blog

Costa. Case study sklepu z dekoracjami

Ten post zawiera 567 słów i 3763 znaków.
Przeczytanie tego posta zajmuje około 3 minut.

case_study

Pandemia zamknęła całkowicie możliwości organizowania eventów, ograniczyła imprezy prywatne i rodzinne. Oprócz tego wyspecjalizowane firmy zajmujące się sprzedażą i wytwarzaniem dekoracji od lat konkurują z coraz szerzej dostępnymi kanałami ogólnej sprzedaży internetowej, więc zakup świeczek urodzinowych, konfetti czy tematycznych ozdób, to często tylko parę minut poszukiwań i kilka kliknięć np. na Allegro.

Firmy muszą się głowić nad czynnikami bardziej konkurencyjnymi niż cena, aby przyciągnąć klienta i skłonić go do zakupów właśnie u nich.

Po pierwsze – zadbanie o maksymalną wygodę wyboru

Costa to sklep z dekoracjami, przebraniami oraz imprezowymi akcesoriami w bardzo szerokiej palecie dostępności. Charakter tego sklepu najlepiej oddaje ich własny slogan: Miejsce inspiracji. Costa formowała się wraz z rozwijającym się w Polsce rynkiem imprez okolicznościowych. W ostatnich latach upowszechniły się imprezy tematyczne, co pozwoliło na wyodrębnienie konkretnych kategorii produktowych z uwzględnieniem ich motywu i prezentowanie gotowych zestawów produktów. Ułatwia to klientowi ścieżkę zakupową oraz zwalnia z konieczności wkładania wysiłku w poszukiwania – wyselekcjonowane tematycznie produkty w zasięgu wzroku skłaniają do zrobienia większych zakupów w jednym miejscu.

Costa prezentuje ofertę sklepu, dzieląc produkty według okazji, motywów tematycznych, pomieszczeń do przystrojenia oraz ogólnych kategorii. Mnogość produktów dostępnych w ofercie została posegregowana tak, aby klient mógł z łatwością odnaleźć szukaną rzecz oraz przy okazji zwrócił uwagę na powiązane artykuły.

Po drugie – dopasowane sugestie i widoczność

Po wybraniu produktu do koszyka wyskakuje pop-up z sugerowanymi produktami powiązanymi tematycznie. Również z tego miejsca klient ma możliwość decyzji, czy przechodzi do realizacji zamówienia, czy kontynuuje przeglądanie sklepu. Powiązane produkty to bezkosztowy sposób na podniesienie wyników sprzedaży. Klient kupuje oczami dokładnie tak samo, jak w sklepie stacjonarnym, w którym sprzedawca dba o atrakcyjne zaprezentowanie produktów na półkach. Cross-selling, czyli zaproponowanie klientowi dodatkowych produktów, pozwoli na uwidocznienie asortymentu oraz zastąpienie sprzedawcy, który np. przy kasie proponuje dokupienie produktu komplementarnego, czyli w jakiś sposób powiązanego lub uzupełniającego już wybrany przez klienta.

Po trzecie – kroki zakupowe oraz czytelne informacje o płatności i dostawie

Koszyk zakupowy to jeden z ważniejszych elementów sklepu internetowego. Uproszczone kroki zamówienia i dokonywania płatności pozwolą sprawnie sfinalizować transakcję – silnik PrestaShop charakteryzuje się przejrzystością ścieżki zakupowej. Klient nie natyka się na ukryte koszty zamówienia, ponieważ wszelkie informacje dotyczące cen za produkt i dostawę są prezentowane od razu na karcie produktu oraz podczas składania zamówienia. Na każdym z etapów finalizowania transakcji widoczne jest podsumowanie zakupów z wyraźną ceną, liczbą produktów w koszyku oraz z miniaturami zdjęć.

Ponowne przyjrzenie się produktom przed realizacją zamówienia pozwala upewnić się, że liczba, rodzaje produktów oraz ceny są zgodne z wyborem.

Po czwarte – BaseLinker i Sage Symfonia 2.0

Sklep Costa.pl połączony jest z systemem do fakturowania Sage Symfonia 2.0, który pozwala na wygodne zarządzanie księgowością. Dodatkowo BaseLinker, system integrujący narzędzia e-commerce, umożliwia zarządzanie wieloma platformami z jednego miejsca.

Podobał Ci się wpis ?

Sending
Średnia opinia
0 (0 - liczba głosów)

powiązane artykuły

Zobacz, co jeszcze możemy dla Ciebie zrobić