Dobrze stworzony sklep internetowy, powinien stale ewoluować i zmieniać się w odpowiedzi na potrzeby użytkowników, które zmieniają się dynamicznie. Stale szukamy nowych pomysłów i rozwiązań, aby każda akcja na stronie była intuicyjna i spersonalizowana. W tym celu w ostatnim czasie wprowadziliśmy kilka zmian, które czynią proces zakupu i jego finalizacji jeszcze łatwiejszym dla handlowców oraz klientów. Aby wykorzystać pełen potencjał nowych funkcjonalności, opowiemy w tym wpisie o ich zaletach i nowych możliwościach, jakie stwarzają, a jest ich nie mało.
Przygotowanie koszyka
Pierwszym etapem zakupu jest oczywiście wnikliwa selekcja dostępnych produktów. Może jej dokonać handlowiec w imieniu swojego klienta, po wcześniejszym zalogowaniu się do panelu administracyjnego sklepu. Ważnym dla nas aspektem byłą intuicyjność i prostota w wybieraniu interesujących towarów. Jest to kwestia kluczowa, szczególnie w trakcie zakupów w formie B2B, które wymagają innego podejścia niż zakupy indywidualne. W tym modelu zamówienia są często obszerne, a potencjalna pomyłka może przysporzyć sporo problemów. Aby odpowiednio odnieść się do charakteru sprzedaży, w jednym miejscu można dokonać zmian ilości, wariantów, a nawet dodać kody promocyjne lub rabaty specjalne. Takie rozwiązanie usprawnia i znacznie ułatwia ten proces, pozwalając na spersonalizowane zakupy.
Udostępnienie koszyka
Po zgromadzeniu zawartości koszyka przez handlowca pozostaje mu kolejna ważna kwestia, czyli zaprezentowanie produktów klientowi. Najłatwiejszą drogą byłoby niewątpliwie, przesłanie podglądu zawartości, aby na własne oczy mógł ocenić zakupy. Właśnie na tym polega nasze nowe rozwiązanie. Handlowiec będzie w stanie wygenerować spersonalizowany link, prowadzący do konkretnie stworzonego koszyka. Po kliknięciu w niego klient otrzyma dostęp do jego wnętrza i może przeglądać zawarte w nim produkty, tak jakby samodzielnie przeprowadzał zakupy. Link może zostać bezpośrednio przesłany drogą mailową lub skopiowany do schowka i przekazany inną drogą.
Finalizacja zakupu
To już ostatni krok, jednak nie mniej ważny niż pozostałe. To właśnie w nim klient dokonuje przeglądu i analizy produktów. Jeżeli posiada on pewne zastrzeżenia lub preferuje zmienić model, lub ilość przedmiotów w koszyku, nie ma z tym najmniejszego problemu. Modyfikacji dokonuje własnoręcznie, według osobistych preferencji. Dzięki idei “udostępnionego” koszyka w razie potrzeby zmian nie jest konieczny dodatkowy kontakt z handlowcem, co niewątpliwie zaoszczędza na czasie i ewentualnych nieporozumieniach. Gdy nadejdzie odpowiedni moment, użytkownik zostaje przekierowany do kasy i tam może sfinalizować swój zakup. Potem zostaje już tylko oczekiwanie na potwierdzenie i cały proces zostaje pomyślnie zwieńczony.
Te nowe funkcjonalności czynią zakupy efektywniejszymi dla obu stron. Dla handlowca oznaczają szybszą obsługę klienta i optymalizują czas jego pracy, tym samym możliwe jest obsługiwanie większej ilości osób i większa wydajność. Ograniczają konieczność długich konsultacji i rozmów o potencjalnych zmianach i modyfikacjach, co znacznie oszczędzi na czasie. Od strony klienta, również jest to znaczne ułatwienie. Pozwoli skonsultować swoją decyzję, bez presji i w dowolnym momencie samodzielnie przyjrzeć się produktom oraz osobiście ocenić czy są najlepszej jakości. A jak wiadomo, większa ilość zadowolonych klientów przekłada się na wyższą konwersję sprzedaży i tym samym na renomę marki. Zastosowanie tak prostego, jednak innowacyjnego podejścia do zakupów przeniesie każdą współpracę na wyższy level.