blog

Kiedy warto promować biznes stacjonarny w sieci?

Ten post zawiera 1192 słów i 7345 znaków.
Przeczytanie togo posta zajmuję około 5 minut.

Nie masz pewności, czy rzeczywiście warto wdrożyć stronę internetową dla Twojego lokalnego biznesu stacjonarnego? Nie wiesz, czy kampanie Google Ads albo założenie profilu w Social Mediach, są potrzebne Twojemu sklepowi stacjonarnemu? Dowiedz się, kiedy i w jakich sytuacjach warto promować biznes stacjonarny w sieci.

Zależy nam na powiększeniu grona klientów

Bez względu na to, czy dopiero rozpoczęliśmy działalność, czy też nasz biznes stacjonarny funkcjonuje już od dłuższego czasu, w każdym przypadku warto postawić na internetowe środki promocji. Stworzenie strony internetowej, profilu firmy w Social Mediach czy też wdrożenie kampanii Google Ads, pomoże nam dotrzeć do większej ilości potencjalnych klientów. Niezwykle ważne jest założenie wizytówki w Google Moja Firma, dzięki czemu nasz sklep stacjonarny będzie wyświetlał się na mapach Google Maps, a także jako odpowiedź na zapytania w wynikach wyszukiwarki internetowej.

Zyski z dotychczasowej sprzedaży nie są satysfakcjonujące

Niezależnie od tego, czy prowadzimy biznes mniejszych, czy większych rozmiarów, nasz budżet musimy przeznaczyć na utrzymanie lokalu, jego wyposażenie, zwykle również na czynsz i płacę dla pracowników. Do tego może dochodzić znacznie więcej różnego rodzaju wydatków. Mała liczba klientów oznacza najczęściej niewielkie zyski. Najważniejsze działania mające na celu promowanie naszego biznesu lokanego, takie jak stworzenie wizytówki w Google Maps czy założenie konta firmowego na profilu społecznościowym, są darmowe. Decydując się na ich wdrożenie, nie mamy nic do stracenia, a za to wiele do zyskania.

Zależy nam na szybkich i miarodajnych efektach

Jeżeli zależy nam na szybkich rezultatach, najlepszym rozwiązaniem będzie stworzenie kampanii reklamowej w Google Ads. W tym przypadku płacimy tylko wtedy, gdy użytkownik zdecyduje się kliknąć w nasz link. Wdrożenie takiej formy promocji jest niezwykle szybkie. Tak naprawdę już w kilka minut jesteśmy w stanie uruchomić naszą kampanię. Jednak warto nieco więcej czasu poświęcić na wybór grupy docelowej, czyli osób, do których będzie kierowana reklama. Dużą zaletą prowadzenie kampanii Google Ads jest możliwość bieżącego kontrolowania rezultatów. Oznacza to, że w każdym momencie możemy dokonać zmian.

Wprowadziliśmy innowacyjne usługi lub produkty

Wprowadzamy do oferty oryginalne produkty lub usługi, których nie ma jeszcze u naszej konkurencji? Zdecydowanie warto jak najszybciej poinformować o tym osoby, które mogą być zainteresowane skorzystaniem z takiej propozycji. W tym przypadku czas może odgrywać znaczącą rolę. Warto więc wykorzystać profil firmowy na portalach społecznościowych i jak najczęściej publikować zdjęcia wraz z informacjami na temat określonego produktu lub usługi. Możemy również zorganizować konkurs polegający na stworzeniu recenzji przez klientów, którzy skorzystali z naszej wyjątkowej oferty. Inną opcją jest również nawiązanie współpracy z lokalnym Influencerem, który opowie o naszej nowej usłudze lub produkcie.

Nasza konkurencja promuje się w sieci

Nasi lokalni konkurenci prowadzą aktywne działania w Internecie? Najwyższa pora, abyśmy poszli ich śladem. Wizytówka w Google Moja Firma, strona internetowa, a także konto biznesowe na portalach społecznościowych, pozwala klientom umieszczać opinie na temat usług i produktów. Natomiast pozytywne opinie w sieci, stanowią często bardzo dużą motywację do skorzystania z oferty danego sklepu stacjonarnego. Co więcej, wielu klientów przed udaniem się do sklepu fizycznego, najpierw wyszukuje informacje w Internecie. Jeżeli działające w naszej miejscowości firmy z tej samej branży, zamieszczą na stronie internetowej katalog produktów lub usług, potencjalny klient prawdopodobnie wybierze  ich ofertę.

