego użytkownika do określonej grupy w oparciu o daną walutę. Administrator może także przypasować całej grupie lub konkretnemu użytkownikowi, takie opcje jak „płatność z góry” oraz „płatność odroczona”.
Zautomatyzowane śledzenie zamówienia
Na każdym etapie na jakim znajduje się składane zamówienie, kupujący otrzymuje automatyczną wiadomość e-mail. Jest ona w określonym języku, w zależności od tego, w jakiej walucie nastąpiła płatność. W związku z tym, klient informowany jest o poprawnym złożeniu zamówienia, otrzymaniu płatności, wysyłce, dostarczeniu czy anulowaniu.
Integracje odpowiadające za sprawne działanie sklepu B2B
Wdrożone przez nas integracje z systemem księgowym, płatnościami czy firmami kurierskimi, umożliwiają sprawną obsługę wszystkich zamówień. Pełna automatyzacja większości procesów sprawia, że zarządzanie dużą ilością zamówień składanych przez klientów B2B, staje się znacznie prostsze i szybsze. Co więcej, unika się błędów, jakie zwykle pojawiają się w przypadku ręcznie prowadzonych dokumentacji. Klienci B2B sklepu Wargo mogą więc liczyć na sprawną obsługę, a tym samym na szybsze otrzymanie zamówienia.
Atrakcyjność i przejrzystość witryny
Wykonana przez nas platforma B2B jest nie tylko w pełni funkcjonalna, ale również atrakcyjna wizualnie. Podczas projektowania, szczególną uwagę przykładaliśmy do tego, aby strona internetowa była przede wszystkim czytelna, a więc ułatwiała szybkie znajdowanie określonych produktów, co jest niezwykle ważne dla klientów biznesowych.
Cieszymy się, że mogliśmy zaprojektować, a następnie zbudować sklep internetowy B2B dla firmy Wargo CookKing, który spełnia wszelkie oczekiwania zarówno firmy Wargo, jak i jej klientów biznesowych. Wdrożone przez naszą agencję interaktywną rozwiązania, pozwalają świadczyć obsługę na najwyższym poziomie.