blog

Jak przenieść sklep z Shoper na Prestashop?

Ten post zawiera 441 słów i 3105 znaków.
Przeczytanie tego posta zajmuje około 2 minut.

Prowadzisz sklep internetowy na Shoper, ale nie jesteś zadowolony z dotychczasowych wyników sprzedażowych? Chciałbyś zwiększyć popularność swojej oferty i z łatwością działać w handlowej społeczności online? Sprawdź jak pozbyć się ograniczeń i zacznij działać na Prestashop!

O czym warto pamiętać, chcąc przenieść się na Shopera?

1. Właściwy hosting

Przechodząc na inną platformę, należy wykupić serwer pod swój sklep. Decyzję dotyczącą wyboru odpowiedniego hostingu możesz podjąć sam lub przy pomocy profesjonalistów, którzy dobiorą optymalne rozwiązanie. Popularnym rozwiązaniem na rynku jest oprogramowanie Prestashop, o którym pisaliśmy w poprzednim artykule na naszym blogu 👉https://computersoft.net.pl/gdy-chcesz-otworzyc-sklep-online-wybierz-prestashop 

2. Projekt graficzny sklepu

W Shoperze miałeś stworzoną warstwę wizualną, która Ci odpowiadała, a może skorzystałeś z gotowego szablonu? Niestety nie da się tej grafiki przenieść ze starej platformy na nową. Dlatego należy się zastanowić, czy chcesz:

  • zrobić projekt graficzny na podstawie poprzedniego szablonu,
  • odświeżyć warstwę wizualną, żeby wyróżnić się od konkurencji,
  • poprawić wygląd sklepu,
  • zrobić projekt graficzny premium.

Jeżeli chcesz wykorzystać spersonalizowaną grafikę warto skontaktować się z ekspertami, którzy sprawią, że wizerunek Twojego sklepu będzie dopasowany i modny!

3. Przeniesienie danych z Shopera

Prowadzenie sklepu wiąże się z posiadaniem bazy klientów, produktów i zamówień. Takie dane można z łatwością wyeksportować i zaimportować do Prestashop, z czym poradzi sobie każda firma wdrożeniowa.

4. Zapisanie danych SEO

Przed migracją na nową platformę należy wykonać pełen audyt SEO sklepu, tak aby później móc odtworzyć te dane w nowym sklepie i, przede wszystkim, nie stracić dotychczasowo wypracowanych pozycji w wyszukiwarce.

Aby proces przebiegł sprawnie możesz poprosić o pomoc agencję e-commerce lub agencję SEO.

5. Poinformowanie klientów o zmianie platformy działania sklepu

Pamiętaj, że klienci napędzają Twoją działalność! Wielu użytkowników będzie musiało ponownie założyć konto oraz wygenerować nowe hasło, więc jeżeli chcesz, żeby nadal wybierali Twój sklep, warto poinformować ich o zmianach i zaprosić do nowego sklepu.

Dodatkowo możesz uaktywnić klientów przeprowadzając ankietę, pytając o to co im się podoba w sklepie, co można zmienić lub poprawić. Taki gest sprawi, że zyskasz świetne wskazówki i ocieplisz swój wizerunek. Klienci lubią jak słucha się ich rad!

Pamiętaj, że zmianę platformy sklepu, robisz po to, aby się rozwijać i ulepszać, warto więc odpowiednio się przygotować.
 

Skontaktuj się z nami i spraw sobie łatwiejsze funkcjonowanie online!  📲 https://computersoft.net.pl/kontakt 

 

Podobał Ci się wpis ?

Sending
Średnia opinia
5 (1 - liczba głosów)

powiązane artykuły

Zobacz, co jeszcze możemy dla Ciebie zrobić