blog

Praca w SEO – jak zacząć?

Ten post zawiera 992 słów i 6178 znaków.
Przeczytanie tego posta zajmuje około 4 minut.

Myślisz o zmianie kariery? Zainteresowała Cię praca w SEO? Podpowiadamy, od czego zacząć karierę w SEO oraz jakie warto mieć predyspozycje do podjęcia się wykonywania tego zawodu.

Specjalista SEO – czym się zajmuje?

Zanim odpowiemy sobie na to pytanie, zacznijmy od podstaw, czyli kim jest specjalista SEO? To osoba, która podejmuje działania mające na celu zwiększenie widoczności strony internetowej lub sklepu online. Co to oznacza? Im wyższa pozycja w wynikach wyszukiwarki internetowej, tym więcej osób odwiedzi naszą witrynę. Dzięki temu wzrasta popularność marki, a także sprzedaż produktów lub usług.

Jakie zadania należą do obowiązków specjalisty SEO?

  • Audyty stron internetowych.
  • Optymalizacja stron www pod kątem SEO.
  • Dobór słów i fraz kluczowych.
  • Link building, czyli linkowanie.
  • Analiza konkurencji.
  • Kontrola efektów.
  • Sporządzanie raportów.
  • Tworzenie stron zapleczowych.
  • Testowanie nowych rozwiązań i strategii.
  • Kontakt z klientem.

Specjalista SEO – jakie powinien mieć predyspozycje?

Obszerne listy cech, jakie powinien mieć kandydat na dane stanowisko potrafią czasami przywrócić o zawrót głowy. W przypadku SEO –wca można przeczytać, że powinna to być osoba kreatywna, komunikatywna, odporna na stres, z podzielną uwagą i umiejętnością pracy pod presją. Czy to oznacza, że junior bardzo zainteresowany tematami SEO, ale nie do końca radzący sobie w sytuacjach stresowych, już na starcie powinien zrezygnować z obierania takiej właśnie ścieżki kariery? Na pewno nie! Wiele cech i umiejętności rozwijamy z czasem, wraz z rosnącym doświadczeniem. Jakie więc atuty przydadzą nam się na początku przygody z SEO? Przede wszystkim zaangażowanie i chęć do nauki. Jako specjalista SEO będziemy poszukiwać rozwiązań, a na efekty musimy czasem poczekać, a tutaj przyda się odrobina cierpliwości, ale też samozaparcia. Dobra organizacja czasu pracy również zdecydowanie ułatwi nam późniejszą pracę.

Od czego zacząć?

Zacznijmy od tego, że nie istnieją żadne studia, które byłyby wskazane dla przyszłego specjalisty SEO. Tak naprawdę to, jaki kierunek ukończyliśmy, nie ma znaczenia podczas rekrutacji. Oczywiście więcej wspólnego z SEO mają studia z zakresu marketingu lub informatyczne niż chemia czy filologie, ale i tak nie otrzymamy na nich wiedzy potrzebnej do pracy jako specjalista SEO. Jak więc zacząć przygodę z pozycjonowaniem? Przede wszystkim warto jest udać się na kurs. Dobrze, jeśli będzie on prowadzony przez specjalistów z doświadczeniem. Poszukajmy opinii o danej firmie i kursach. Szkolenie z SEO powinno stanowić źródło wiedzy teoretycznej, ale także zaznajamiać odbiorcę z praktycznymi zadaniami, które na co dzień wykonuje się w tym zawodzie. Dobrze, jeśli przed szkoleniem zaczerpniemy nieco podstawowej wiedzy z dostępnych nam źródeł, takich jak podcasty, filmiki czy artykuły. Dzięki temu łatwiej będziemy przyswajać nową wiedzę na kursie.

Jak uczyć się praktyki?

Byliśmy na kursie, zdobyliśmy wiedzę teoretyczną i nieco umiejętności praktycznych, ale co dalej? Czy już teraz możemy rozsyłać CV? Oczywiście istnieją szanse, że już na tym etapie uda nam się dostać na stanowisko juniora. Jednak aby zwiększyć swoje szanse na powodzenie, zdecydowanie warto jest samemu zacząć działać od strony praktycznej. Co możemy zrobić? Stworzyć prostą stronę internetową, którą następnie będziemy sprawdzać za pomocą dostępnych narzędzi. Spróbujmy ją sobie pozycjonować. Nie zapomnijmy wspomnieć o tym w CV oraz podczas rozmowy rekrutacyjnej. Dobra znajomość – choćby darmowych narzędzi – będzie zdecydowanie naszym mocnym atutem.

Staże oraz praktyki SEO

Dobrą opcją, szczególnie dla osób w trakcie nauki lub po studiach, jest poszukanie ofert stażu lub praktyk w zakresie SEO. Warto zacząć już wcześniej aplikować do różnych firm, ponieważ konkurencja jest duża i prawdopodobnie będziemy musieli uzbroić się w cierpliwość. Osoby, które już wcześniej pracowały w zawodach, które są w choć małym stopniu powiązane z SEO, mogą mieć łatwiej w przypadku chęci obrania innej ścieżki kariery. Ale nawet jeśli nie mieliśmy wcześniej zupełnie nic wspólnego z tą branżą, nie oznacza to, że nie mamy szans na zdobycie pracy naszych marzeń. Tak jak było wspomniane wcześniej, zadbajmy o samodzielne praktykowanie SEO w domowym zaciszu i w odpowiedni sposób przedstawmy to w CV. Zaangażowany kandydat jest znacznie cenniejszym nabytkiem dla firmy.

Gdzie szukać pracy dla specjalisty SEO?

W tym celu możemy poszukiwać ogłoszeń na znanych portalach z ofertami pracy, ale warto jest również zapoznać się z agencjami SEO oraz agencjami interaktywnymi, jakie znajdują się w naszej miejscowości. Sprawdźmy na ich stronach, czy nie poszukują nowych osób do zespołu, możemy również sami wysłać wiadomość z takim zapytaniem. Dobrze jest również sprawdzić opinie klientów o danej agencji. Dzięki temu upewnimy się, że aplikujemy do profesjonalnej firmy. Uważajmy jednak na portale z opiniami o pracodawcach, gdzie bardzo często znajdują się nieprawdziwe komentarze.

Czy praca w SEO jest dla mnie?

Warto jest słuchać swojego wewnętrznego głosu. Nie musimy już na samym początku czuć, że jest to wymarzona praca dla nas. Jeżeli jednak jesteśmy zainteresowani tym tematem i chcemy spróbować, warto jest na początek zdobyć więcej wiedzy teoretycznej, możemy również zapisać się na kurs i zaznajomić z zadaniami praktycznymi. Należy wziąć pod uwagę, że jest to zawód, w którym stale trzeba poszerzać swoją wiedzę oraz poszukiwać nowych rozwiązań. Dla niektórych może okazać się to zbyt zniechęcające. Z pewnością jest to kariera dla tych, którzy lubią się uczyć, chętnie podejmują samodzielne decyzje oraz potrafią efektywnie zarządzać swoim czasem. Nie trzeba posiadać umiejętności web developera, analityka czy pisarza, ale zaangażowanie jest konieczne, aby stawać się coraz lepszym specjalistą SEO.

Podobał Ci się wpis ?

Sending
Średnia opinia
0 (0 - liczba głosów)

powiązane artykuły