Chcemy zaoszczędzić na reklamie

Chociaż niektóre tradycyjne formy reklamy, takie jak plakaty czy ulotki, nie zawsze muszą wiele kosztować, warto zwrócić uwagę na to, że duża część odbiorców do których docierają, wcale nie jest zainteresowana produktami lub usługami z naszej branży. Oznacza to, że tworzenie reklam dla masowego odbiorcy często jest w wysokim stopniu nieefektywne. W przypadku kampanii internetowych, takich jak na przykład Google Ads, jesteśmy w stanie wybrać grupę docelową, czyli osoby do których kierujemy naszą ofertę. Dzięki temu możemy znacznie lepiej spożytkować nasz budżet.

Zależy nam na dotarciu do konkretnej grupy osób

Podczas tworzenia kampanii Google Ads, mamy możliwość precyzyjnego ustawiania grup docelowych. Dzięki temu możemy łatwo i szybko dotrzeć do tych osób, na których zależy nam najbardziej. Reklama w radiu, czy w formie billboardu, skierowana jest do każdego, a przez to nie wykazuje tak dużej efektywności. Co więcej, również prowadzenie konta firmowego na portalu społecznościowym pomoże nam skupić wokół marki osoby zainteresowane naszą ofertą.

Naszą grupą docelową jest głównie młodzież

W tym przypadku zdecydowanie powinniśmy promować biznes stacjonarny w sieci. Najlepszym rozwiązaniem będzie założenie profilu firmowego na Facebooku, Instagramie czy innych portalach społecznościowych. To właśnie tam młode osoby najczęściej poszukują informacji. Zadbajmy o przykuwające wzrok zdjęcia oraz ciekawe hasła promocyjne. Ta grupa odbiorcza chętnie weźmie również udział w konkursie, który zorganizujemy w Social Mediach. Nagrodą może być rabat, upominek czy darmowa usługa.

Pragniemy utrzymać z klientami dłuższe relacje

Budowanie długotrwałych relacji z odbiorcami sprawia, że zyskujemy lojalnych, stałych klientów. Reklamowanie biznesu stacjonarnego w Social Mediach to doskonały sposób na angażowanie klientów. W tym celu warto jest umieszczać posty, w których będziemy opowiadać o naszych produktach, usługach, ale także o naszej pracy i o nas samych lub o całej naszej załodze. Dzięki temu odbiorcy są w stanie lepiej nas poznać i jednocześnie chętniej będą powracali.

Chcemy wykreować pożądany wizerunek marki

Promocja biznesu lokalnego w sieci to doskonały sposób również na stworzenie określonego wizerunku marki. Możemy na przykład pokazać naszym klientom, że część przychodów przeznaczamy na cele charytatywne lub przedstawić stosowane przez nas rozwiązanie, które są w pełni ekologiczne. Co więcej, grafika oraz treść, jaką umieszczamy na naszej stronie internetowej, może odzwierciedlać grupę docelową, do której kierujemy ofertę. Natomiast zadawanie pytań odbiorcom, odnośnie ich zadowolenia co do usług lub produktów, które oferujemy, ukaże nas jako profesjonalną firmę, dbającą o potrzeby klienta.

Nasz biznes stacjonarny znajduje się w niezbyt widocznym miejscu

Jeżeli nasz sklep stacjonarny czy biuro, znajduje się na obrzeżach miasta lub w miejscu, które nie jest zbyt często uczęszczane przez przechodniów, promowanie lokalnego biznesu w Internecie, pomoże naszej firmie stać się bardziej widoczną. Najważniejsze jest wówczas założenie wizytówki w Google Moja Firma, dzięki czemu nasza siedziba będzie wyświetlać się w Google Maps, a klienci z łatwością do nas trafią.

powiązane artykuły