Ten post zawiera 1041 słów i 6274 znaków. Przeczytanie tego posta zajmuje około 5 minut.
Współpraca z agencją SEO oznacza konieczność wyboru określonego typu umowy. Agencje mogą oferować umowę abonamentową, za efekt oraz hybrydową. Czym charakteryzują się wymienione rodzaje umów SEO? Jakie są ich wady i zalety? Który typ umowy SEO jest najkorzystniejszy?
Umowa abonamentowa
Pierwszym typem umowy o pozycjonowanie strony internetowej jest umowa abonamentowa. Jest ona czasowa, co oznacza, że podpisuje się ją zwykle na pół roku lub rok, a abonament płaci się co miesiąc. Jest to niezmienna kwota, ustalona z góry. Jej wysokość zależy głównie od zakresu działań podejmowanych przez agencję SEO. Ważne jest, aby umowa abonamentowa zawierała wszelkie szczegóły związane z realizacją działań. Istotne jest ustalenie celów pozycjonowania. W umowie można zawrzeć również informacje odnośnie rezygnacji z usług. Należy jednak pamiętać, że na efekty działań SEO trzeba zwykle poczekać dłużej. Rezultaty pojawiają się zazwyczaj dopiero po upływie kilku miesięcy. Agencja SEO powinna regularnie przesyłać nam raporty, dzięki którym będziemy w stanie zapoznać się z wykonaną pracą oraz ocenić osiągnięte rezultaty. Pozycjonowanie z opłatą abonamentową oznacza, że specjaliści otrzymują stały dochód. W związku z tym możemy oczekiwać ciągłości działań, a także większej aktywności na przykład w zdobywaniu wartościowych odnośników, jako że agencja nie musi w przypadku tego rodzaju umowy SEO, inwestować własnych pieniędzy.
Jakie są zalety umowy abonamentowej?
Przede wszystkim dokładnie wiesz, ile musisz zapłacić. Dzięki temu jesteś w stanie odpowiednio zaplanować cały firmowy budżet.
Abonament SEO daje możliwość otrzymania określonych zniżek w zamian za dłuższą współpracę. Dzięki temu zaoszczędzone pieniądze możesz wydać na inne działania usprawniające funkcjonowanie firmy.
Możesz liczyć na bardziej indywidualne podejście, w tym również na darmowe konsultacje.
Przez dłuższy czas współpracujesz z jedną agencją, która zna stronę internetową Twojej firmy od podszewki. Dzięki temu zwiększają się szanse na to, że podjęte działania okażą się efektywne.
Płatność za efekt
W tym przypadku agencja SEO otrzymuje zapłatę tylko wtedy, gdy zostanie osiągnięty określony efekt. Może to być na przykład znalezienie się na jednej z trzech pierwszych pozycji pod określonym hasłem lub też wygenerowanie określonego ruchu na stronie. Umowa dotycząca pozycjonowania za efekt powinna dokładnie określać wszystkie warunki. Należy liczyć się z tym, że w przypadku, gdy agencja SEO nie dostrzega możliwości osiągnięcia założonych rezultatów, może zrezygnować ze współpracy. SEO za efekt zakłada szybkie osiągnięcie efektów lecz jednocześnie wiąże się z większym ryzykiem niż umowa abonamentowa. Warto jest wybrać doświadczoną agencję SEO, która będzie w stanie już na samym początku rzetelnie ocenić szanse na powodzenie. Należy liczyć się z tym, że niesprawdzeni specjaliści SEO mogą sprowadzać na stronę bezwartościowy ruch lub też pozycjonować pod kątem rzadkich, mało użytecznych fraz. Co więcej, w przypadku SEO za efekt, pozycjonerzy zajmują się optymalizacją jedynie niektórych podstron – pod kątem fraz kluczowych, które zostały uwzględnione w umowie.
Jakie są zalety SEO za efekt?
Czytelne rozliczenie. Płacisz tylko wtedy, gdy agencja SEO dotrzyma warunków umowy.
Dobra agencja SEO z dużą dbałością podchodzi do pracy nad pozycjonowaniem strony internetowej, jako że otrzymuje pieniądze jedynie za osiągnięcie założonych rezultatów.
