blog

Jak działa agencja marketingowa?

Ten post zawiera 1115 słów i 7234 znaków.
Przeczytanie togo posta zajmuję około 5 minut.

Z usług agencji marketingowej może skorzystać każda firma, bez względu na to, czy dopiero rozpoczyna swoją działalność, czy istnieje na rynku od wielu lat. Jakie są korzyści z wdrożenia działań marketingowych w sieci? Zwiększenie sprzedaży, zyskanie nowych klientów oraz zdobycie większej rozpoznawalności marki to główne zalety skutecznego marketingu internetowego. W celu osiągnięcia jak najlepszych efektów, warto nawiązać współpracę z agencją marketingową. Doświadczeni specjaliści będą w stanie dobrać najlepsze dla naszego biznesu rozwiązanie.

Czym jest agencja marketingowa?

Firma, której zależy na rozwoju, pozyskaniu nowych klientów, jak i zwiększeniu sprzedaży, powinna opracować właściwą strategię marketingową. Kampanie reklamowe w Internecie czy aktywne prowadzenie konta firmowego w Social Mediach to niektóre rozwiązania, które są w stanie sprawić, że w naszym sklepie internetowym znacząco zwiększy się ruch. Jednak, aby rzeczywiście tak się stało, każde działanie należy starannie zaplanować. Stworzenie chwytliwego tekstu, przyciągającej wzrok grafiki czy określenie właściwej grupy docelowej to kluczowe elementy, które mogą zadecydować o naszym sukcesie lub jego braku.

Marketing internetowy to jednak znacznie więcej. Nie wszystkie działania, które chcemy wdrożyć, mogą sprawdzić się w przypadku naszego biznesu. Co więcej, czasami będziemy potrzebować specjalistycznych narzędzi. Jeżeli tylko mamy czas oraz chęci do zdobywania wiedzy i umiejętności w zakresie online marketingu, możemy oczywiście samodzielnie podjąć się części lub wszystkich działań. Jednak w większości przypadków nie mamy takiej możliwości ze względu na inne obowiązki, które związane są z prawidłowym funkcjonowaniem firmy. To właśnie wówczas możemy zatrudnić agencję marketingową, która po przeprowadzeniu dokładnej analizy, zaproponuje nam wdrożenie konkretnych działań, dopasowanych do charakteru naszego biznesu.

Agencja marketingowa, a agencja reklamowa

Zdarza się, że obie te nazwy są ze sobą mylone. Dlatego warto poznać różnice między agencją marketingową, a agencją reklamową. Czym zajmuje się agencja reklamowa? Jak sama nazwa na to wskazuje, projektowaniem oraz realizacją zarówno pojedynczych reklam, jak i całych kampanii reklamowych. Natomiast agencje marketingowe oferują szerszy zakres usług. Zajmują się więc nie tylko reklamą, ale również content marketingiem, obsługą kanałów Social Media, copywritingiem, brandingiem oraz wieloma innymi działaniami.

Analiza i zaplanowanie strategii działań

Jak działa agencja marketingowa? Wszystko zaczyna się od pozyskania szczegółowych informacji na temat naszej firmy, a także jej całego otoczenia. Niezwykle istotne jest poznanie konkurencji, grupy docelowej do której skierowana jest dana oferta oraz ogólnej sytuacji naszej branży. Agencja marketingowa musi także poznać cel i misję naszej działalności. Zrozumienie charakteru firmy oraz wartości, którymi się kierujemy, pozwala zaplanować strategię, która będzie spójna z kreowanym przez nas wizerunkiem.

W jaki sposób agencja marketingowa zdobywa informacje na temat firmy? Doskonałym ich źródłem jest brief, który najczęściej przybiera postać formularza umieszczonego na stronie internetowej danej agencji marketingowej. Co zawiera brief? Pytania związane z naszą firmą, klientami, konkurencją oraz działaniami, które chcielibyśmy, aby zostały wdrożone przez agencję. Musimy oszacować, jaką część budżetu chcemy przeznaczyć na konkretne zlecenie, a także jakich efektów się spodziewamy i jaki termin przewidujemy na osiągnięcie określonych rezultatów.

