blog

Jak wygląda współpraca z agencją SEO?

Ten post zawiera 1001 słów i 6494 znaków.
Przeczytanie tego posta zajmuje około 4 minut.

Zastanawiasz się nad skorzystaniem z usług agencji SEO? Nie wiesz jednak czego się spodziewać? Zobacz, kiedy warto zdecydować się na usługi z zakresu optymalizacji i pozycjonowania stron internetowych oraz poznaj etapy współpracy z agencją SEO.

Kiedy zdecydować się na współpracę z agencją SEO?

  • Gdy Twoja strona internetowa jest nowa

Warto już od samego początku budować silną pozycję sklepu lub strony internetowej. Dzięki temu jesteś w stanie szybciej osiągnąć pożądane rezultaty, a Twoja firma szybciej zdobędzie pierwszych klientów.

  • Gdy masz mały ruch na stronie internetowej

Duży ruch na stronie internetowej oznacza wzrost sprzedaży, co przekłada się na większe zyski. Dzięki SEO witryna jest lepiej widoczna w sieci. Sprawia to, że więcej potencjalnych klientów odwiedza Twój sklep online lub stronę www.

  • Gdy pozycja Twojej strony internetowej spadła

Zdarza się, że pozycja strony internetowej nagle zajmuje niższe miejsca w wynikach wyszukiwarki. Agencja SEO przeprowadzi audyt, który pozwoli przeanalizować kondycję strony internetowej oraz pomoże wyeliminować wszelkie błędy.

  • Gdy chcesz się rozwijać

Bez względu na to, jaka jest aktualna sytuacja Twojej strony lub sklepu internetowego, agencja SEO dopasuje odpowiednią ofertę do Twoich potrzeb. Dzięki temu Twoja firma ugruntuje swoją pozycję na rynku, co jest najlepszą drogą do zdobycia w przyszłości pozycji jednego z liderów w swojej branży.

Jak wygląda współpraca z agencją SEO?

Określenie celów pozycjonowania strony internetowej

Udało Ci się znaleźć sprawdzoną agencję SEO. Zastanawiasz się, co dalej? Przed Tobą pierwszy i zarazem niezwykle istotny etap współpracy z agencją. Jest nim rozmowa na temat sytuacji firmy oraz Twoich oczekiwań odnośnie strony internetowej. Bardzo istotne jest, aby określić cele działań, jakie mają zostać spełnione za pomocą pozycjonowania. Dzięki temu agencja SEO będzie w stanie precyzyjnie zaplanować strategię, która ma szansę okazać się skuteczna. Co więcej, wyznaczenie celu umożliwia łatwiejsze kontrolowanie uzyskanych efektów i reagowanie w sytuacji, gdy rezultaty zaczynają odbiegać od zakładanych oczekiwań.

Analiza aktualnej sytuacji strony www

Zanim wspólnie z agencją SEO ustalimy strategię działań, należy przeanalizować aktualną sytuację naszej strony internetowej. Specjaliści z agencji SEO sprawdzą, jakie działania zostały dotychczas przeprowadzone, jak strona www prezentuje się pod względem szybkości ładowania się, które treści należy poprawić oraz jakie inne aspekty wymagają przeprowadzenia zmian. Agencja SEO przeanalizuje również sytuację branży, w której działamy oraz konkurencję naszej firmy. Dopiero wtedy działania agencji SEO mają szansę uzyskać zakładane efekty.  

Ustalenie strategii SEO i wdrożenie działań

Po określeniu celów pozycjonowania oraz przeanalizowaniu sytuacji strony internetowej, kolejnym krokiem jest wspólne ustalenie strategii, która pomoże osiągnąć zakładane efekty. Agencja SEO może zaoferować działania, takie jak optymalizacja strony internetowej, dobór odpowiednich fraz kluczowych, pozyskanie linków do strony internetowej czy na przykład stworzenie lub modyfikacja treści.

Raportowanie efektów

Agencja SEO może co miesiąc, co kwartał, bądź zgodnie z indywidualnymi ustaleniami, przesyłać raporty dotyczące zrealizowanych w danym okresie działań oraz osiągniętych efektów. Dobrze jest, aby tego rodzaju raporty SEO zachować dla siebie, dzięki czemu będziesz w stanie ocenić rezultaty na przestrzeni dłuższego okresu współpracy. Analizowanie raportów SEO pomaga również w podejmowaniu najważniejszych decyzji związanych z pozycjonowaniem firmy w Google.

Raport SEO zawiera zazwyczaj:

  • analizę interakcji użytkowników na stronie internetowej,
  • pozycjonowane słowa kluczowe,
  • analizę linkowania,
  • analizę treści,
  • analizę kodu strony internetowej,
  • informacje dotyczące zachowania strony www w wyszukiwarce internetowej,
  • błędy na stronie internetowej,
  • zaindeksowanie strony www.

Jakich dostępów potrzebuje agencja SEO?

Agencja SEO poprosi Cię także o niezbędne dostępy do określonych systemów.

  • Google Search Console

Narzędzie umożliwiające sprawdzenie statusu indeksowania strony internetowej, a także zoptymalizowania jej widoczności. Google Search Console wskazuje błędy, liczbę linków, jakie prowadzą do strony oraz wiele innych istotnych informacji.

  • Google Analytics

Dzięki temu narzędziu możliwe jest przeprowadzenie dokładnej analizy dotyczącej ruchu na stronie internetowej, a także zachowań użytkowników. Google Analytics pozwala również sprawdzić dane historyczne, a następnie porównać je z aktualnymi, co jest niezwykle przydatne podczas analizowania efektów wdrożonych działań.

  • Dostęp do panelu administratora

Dostęp do panelu CMS umożliwia agencji SEO edycję treści pod kątem pozycjonowania. Modyfikacji mogą podlegać opisy produktów, teksty na blogu, meta tagi oraz wszelkie inne treści, jakie znajdują się na stronie www.

  • Dostęp do narzędzi do zarządzania zadaniami

Agencje SEO mogą również poprosić o dostęp do narzędzi służących do zarządzania zadaniami, takich jak Jira bądź Slack. Ma to na celu ścisłą współpracę z klientem w obszarze zmian on-site.

  • Google Tag Manager

Narzędzie umożliwiające obserwację interakcji użytkownika ze stroną internetową. Na tej podstawie informacja przesyłana jest do Google Analytics bądź innych systemów. Google Tag Manager umożliwia analizę zachowania potencjalnych klientów.

Zaufaj i współpracuj z agencją SEO

Osiągnięcie zakładanych celów wymaga zaangażowania – nie tylko ze strony agencji SEO, ale także Twojej. W jaki sposób możesz przyczynić się do osiągnięcia zadowalających rezultatów? Przede wszystkim zaufaj specjalistom, z którymi współpracujesz. Zdarza się, że klienci przez długi czas nie odpowiadają na maile i telefony z agencji SEO, czego skutkiem jest to, że niemożliwe staje się szybkie wdrożenie wymaganych działań, co może znacząco opóźnić osiągnięcie zakładanych celów. Pamiętaj także, aby nie wprowadzać żadnym zmian na stronie internetowej bez konsultacji z agencją. Chociaż może nam się wydawać, że są to jedynie drobne, nic nieznaczące poprawki kosmetyczne, mogą one negatywnie wpłynąć na pozycjonowanie Twojej strony internetowej.

Podobał Ci się wpis ?

Sending
Średnia opinia
0 (0 - liczba głosów)

powiązane artykuły

Zobacz, co jeszcze możemy dla Ciebie zrobić