blog

Pozycjonowanie na rynku lokalnym

Ten post zawiera 537 słów i 3567 znaków.
Przeczytanie togo posta zajmuję około 2 minut.

pozycjonowanie

Pozycjonowanie lokalne pomaga zwiększyć widoczność strony w wyszukiwarce, która zbiera jednocześnie dane na temat naszej lokalizacji. Geolokalizacja, działająca w oparciu o adres IP urządzenia lub GPS, sprawia, że nie musimy specjalnie wpisywać fraz typu kawiarnia Wrocław, aby Google podsunęło nam wyniki o najbliżej położonych lokalach.

Dla kogo?

Z badania przeprowadzonego w grudniu 2018 roku przez Urząd Komunikacji Elektronicznej wynika, że 75% Polaków ma smartfony, oraz że znaczna większość (78,9%) badanych używa ich do przeglądania Internetu.

Prowadząc biznes usługowy, powinieneś szczególnie zadbać o lokalne SEO.

Powszechność korzystania ze smartfona, jako podstawowego urządzenia łączącego z Internetem, umożliwia lepsze pozycjonowanie Twojej firmy na rynku lokalnym. Wpisując w Google frazę określającą Twój biznes, np. mechanikkwiaciarnia lub hydraulik, w danych wyszukiwania otrzymasz najtrafniejsze wyniki z okolicy.

Na powyższym przykładzie frazy dźwigi widać, że firma IWEX, dla której wykonaliśmy realizację strony www oraz pozycjonowanie, jest uwidoczniona na Mapie Google.

Na co zwrócić uwagę?

DZIAŁANIA ON-SITE

  • Tekst podstrony “o mnie” dobrze jest wzbogacić o frazy odnoszące się do nazwy biznesu oraz lokalizacji, np. dźwigi Wrocław;
  • Koniecznie zadbaj o poprawność danych adresowych i kontaktowych oraz spójność z tym, co zamieścisz w profilu firmy w Google
  • Zastanów się nad frazami kluczowymi, które będą pracowały na Twoją pozycję w wyszukiwarce i nasyć nimi treść na swojej stronie, jednak pamiętaj, że teksty muszą być przede wszystkim wysokiej jakości, stylistycznie poprawne, kierowane do człowieka, a nie robota oraz merytoryczne.
  • Zoptymalizuj nagłówki i meta tagi.
  • Zamieść znacznik na Mapie Google i przypilnuj, aby dane firmy były opisane tak samo, jak na stronie.

DZIAŁANIA OFF-SITE

 

  • Pozyskiwanie wartościowych linków jest jednym ze skuteczniejszych sposobów na uwiarygodnienie strony. Postaraj się o zaistnienie na lokalnych stronach informacyjnych, stronach tematycznych Twojego regionu oraz urzędu miasta.
  • Udzielaj się na forach branżowych i w grupach dyskusyjnych dotyczących Twojej działalności.
  • Dodaj swoją stronę oraz dane kontaktowe do katalogu firm i również zadbaj o ich spójność z resztą miejsc, w których widnieją.

Stwórz profil w usłudze Google Moja Firma

Google Moja Firma to proste narzędzie, całkowicie niezależne od Twojej strony internetowej, którego potencjał możesz wykorzystać do poprawienia swojej widoczności wyszukiwarce.

PO PIERWSZE

Dokładne wypełnienie danych kontaktowych i połączenie z odnośnikiem do strony głównej firmy sprawi, że wiarygodność Twojej witryny wzrośnie, co przełoży się na podwyższenie pozycji w wynikach wyszukiwania.

PO DRUGIE

Opinie będą wpływać na ocenę widoczną tuż obok nazwy Twojego przedsiębiorstwa i to również podnosi Twoją pozycję w wyszukiwarce, a Ty zyskujesz feedback od klientów, dzięki któremu wiesz, jak polepszać jakość świadczonych usług.

PO TRZECIE

Warto zamieszczać wpisy w panelu GMB na temat aktualności, planowanych akcji oraz innych rzeczy, które dotyczą funkcjonowania Twojej firmy. Aktualizując wizytówkę regularnie, utrzymujesz swoją widoczność w wyszukiwarce oraz, dzięki konfiguracjom różnych typów CTA, możesz wpłynąć na działania zwiększające ruch na Twojej stronie głównej.

powiązane artykuły