Wartościowe treści na stronie internetowej to podstawa dobrze prosperującej firmy. Korzyści z content marketingu to nie tylko większy ruch na stronie internetowej, który wynika z lepszej widoczności w wyszukiwarce. Wśród zalet content marketingu można także wyróżnić zdobycie zaufania klientów. Jednak, aby w pełni doświadczyć korzyści content marketingu, należy też na bieżąco obserwować wszelkie zmiany i trendy związane z oczekiwaniami klientów.
Czym jest content marketing?
Jak sama nazwa wskazuje, content marketing powiązany jest z treścią, a dokładniej dotyczy zamieszczania wartościowych treści, dzięki którym można zyskać nowych klientów, a także budować długotrwałe relacje z obecnymi. Celem content marketingu jest dostarczanie użytkownikom rzetelnych informacji, które są dla nich użyteczne.
Ujmując to jeszcze prościej – content marketing to wykorzystywanie treści tak, aby wspierała realizację celów naszej firmy. Pod pojęciem treści mogą kryć się zarówno artykuły, newslettery, jak i grafika, wykresy, prezentacje bądź filmy.
Czy jesteśmy w stanie samodzielnie tworzyć wartościowe treści na stronę internetową? W tym przypadku dobrze jest skonsultować pewne kwestie ze specjalistami np. z agencji interaktywnej, którzy dysponują odpowiednią wiedzą i doświadczeniem. Jednak część działań możemy wykonywać sami, jeżeli tylko poświęcimy czas na dokształcenie się w tym zakresie.
Korzyści płynące z content marketingu
ZAUFANIE KLIENTÓW
Tworzenie wartościowego contentu, który zainteresuje odbiorcę, a także dostarczy mu informacji na określony temat, stanowi doskonały sposób na zdobycie zaufania u potencjalnych klientów. Merytoryczne i spójne treści odgrywają także istotną rolę w podtrzymaniu długotrwałych relacji.
LEPSZA WIDOCZNOŚĆ STRONY INTERNETOWEJ W WYSZUKIWARCE
Odpowiednio zoptymalizowane treści, które zawierają m.in. słowa kluczowe czy linki to właściwa droga do wzrostu widoczności strony internetowej w wyszukiwarce. Działania w zakresie content marketingu to dobre rozwiązanie dla firm stosujących do tej pory głównie reklamy, które obecnie zazwyczaj są blokowane przez użytkowników. Wysoka pozycja w wyszukiwarce internetowej to kluczowa kwestia dla istnienia każdej firmy. Warto zadać sobie pytanie, jak często wchodzimy choćby na drugą stronę wyników wyszukiwania.
NISKI KOSZT
Content marketing zazwyczaj jest tańszy w porównaniu do pozostałych form promocji. Często wymaga jednak większego zaangażowania oraz poświęcenia czasu na zdobycie nowej wiedzy oraz rozwinięcie umiejętności. Oczywiście, jeśli nie mamy takich możliwości, warto zasięgnąć pomocy u fachowca. Stworzone treści można tanio promować poprzez social media, takie jak Facebook czy Instagram.
WIĘKSZY RUCH NA STRONIE
Wartościowe treści przyciągają użytkowników poszukujących wiarygodnych informacji oraz odpowiedzi na ich wątpliwości. Nabiera to szczególnego znaczenia w obecnych czasach, gdy Internet przepełniony jest wieloma nieprawdziwymi sensacjami oraz clickbaitowymi tytułami, które nie mają odzwierciedlenia w treści artykułów. Możemy liczyć również na to, że zainteresowani odbiorcy będą polecać i udostępniać naszą stronę internetową innym osobom.
BUDOWA WIZERUNKU FIRMY
Dostarczając użytkownikom użytecznych i prawdziwych informacji, możemy stać się dla nich ekspertem w określonej dziedzinie. W szczególności przyczynia się do tego publikowanie wszelkiego rodzaju porad związanych z różnymi problemami, jakie występują w danej branży. Co więcej, możemy wyjaśniać obce dla szerszego grona definicje, procesy czy zjawiska poprzez instrukcje, infografiki bądź samouczki. Działania tego rodzaju sprawią, że nasza firma będzie postrzegana jako profesjonalna i zarazem godna zaufania.