Umowa hybrydowa
Stanowi połączenie obu powyższych rodzajów umów. Część umowy hybrydowej stanowi umowa abonamentowa, a część umowa za efekt. Wraz z agencją należy ustalić stosunek jednej części do drugiej – na przykład 70% stanowi abonament, a 30% efekt. W praktyce oznacza to, że co miesiąc płaci się stałą, wcześniej ustaloną kwotę, a druga część pieniędzy wypłacana jest tylko wtedy, gdy agencja SEO osiągnie zakładany rezultat. Zapłata za część dotyczącą efektów, może nastąpić jednorazowo lub też może odbywać się etapami – po osiągnięciu kolejnych celów. Agencja może więc dysponować stałym budżetem, a oprócz tego dostaje dodatkowe wynagrodzenie, jeśli działa bardzo efektywnie. Tego rodzaju rozwiązanie stosowane jest w szczególności wtedy, gdy chcemy, aby nasza strona internetowa była regularnie pozycjonowana, a oprócz tego zależy nam na zdobyciu określonego celu.
Jakie są zalety umowy hybrydowej?
Agencja SEO odczuwa większą motywację, aby osiągnąć cele za które przysługuje dodatkowe wynagrodzenie. Oznacza to większe szanse na odniesienie sukcesu.
Umowa hybrydowa SEO jest zwykle bardzo elastyczna, a więc można ustalać różny stosunek części abonamentowej do części umowy za efekt.
Specjaliści regularnie prowadzą działania pozycjonujące dla Twojej strony internetowej.
Przez dłuższy czas współpracujesz z jedną agencją, która bardzo dobrze zna sytuację Twojej strony internetowej. Dzięki temu jest w stanie działać efektywniej.
Umowa abonamentowa, za efekt czy hybrydowa – którą wybrać?
Jeżeli zależy nam na długotrwałym pozycjonowaniu strony internetowej, warto zdecydować się na umowę abonamentową. Dzięki dłuższej współpracy, agencja SEO będzie w stanie efektywniej kontrolować sytuację witryny w wyszukiwarce. Co więcej, specjaliści mają czas i środki, aby solidnie popracować nad jakością strony, co wpływa na długotrwałe efekty. Podobne zalety przemawiają za umową hybrydową. Dodatkowo w tym przypadku, agencja SEO jest zmotywowana do osiągnięcia założonych rezultatów. Umowa za efekt ma sens, jeżeli chcemy osiągnąć wyłącznie określony cel. Należy jednak sumiennie przyłożyć się do wyboru dobrej agencji SEO, gdzie specjaliści już na samym początku uczciwie ocenią szanse na powodzenie. Bez względu na to, jaką formę umowy z agencją SEO wybierzemy, poświęćmy więcej czasu na sprawdzenie danej agencji. Kierujmy się opiniami, a także sprawdźmy na ile dany zespół jest w stanie pochwalić się dotychczasowymi sukcesami.
Posiadasz sklep internetowy? Dzięki aplikacji WooCommerce na urządzenia mobilne, prowadzeniu sklepu online jest jeszcze prostsze, szybsze i przyjemniejsze!…
Używamy plików cookie na naszej stronie internetowej, aby zapewnić Ci najbardziej odpowiednie doświadczenie poprzez zapamiętywanie Twoich preferencji i powtórnych wizyt. Klikając "Akceptuj wszystko", wyrażasz zgodę na wykorzystanie WSZYSTKICH plików cookie. Możesz jednak odwiedzić "Ustawienia plików cookie", aby zapewnić kontrolowaną zgodę.
W czasie odwiedzania jakiejkolwiek strony internetowej może ona przechowywać lub pobierać informacje z przeglądarki zainstalowanej na Twoim urządzeniu - głównie w formie plików cookie. Zastosowanie tych technologii pozwala nam zapewnić prawidłowe i sprawne funkcjonowanie naszej strony internetowej oraz dostarczać Ci spersonalizowane treści. Szanujemy Twoje prawo do prywatności. Możesz zdecydować się na zablokowanie wybranych rodzajów plików cookie. Pamiętaj jednak, że niewyrażenie zgody na zastosowanie niektórych rodzajów plików cookie, w tym cookie technicznych, może skutkować niepoprawnym funkcjonowaniem naszego Sklepu. Zachęcamy do zapoznania się z naszą Polityką prywatności i Cookies, w której wyjaśniamy wszelkie kwestie związane z przetwarzaniem danych osobowych.
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania witryny. Te pliki cookie zapewniają anonimowe działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Funkcjonalne pliki cookie pomagają w wykonywaniu pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.
Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.
Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o wskaźnikach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.
Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania odwiedzającym odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Te pliki cookie śledzą odwiedzających w witrynach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.