blog

Agencja SEO – czym jest i jak działa?

Ten post zawiera 1025 słów i 6459 znaków.
Przeczytanie togo posta zajmuję około 5 minut.

Jak zwiększyć ruch na stronie internetowej? Przede wszystkim warto popracować nad uzyskaniem wyższej pozycji strony www w wynikach wyszukiwarki. Lepsza widoczność w Internecie, zazwyczaj jednak wiąże się z długim i żmudnym procesem. Na pierwsze efekty pozycjonowania strony lub sklepu online, najczęściej trzeba poczekać kilka miesięcy. Jednak rezultaty działań SEO są długotrwałe. W osiągnięciu zakładanych celów, pomoże nam agencja SEO. Sprawdźcie, w jaki sposób działa agencja SEO oraz jak wygląda współpraca z agencją SEO.

Czym jest agencja SEO?

Od czego pochodzi skrót SEO? Oznacza Search Engine Optimization, czyli proces optymalizacji strony internetowej pod silnik wyszukiwarki. Co ma na celu przeprowadzanie optymalizacji strony www? Przede wszystkim podwyższenie jej pozycji w wynikach wyszukiwania, a dzięki temu zwiększenie ruchu, który panuje na stronie lub w sklepie internetowym. Jeżeli zastanawiasz się, jakie znaczenie ma miejsce, na którym pojawia się strona www, przypomnij sobie ile razy udało Ci się zajrzeć na drugą stronę wyników wyszukiwarki Google. Co więcej, większość osób nawet nie wchodzi na strony internetowe, które znajdują się poza pierwszą piątką wyników.

Czym więc jest agencja SEO? To firma, która zajmuje się pozycjonowaniem stron internetowych. Dąży do tego, aby nasza strona www osiągnęła TOP3 w wynikach wyszukiwarki, a nasz sklep online cieszył się znacznie większym ruchem niż dotychczas.

Jak wygląda współpraca z agencją SEO?

Na samym początku zwykle trzeba uzupełnić brief. To dokument, który zawiera pytania dotyczące naszej firmy, a także całego jej otoczenia. To właśnie w tym miejscu opisujemy cele, jakie chcemy, aby zostały zrealizowane przez agencję SEO. Istotne jest także podanie oszacowanego budżetu.

Po wypełnieniu briefu, przychodzi czas na rozmowę z wybraną agencją SEO. To doskonały moment, aby rozwiać wszystkie wątpliwości oraz dowiedzieć się więcej informacji na temat sposobu działania agencji SEO. Ważnym punktem jest przeanalizowanie aktualnej sytuacji strony internetowej. Dobrze jest przeprowadzić najpierw audyt wskazujący wszelkie błędy, którymi należy zająć się w pierwszej kolejności. Takimi mankamentami mogą być nieprawidłowe adresy URL, niewłaściwe linki czy nieodpowiednia i nieuporządkowana treść.

Na podstawie wszystkich zgromadzonych informacji, ustalana jest strategia dalszych działań. Wskazanie czynności, które należy wykonać oraz określenie osiągalnych celów, stanowi podstawę owocnej współpracy z agencją SEO. Ponadto, obie strony potrzebują pewnych założeń, aby później móc porównać je z otrzymanymi efektami.

W jaki sposób będziemy dowiadywać się o rezultatach prowadzonych czynności? Poprzez regularne raporty, które powinniśmy otrzymywać od agencji SEO. To właśnie w nich powinny znajdować się wszystkie szczegółowe informacje na temat efektów pozycjonowania strony internetowej.

Jakie usługi oferuje agencja SEO?

  • Audyt SEO

Audyt SEO stanowi bazę, która jest nieodzowna, aby móc odpowiednio wykonywać dalsze czynności. W trakcie audytu, agencja SEO sprawdza aktualną kondycję naszej strony internetowej. Ważne jest ustalenie hierarchii działań, a więc określenie, które błędy na stronie www należy poprawić w pierwszej kolejności, a które w późniejszym czasie. Podczas audytu SEO możemy dowiedzieć się, czy strona www lub sklep internetowy ładuje się tak szybko, jak to jest możliwe albo czy wszystkie adresy URL są poprawne. Już samo poprawienie błędów w witrynie, może znacznie pomóc nam osiągnąć lepszą widoczność w wynikach Google.

  • Linkowanie

Linki możemy podzielić na wewnętrzne oraz zewnętrzne. Pierwsze z nich umieszczane są na naszej stronie internetowej. Linki zewnętrzne to natomiast te, które pojawiają się na innych stronach www (również blogach oraz forach) i prowadzą do naszej strony www lub też sklepu online. Niestety nie wszystkie linki zewnętrzne są wartościowe. Agencja SEO pomoże nam zając się tzw. link building. Dzięki temu, na naszą stronę internetową, będzie można przejść wyłącznie z wartościowych witryn. Warto bowiem mieć na uwadze, że w odwrotnym przypadku nasza strona www może znacząco spaść w wynikach wyszukiwarki Google.

  • Pozycjonowanie ogólne, lokalne i szerokie

Agencje SEO w dużym stopniu zajmują się pozycjonowaniem stron internetowych. Możemy wyróżnić pozycjonowanie ogólne, szerokie oraz lokalne. Pierwsze z nich polega na promowaniu strony internetowej pod określoną liczbą fraz kluczowych, które związane są z określonym tematem. Pozycjonowanie ogólne stosuje się w przypadku klientów, którzy zainteresowani są naszą branżą. Pozycjonowanie szerokie wiąże się z użyciem wielowyrazowych fraz kluczowych. Stanowi dobre rozwiązanie, jeżeli nasi klienci szukają konkretnej rzeczy, a więc np. „telefonu firmy X do 2000 zł”. Pozycjonowanie lokalne to świetna opcja, jeśli prowadzimy biznes stacjonarny. Dzięki temu możemy dotrzeć do mieszkańców naszej miejscowości lub regionu.

  • Optymalizacja treści oraz elementów technicznych

Agencja SEO sprawdzi naszą stronę internetową lub sklep online pod kątem opublikowanych treści. Istotne jest, aby były one odpowiedniej długości oraz zawierały słowa kluczowe. Ważne jest także uporządkowanie nagłówków, nadanie odpowiednich nazw kategoriom produktów oraz właściwe rozmieszczenie treści. Agencje SEO dokonują także optymalizacji elementów technicznych, takich jak znaczników ALT czy nagłówków HTTP. Prowadzą również działania mające na celu przyspieszenie ładowania strony www.

  • Indeksacja strony internetowej

Pozbycie się duplikatów treści, optymalizacja adresów URL oraz wewnętrznych odnośników, pozwala pozytywnie wpłynąć na poprawę pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwarki. Agencje SEO analizują wszelkie błędy, które utrudniają indeksację, a następnie podejmują działania, które mają na celu ich usunięcie.

  • Usługi dodatkowe

Agencje SEO oferują również usługi dodatkowe. W zależności od danej firmy, coraz częściej w ich ofertach możemy znaleźć usługi, takie jak prowadzenie kampanii Google Ads, działania z zakresu content marketingu, e-mail marketing, branding czy czynności związane z portalami społecznościowymi.

Podobał Ci się wpis ?

Sending
Średnia opinia
0 (0 - liczba głosów)

powiązane artykuły