Zależy Ci na wzroście sprzedaży Twoich produktów lub usług? Przede wszystkim musisz zadbać o to, aby Twoja strona internetowa zajmowała dobrą pozycję w wynikach wyszukiwarki. Jak tego dokonać? Najlepiej, jeśli skorzystasz z usług agencji SEO. Zwiększenie ruchu na stronie www oraz wzrost sprzedaży to jednak nie wszystkie korzyści ze współpracy z agencją SEO.
10 zalet współpracy z agencją SEO
Wzrost widoczności strony internetowej
Odpowiednio przeprowadzone pozycjonowanie strony www sprawi, że witryna będzie przyjazna dla robotów wyszukiwarki internetowej. Właściwa struktura, poprawne adresy url, wstawianie odpowiednich treści, dopasowanie do urządzeń mobilnych oraz inne działania, jakie są wykonywane przez agencje SEO sprawiają, że strona internetowa wskakuje na wyższą pozycję w wyszukiwarce. Tym samym zwiększają się szanse na to, że potencjalny klient skorzysta właśnie z naszej oferty.
Wzrost sprzedaży
Wyższa pozycja w wyszukiwarce internetowej powoduje, że więcej użytkowników zagląda na naszą stronę internetową. Większy ruch w sklepie online lub na stronie www prowadzi do wzrostu sprzedaży oferowanych przez nas produktów lub usług. Dzięki temu nasza firma może się rozwijać, a rosnąca popularność pomaga nam zdobywać nowych klientów i umacniać pozycję naszej marki.
Długoterminowe efekty
Efekty pozycjonowania nie są natychmiastowe. Z reguły pojawiają się po kilku miesiącach. Wpływ na czas, jaki jest potrzebny na to, aby zwiększyć widoczność strony internetowej w wyszukiwarce Google zależy między innymi od liczby konkurencyjnych stron www, a także od jakości danej witryny. Jednak pomimo tego pozycjonowanie stron internetowych zdecydowanie się opłaca. Jego efekty utrzymują się przez długi czas, co oznacza, że nasza strona internetowa nawet po zakończeniu współpracy z agencją SEO, nie spadnie raptownie w dół.
Poprawa jakości strony internetowej
Strona internetowa, która została poddana zabiegowi optymalizacji, jest przejrzysta, a wszystkie jej elementy tworzą spójną całość. To stanowi nie tylko uproszczenie dla robotów wyszukiwarek, ale także dla użytkowników. Obecnie strony internetowe pełnią rolę wizytówek firm. Intuicyjna obsługa oraz wartościowe treści wywołują pozytywne wrażenie u odbiorcy. Sprawia to, że potencjalni klienci są bardziej chętni na zrobienie zakupów w naszym sklepie internetowym.
Oszczędność kosztów długoterminowych
Decydując się na pozycjonowanie, koszty długoterminowe są z reguły niższe niż te, które przeznacza się na szybkie kampanie reklamowe. Od czego zależą koszty pozycjonowania? Zależne są od wielu różnych czynników. Wśród nich można wyróżnić zakres działań SEO czy to, jak duża jest nasza konkurencja. W porównaniu do kampanii reklamowej, skorzystanie z usługi pozycjonowania często jest tańsze, a efekty utrzymują się dłużej.
Budowanie zaufania do marki
Użytkownicy, którzy znajdują naszą stronę internetową poprzez wyniki organiczne, są bardziej chętni do tego, aby zapoznać się z jej ofertą. Wynika to z tego, że firmy zajmujące pierwsze pozycje w wynikach wyszukiwarki, odbierane są jako popularne, stabilne i godne zaufania. Często mocna pozycja strony internetowej stanowi lepszą zachętę niż reklama czy link sponsorowany, do których wielu potencjalnych klientów podchodzi z rezerwą.
Lepsze poznanie klienta
Agencje SEO dokonują wyboru określonych słów kluczowych, które są następnie wykorzystywane podczas pozycjonowania strony internetowej. Specjaliści SEO wykorzystują szereg narzędzi za pomocą których analizują, jak konkretne frazy kluczowe sprawdzają się w odniesieniu do danej strony lub sklepu internetowego. Podczas analizowania wyszukiwań użytkowników można odkryć nową grupę odbiorców dla której nasz sklep internetowy nie posiada aktualnie wystarczającej ilości produktów. Wszystko to sprawia, że jesteśmy w stanie lepiej poznać potrzeby oraz oczekiwania naszych klientów.
Elastyczność
Sprzedajesz sezonowe produkty, takie jak łyżwy, narty, baseny ogrodowe lub dekoracje świąteczne? Agencje SEO posiadają elastyczną ofertę, którą dopasowują do specyfiki określonej firmy. Specjaliści SEO dokładnie określą, kiedy prace muszą zostać zintensyfikowane, a kiedy trzeba skupić się na podtrzymaniu efektów. Dzięki temu wiesz, w którym momencie należy zwiększyć budżet przeznaczony na działania przeprowadzane przez agencje SEO. Co więcej, agencje te dostosowują swoją ofertę zarówno do potrzeb małych, dopiero raczkujących firm, jak i prężnie funkcjonujących, popularnych marek.
Wiedza i kompetencje
Korzystając z usług agencji SEO możemy być pewni, że powierzamy naszą stronę internetową fachowcom posiadającym odpowiednią wiedzę i umiejętności. Agencje SEO tworzą programiści, marketingowcy, copywriterzy oraz specjaliści od pozycjonowania. Dzięki temu firmy te są w stanie oferować wachlarz usług, których celem jest wzniesienie naszej strony internetowej na jak najwyższą pozycję w wyszukiwarce internetowej.
Poczucie bezpieczeństwa
Samodzielne pozycjonowanie bądź korzystanie z usług niesprawdzonych freelancerów może wiązać się z pewnym ryzykiem. Jeżeli sami chcemy zająć się pozycjonowaniem naszego sklepu internetowego bądź strony www, musimy liczyć się z czasem, jaki należy poświęcić na zdobycie wiedzy oraz umiejętności praktycznych. Przy bardziej rozbudowanej witrynie, samodzielne pozycjonowanie może nas przerosnąć, jeśli wcześniej zupełnie nie mieliśmy do czynienia z SEO. Co więcej, musimy uważać, aby nie popełnić błędów przez które Google nałoży na naszą stronę internetową ban lub specjalny filtr. W przypadku nałożenia filtra, strona internetowa traci dotychczasową pozycję i jednocześnie spada na dół wyszukiwarki. Ban od Google polega natomiast na usunięciu domeny z organicznych wyników wyszukiwarki. Pozbycie się filtra lub bana może potrwać nawet kilkanaście tygodni, a powrót na właściwą pozycję zajmuje dość dużo czasu. Powierzając prace sprawdzonej agencji SEO zyskujemy pewność, że nasza strona internetowa będzie optymalizowana i pozycjonowana we właściwy sposób.