blog

Jak wybrać dobrą agencję SEO?

Ten post zawiera 1046 słów i 6700 znaków.
Przeczytanie togo posta zajmuję około 5 minut.

Przy obecnej konkurencji, wybór właściwej agencji nie jest prosty. Czym kierować się przy wyborze agencji SEO? Na jakie sygnały ostrzegawcze zwrócić uwagę oraz jakie pytania zadać specjalistom? Prezentujemy wskazówki, które podpowiedzą Ci, jak wybrać agencję SEO, dzięki którym zwiększysz szansę na skuteczne pozycjonowanie strony internetowej.

Opinie i portfolio

Zanim zdecydujemy się na konkretną agencję, porównajmy różne opinie. Sprawdźmy, co klienci piszą na temat jakości wykonanych usług, ale także o tym, jak dobry kontakt mieli z agencją i czy współpraca przebiegała bezproblemowo. Źródłem wartościowych informacji mogą być także nasi znajomi lub rodzina. Dobra agencja SEO publikuje na swojej stronie internetowej  informacje o dotychczasowych efektach. Specjaliści wymieniają firmy, z którymi wcześniej współpracowali. Oznacza to, że dana agencja SEO może pochwalić się wynikami swojej pracy, a to natomiast świadczy o tym, że jest godna zaufania.

Na początek audyt

Zanim agencja SEO przystąpi do wdrażania zaplanowanych działań, najpierw powinna wykonać audyt SEO. To niezwykle ważny element, który stanowi punkt wyjścia do prowadzenia dalszych czynności z zakresu pozycjonowania strony internetowej. Audyt SEO można porównać do badania – specjaliści sprawdzają takie kwestie, jak poprawność adresów URL, linkowanie wewnętrzne i zewnętrze, dobór fraz kluczowych, szybkość ładowania się strony internetowej, poprawność treści, a także optymalizację pod kątem urządzeń mobilnych. Na końcu stawiana jest diagnoza w postaci obszernego raportu dotyczącego aktualnego stanu naszej strony www lub sklepu internetowego. Jeżeli agencja SEO nie oferuje wykonania audytu, może być to pierwszy znak ostrzegawczy.

Przemyślana strategia

Przed przystąpieniem do jakichkolwiek czynności, niezwykle istotne jest ustalenie strategii. Dobra agencja SEO najpierw przeanalizuje sytuację naszej strony internetowej, a następnie przygotuje plan działania. Wszystkie planowane czynności zostaną dokładnie z nami omówione. Szczególną uwagę warto zwrócić na metody pozyskiwania linków zewnętrznych. Powinny pochodzić z wartościowych witryn, które cieszą się autorytetem Google. Jeżeli mamy jakiekolwiek uwagi odnośnie planowanych działań, doświadczona agencja SEO wyjaśni nam dokładnie każdą czynność, jaką zamierza przeprowadzić i z pewnością nie pozostawi nas bez odpowiedzi na nasze wątpliwości.

Właściwy dobór słów kluczowych

Kwestia słów kluczowych powinna zostać poruszona już na początku, po przeanalizowaniu strony internetowej pod kątem wyboru odpowiednich fraz. Specjaliści powinni zweryfikować, jakie czynności są podejmowane przez inne firmy obecne w naszej branży, a przede wszystkim przez naszych największych konkurentów. Dobra agencja SEO dokładnie przeanalizuje profil działania naszej firmy, aby następnie podjąć odpowiednie kroki. Agencje oferujące ekspresowe rezultaty w zakresie pozycjonowania fraz kluczowych, często niestety wybierają frazy, które nie są użyteczne. W wyniku takich działań, nasza strona internetowa wbrew pozorom nie zyska nowych wyświetleń, ponieważ tego rodzaju frazy są rzadko wpisywane przez potencjalnych klientów.

Przejrzyste i regularne raporty

Agencja SEO powinna wysyłać nam regularne raporty. Co musi znaleźć się w raporcie? Przede wszystkim informacje na temat wszystkich przeprowadzonych działań, a także ich efektów. Oczywiście musimy też pamiętać o tym, że na wyraźniejsze rezultaty pozycjonowania strony internetowej będziemy musieli czasami zaczekać nawet kilka miesięcy. Raport SEO musi być szczegółowy, ale także przejrzysty. Jeżeli pewne kwestie nie są dla nas zrozumiałe – dobra agencja SEO szczegółowo wyjaśni nam wszystkie kwestie. W sytuacji, gdy praktycznie cały raport nie jest dla nas jednoznaczny, może okazać się, że to celowe działanie.

Podejście do klienta

Bardzo istotne jest pierwsze wrażenie. Dobra agencja SEO już na samym początku wykaże się zaangażowaniem.  Specjaliści powinni spytać nas o cele i strategię naszej firmy, a także o to, co odróżnia nas od konkurencji. Powinni dowiedzieć się od nas, jakie kanały sprzedaży wykorzystujemy, kto i dlaczego jest naszą grupą docelową, a także jakie firmy stanowią dla nas największą konkurencję. Agencja SEO powinna pozycjonować stronę internetową w taki sposób, aby oferta docierała do potencjalnych klientów, czyli osób, które są realnie zainteresowane naszymi produktami lub usługami.

Jakie pytania warto zadać, aby wybrać najlepszą agencję SEO?

  • Na jakiej podstawie dobierane są słowa kluczowe?

    Frazy powinny być wybierane w oparciu o dane dotyczące wyszukiwania potencjalnych klientów. Uważaj, jeśli agencja nie jest w stanie wyjaśnić Ci, w jaki sposób analizuje słowa kluczowe lub chce, żebyś to Ty podał/a gotowe frazy.

  • Jaki jest zakres audytu SEO?

    Specjaliści powinni przeprowadzić obszerną analizę, która pozwoli na wdrożenie określonych działań. Audyt SEO powinien także dawać odpowiedź na to, które czynności należy przeprowadzić jak najszybciej, a które w następnej kolejności.

  • Jak często będzie tworzony raport oraz co będzie zawierał?

    Dobrze, jeśli już na samym początku dowiesz się, w jakiej formie będziesz dostawać raport dotyczący zrealizowanych działań oraz efektów.

  • Jaki jest okres wypowiedzenia umowy o pozycjonowanie?

    Większość agencji SEO oferuje umowy z jednomiesięcznym terminem wypowiedzenia. Dzięki temu szybko możesz zrezygnować ze współpracy z agencją, która nie spełnia Twoich oczekiwań.

  • Jak często będzie przeprowadzana optymalizacja strony internetowej?

     

    Dobra agencja SEO analizuje ruch, a na jego podstawie decyduje o tym, jak często będzie optymalizować określone podstrony. Takie informacje powinny znaleźć się również w raporcie.
  • Jakie elementy wchodzą w skład strategii SEO?

     

    Dowiedz się, co zostanie zaplanowane w ramach ustalania ogólnej strategii pozycjonowania strony internetowej. Istotne kwestie to analiza słów kluczowych, plan optymalizacji podstron, plan budowy treści oraz sposób pozyskiwania linków zewnętrznych.

Dobra agencja SEO to również taka, z którą już na początku złapiesz dobry kontakt, a więc poczujesz się na tyle swobodnie, aby wyrażać wszelkie wątpliwości oraz zadawać zróżnicowane pytania, ponieważ będziesz mieć pewność, że specjaliści z chęcią odpowiedzą wyczerpująco na każde z nich i wyrażą szczerą chęć pomocy.

powiązane artykuły