W następnym kroku, odbywamy rozmowę z osobą reprezentującą wybraną przez nas agencję marketingową. To wtedy możemy otrzymać wstępne propozycje działań. To także doskonały moment na zadawanie wszelkiego rodzaju pytań oraz wyjaśnienie wątpliwości. Podczas rozmowy dowiadujemy się, na ile nasze oczekiwania są możliwe do zrealizowania przy zaproponowanym wcześniej budżecie. Ponadto, przedstawiane są nam warunki umowy oraz inne istotne informacje, takie jak sposób kontaktu czy to, jak często i w jakiej formie będziemy otrzymywać raporty dotyczące zrealizowanych czynności oraz osiągniętych rezultatów.

W kolejnym kroku, po zaakceptowaniu ustalonej wspólnie strategii działań, podpisujemy umowę. Tutaj warto zwrócić szczególną uwagę na okres wypowiedzenia, który nie powinien być zbyt długi.

Jakie usługi oferuje agencja marketingowa?

  • Social Media

Prowadzenie firmowego konta na Facebooku lub Instagramie to zadanie wymagające zaangażowania, ale także poświęcenia czasu na stworzenie tekstu oraz grafiki. Do tego może dochodzić organizowanie konkursów dla obserwujących, wstawianie relacji czy ogólne działania mające na celu zwiększanie zasięgu. Agencję marketingową tworzą osoby zajmujące się na co dzień Social Media oraz obserwujące na bieżąco zmieniające się trendy na Facebooku czy Instagramie.  

  • Kampanie reklamowe

Kampanie Google Ads bądź Facebook Ads to sposób na szybkie dotarcie do nowych odbiorców. Jednak, aby rzeczywiście zainteresowali się daną ofertą, reklama musi być atrakcyjna i chwytliwa. Specjaliści z agencji marketingowej tworzą teksty, grafikę oraz wybierają określoną grupę docelową, dzięki czemu nasza firma ma szansę stać się rozpoznawalna.

  • Pozycjonowanie strony internetowej

Agencje marketingowe zazwyczaj mają w swojej ofercie działania z zakresu SEO. Pozycjonowanie strony internetowej obejmuje czynności, które mają na celu podwyższenie pozycji witryny w wyszukiwarce Google. Dlaczego ma to tak duże znaczenie? Użytkownicy Internetu najczęściej wybierają strony internetowe, które znajdują się na szczycie listy w wynikach wyszukiwania.

  • Content Marketing

Tworzenie artykułów na bloga firmowego czy opisów produktów to czynności, które zdecydowanie wymagają poświęcenia większej ilości czasu. Co więcej, należy pamiętać o odpowiednim doborze słów kluczowych, dzięki którym nasza strona internetowa ma szansę stać się widoczna w wyszukiwarce internetowej. Agencje marketingowe oferują teksty na zamówienie, a także inne usługi związane z marketingiem treści, który stanowi istotny fundament każdej strony internetowej oraz sklepu online.

  • E-mail marketing

Gromadzenie adresów e-mail, a następnie przesyłanie odpowiednich wiadomości do określonych osób, to działania, które pozwolą nam zbudować długotrwałe relacje z naszymi klientami. Co może znajdować się w takiej wiadomości? Informacje o promocjach, newsletter, spersonalizowany rabat lub ankieta, która pozwoli poprawić jakość naszych usług.

  • Marketing wirusowy

Zaciekawienie odbiorcy na takim poziomie, aby chciał przekazać dalej informację powiązaną z naszą firmą, stanowi nie lada wyczyn. Taką informacją może być śmieszne zdjęcie, mem, filmik czy ciekawa historia. Kreatywny zespół agencji marketingowej jest w stanie sprawić, że nasza marka stanie się „hitem” Internetu.

powiązane artykuły