WSPARCIE OBSŁUGI KLIENTA
Content marketing może pomóc zaoszczędzić czas związany z obsługą klientów. Jak to możliwe? Jeżeli będziemy zamieszczać porady i instrukcje – czy to w formie tekstu, filmiku bądź infografiki – wzrastają szanse na to, że otrzymamy mniej zapytań na temat określonego produktu lub usługi. Warto spisać kwestie, jakie najczęściej są poruszane przez naszych klientów. Oczywiście szanse na to, że odbiorcy nie będą już więcej do nas pisać lub dzwonić w danej sprawie są znikome. Jednak pamiętajmy, że spora część osób woli najpierw poszukać informacji, a kontakt telefoniczny czy mailowy traktuje jako ostateczność.
Trendy w content marketingu
Jak rysuje się przyszłość content marketingu? Warto się nad tym zastanowić, aby dostosować swoje działania do zmieniających się oczekiwań klientów i warunków panujących na rynku.
Obecnie bardzo często porusza się różnego rodzaju istotne problemy społeczne związane np. z ekologią czy złymi warunkami pracy w biedniejszych krajach. Już teraz można zauważyć, że społeczność oczekuje od niektórych firm zajęcia określonego stanowiska bądź podjęcia pewnych działań. Niezwykle istotne w takim momencie jest zachowanie odpowiedniego wizerunku firmy, do czego z pewnością można wykorzystać content marketing. Zaangażowanie w tematy społeczne powinno jednak opierać się na dostarczaniu rzetelnych informacji oraz podejmowaniu realnych działań.
Oprócz samej treści, będziemy zwracać większą uwagę na wszelkie kwestie związane z user experience (UX). Ważne jest całe doświadczenie związane z odbiorem treści, a nie tylko znaczenie samego przekazu. Użytkownik musi poczuć określone emocje, aby zapragnął zostać z nami na dłużej. Zadbanie o user experience ma olbrzymie znaczenie pod względem konkurencyjności na rynku.
Dosłowne „wejście” do umysłu kupującego ma coraz większe znaczenie w świecie przepełnionym wszelkiego rodzaju formami promocji. Można przypuszczać, że w najbliższych latach jeszcze z większym zainteresowaniem będziemy zdobywać wiedzę z zakresu psychologii. Zrozumienie ludzkiej świadomości i kierujących nami mechanizmów stanowi podstawę podejmowania działań z zakresu content marketingu.
Z roku na rok klienci są coraz bardziej rozważni w kwestii wybierania produktów bądź usług. Ich uwaga nie jest już skierowana wyłącznie na ofertę firmy, ale także na działania oraz wartości, jakimi kieruje się określone przedsiębiorstwo. Spójne cele i działania, które są ważne zarówno dla nas, jak i dla klientów czy całej społeczności, dodają firmie wiarygodności oraz pozwalają zdobyć zaufanie.
Wartościowe treści na stronie internetowej to „być lub nie być”
Przy tak dużej konkurencji, jaka obecnie panuje na rynku, nieprzykładanie wagi do tworzenia wartościowych treści na stronie internetowej może niestety źle się dla nas skończyć. Potencjalni klienci mają do wyboru niezliczoną ilość możliwości. Pomijanie kwestii, które są ważne z punktu widzenia content marketingu, może spowodować, że nasz sklep internetowy czy strona www znajdzie się daleko w wynikach wyszukiwarki, a co więcej, odwiedzający szybko zrezygnują z zakupów w naszym sklepie online.
Jeżeli brakuje nam czasu i możliwości, zasięgnijmy porady specjalistów z agencji interaktywnej, którzy z pewnością przynajmniej podpowiedzą, jakie działania możemy wprowadzić, aby na stronie internetowej pojawił się większy ruch, a sprzedaż oferty sklepu online była na wysokim poziomie.