blog

Czym są agencje SEO?

Ten post zawiera 1044 słów i 6658 znaków.
Przeczytanie togo posta zajmuję około 5 minut.

Szukając informacji o tym, jak zwiększyć ruch na stronie internetowej, z pewnością udało Ci się natknąć na oferty agencji SEO. Zastanawiasz się, co to jest agencja SEO i czym się zajmuje? Wyjaśnimy Ci, w jaki sposób agencje SEO pomagają firmom z całego świata zwiększyć swoją sprzedaż.

Definicja agencji SEO

Zacznijmy od rozszyfrowania skrótu SEO. Kryje się za nim Search Engine Optimization, czyli proces optymalizacji strony www pod silnik wyszukiwarek internetowych. Celem takiej optymalizacji jest zwiększenie widoczności, a tym samym ruchu panującego na danej stronie internetowej lub w sklepie online. Możemy wyróżnić działania on-page oraz off-page. Pierwsze z nich polegają na tworzeniu treści, które są przyjazne dla robotów wyszukiwarek internetowych, a także na zadbaniu o certyfikat SSL. Natomiast off-page oznacza czynności podejmowane poza obszarem witryny, takie jak budowanie bazy linków prowadzących do Twojej strony internetowej.

Czym jest w takim razie agencja SEO? Jest to firma specjalizująca się w pozycjonowaniu stron internetowych. Celem prowadzonych działań jest zwiększenie ruchu na stronie www, a w przypadku sklepów internetowych, wzrost sprzedaży. W skład agencji SEO wchodzą specjaliści zajmujący się poprawą widoczności strony internetowej, copywriterzy dbający o odpowiednią treść, marketingowcy oraz programiści.

Seo i sem - różnice

Szukając informacji na temat SEO, z pewnością niejednokrotnie udało Ci się dostrzec skrót SEM. Jakie są różnice między SEM, a SEO? SEM oznacza Search Engine Marketing, a więc jest to marketing w wyszukiwarkach. SEM obejmuje wszelkiego rodzaju działania promocyjne, takie jak kampanie linków sponsorowanych, ale też optymalizację stron www, bądź pozycjonowanie. Czasami przyjmuje się, że SEO i SEM to nazwy wymienne. Jednak SEM jest terminem o wiele szerszym. Obejmuje bowiem wszystkie czynności powiązane z marketingiem w wyszukiwarkach internetowych, podczas gdy SEO w większości skupia się na optymalizowaniu witryny. Agencja SEO SEM oferuje więc dodatkowo usługi polegające na tworzeniu kampanii płatnych w wyszukiwarce Google (PPC- Pay Per Click). Można określić, że SEM = SEO + PPC. Należy jednak pamiętać, że również firmy prezentujące się jako agencje SEO, mogą oferować realizację kampanii PPC – jako usługę dodatkową.

Czym zajmuje się agencja SEO?

Usługi podstawowe

  • Audyt SEO

Podczas audytu analizowana jest obecna sytuacja strony www. Audyt SEO wskazuje na błędy, a także obszary ryzyka, jakie trzeba wziąć pod uwagę podczas przeprowadzania optymalizacji strony internetowej. Taka analiza powinna być bardzo szczegółowa. Musi także dostarczać informacji na temat tego, które błędy należy wykluczyć na samym początku, a które są mniej istotne i można zająć się nimi w drugiej kolejności. Podczas przeprowadzania analizy sprawdzane są takie aspekty, jak adresy URL, linkowanie, poprawność teksów SEO, dobór słów kluczowych, szybkość ładowania się strony internetowej czy dostosowanie strony www do urządzeń mobilnych. Na zakończenie tworzony jest raport podsumowujący, który zawiera wytyczne odnośnie optymalizacji oraz rozwoju strony internetowej.

  • Optymalizacja witryny

Pod pojęciem optymalizacji kryje się szereg działań, które podejmowane są po to, aby wyszukiwarka internetowa uznała naszą stronę za wartościową i użyteczną. Niezwykle istotne jest przeprowadzenie niezbędnych modyfikacji konstrukcji strony internetowej, aby witryna była prosta i przyjazna dla robotów wyszukiwarki internetowej. W ramach optymalizacji przeprowadza się takie działania, jak analiza fraz kluczowych, linkowanie wewnętrzne, optymalizacja treści, ustawienie meta danych czy zadbanie o szybkie ładowanie się strony www.

  • Optymalizacja treści

Zoptymalizowanie tekstów pod SEO polega na zamieszczaniu takiej treści, która jest wartościowa nie tylko dla klienta, ale także dla robotów wyszukiwarki internetowej. Niezwykle ważny jest odpowiedni wybór słów i fraz kluczowych, dzięki którym zwiększamy szanse na to, że potencjalny klient trafi na naszą ofertę i dokona zakupu. Specjaliści z agencji SEO dobierają właściwą ilość słów kluczowych – jeśli jest ich w tekście za dużo, wyszukiwarka może uznać opis czy artykuł za spam. Tworząc teksty SEO ważne jest również wprowadzanie odpowiednich tytułów oraz nagłówków, które będą spójne z zamieszczoną treścią. Teksty SEO muszą być unikalne, a więc nie wolno kopiować ich z innych stron internetowych.

  • Link buidling

Linki można podzielić na zewnętrzne oraz wewnętrzne. Linki wewnętrzne pomagają wyszukiwarce oraz użytkownikom poruszać się na stronie internetowej. Natomiast linki zewnętrzne (prowadzące do naszej strony www) są umieszczane na innych witrynach. Bardzo często oprócz samego linku, umieszcza się także opis polecający firmę – tego rodzaju działania często można zauważyć na forach internetowych lub blogach. Niezwykle ważną kwestią jest to, aby strony internetowe na których umieszczane są linki zewnętrzne, były wartościowe. Co to oznacza? Witryny te muszą być zbliżone tematycznie do naszej strony www oraz powinny cieszyć się autorytetem Google.

Usługi dodatkowe

  • Kampanie reklamowe

Agencje SEO mogą oferować także usługi dodatkowe. Są to działania z zakresu marketingu, które poprawiają widoczność strony internetowej. Można do nich zaliczyć wszelkie płatne kampanie reklamowe, takie jak Facebook Ads czy Google Ads. Specjaliści z agencji SEO doskonale wiedzą, w jaki sposób należy tworzyć reklamy oraz jak nimi zarządzać, aby zwiększyć ruch na stronie www albo w sklepie internetowym. Jedną z najważniejszych kwestii jest wybór właściwej grupy docelowej. Reklamy powinny wyświetlać się użytkownikom, którzy są potencjalnie zainteresowani naszymi produktami bądź usługami.

Jaki jest cel działań agencji SEO?

Agencje SEO przeprowadzają szereg czynności, które mają sprawić, że nasza strona internetowa wskoczy na wyższe miejsce w wyszukiwarce internetowej. Pojawienie się na pierwszej stronie wyników Google znacząco zwiększa szanse na to, że potencjalni klienci wybiorą właśnie nasz sklep online bądź stronę www. Lepsza widoczność oznacza więc wzmożony ruch, a to z kolei prowadzi do większych zysków ze sprzedaży. Optymalizacja oraz pozycjonowanie strony internetowej sprawiają, że nasza marka jest lepiej rozpoznawalna i jednocześnie cieszy się większym zaufaniem.

powiązane artykuły