blog

Co zawiera najlepszy system B2B?

Ten post zawiera 1169 słów i 7178 znaków.
Przeczytanie togo posta zajmuję około 5 minut.

Firmy, które stawiają na rozwój, zdecydowanie powinny rozważyć wdrożenie systemu B2B. Jednak zanim wybierzemy najlepszy system B2B dla naszego biznesu, warto zapoznać się z kwestiami, które należy wziąć pod uwagę podczas dokonywania decyzji. Dzięki temu zyskamy wygodną platformę B2B, która sprawnie obsłuży naszych klientów biznesowych.

Różnice między klientem B2B, a B2C

Model B2C (business to consumer) jest skierowany do klienta indywidualnego, podczas gdy B2B (business to business) odnosi się do klienta biznesowego. Jakie są różnice między klientem B2B, a B2C? Klienci indywidualni znacznie częściej podejmują decyzje spontanicznie, w odróżnieniu od klientów biznesowych, gdzie za zakupem nierzadko stoi sztab osób, które kierują się wyliczeniami. Co więcej, kupujących B2C jest z reguły dużo więcej niż B2B. Jednak to klienci biznesowi składają znacznie większe zamówienia, o wyższej wartości. Ponadto, klienci B2B są nastawieni na dłuższe relacje sprzedażowe, podczas gdy klienci B2C znacznie częściej dokonują jednorazowych zakupów.

Sposób, w jaki pozyskiwani są klienci B2B, może wyglądać podobnie, jak w modelu B2C. W związku z tym, wykorzystuje się reklamy na Facebooku, Google Ads czy e-mail marketing. W przypadku modelu B2B, dość duże znaczenie może mieć promowanie marki podczas specjalistycznych, branżowych eventów. W modelu B2B nacisk kładzie się przede wszystkim na budowanie długotrwałych relacji. Niezwykle istotna jest personalizacja oferty, czyli stosowanie specjalnych programów rabatowych, ale także dopasowywanie swoich działań do oczekiwań i potrzeb klientów B2B.

Jak wygląda system do obsługi klienta biznesowego?

Platforma B2B powinna funkcjonować w taki sposób, aby obsługa dużych zamówień przebiegała sprawnie, bez żadnych zakłóceń. Zarządzanie wszystkimi procesami z poziomu panelu administratora powinno być jak najprostsze. Ważne jest, aby dany system B2B odpowiadał na wszystkie potrzeby klienta biznesowego.

Na co zwrócić uwagę podczas wdrażania systemu B2B?

Baza klientów

Dobry system B2B umożliwia przechowywanie wszystkich szczegółowych informacji na temat każdego klienta w jednym miejscu. Dzięki temu nie ma potrzeby tworzenia dodatkowej bazy klientów. Co więcej, platforma powinna także umożliwiać przydzielanie klientów B2B do określonych grup. Mogą one wiązać się z walutą, którą posługuje się dana firma, krajem, ale także częstotliwością składania zamówień lub wysokością kwoty, która została wydana.

Personalizacja oferty

Podział klientów na grupy pozwala na personalizację oferty. Przede wszystkim wiąże się to z możliwością ustalania określonych rabatów dla poszczególnych grup. Dla klienta B2B spersonalizowana zniżka, która zależy m.in. od częstotliwości składania zamówień oraz wysokości wydanej kwoty, stanowi bardzo istotną kwestię od której zależy to, czy w dalszym ciągu będzie chciał korzystać z naszej oferty sprzedażowej.

Zaawansowane wyszukiwanie

Sposób dokonywania zakupów klientów biznesowych różni się od sektora B2C. W modelu B2B klient zazwyczaj poszukuje konkretnej oferty. W tym celu często korzysta z umieszczonej na stronie internetowej wyszukiwarki produktów. Jednak, aby taka wyszukiwarka dobrze spełniała swoją rolę, musi zostać odpowiednio rozbudowana. Powinna zawierać różnego rodzaju filtry, możliwość wyboru koloru czy różne opcje sortowania produktów. Klientowi B2B często zależy na czasie, a więc warto zadbać o to, aby był w stanie jak najszybciej znaleźć interesujące go artykuły.

Automatyczne generowanie dokumentów

Możliwość szybkiego, automatycznego wygenerowania różnych dokumentów, stanowi podstawę dobrego systemu B2B. Wśród takich dokumentów można wyróżnić raporty ze sprzedaży, dzięki którym jesteśmy w stanie poprowadzić uporządkowaną i dokładną dokumentację.

Wystawianie faktur

System B2B powinien odpowiadać za sprawny proces rozliczania oraz wystawiania faktur. Platforma B2B musi odróżniać źródło z którego pochodzi dane zamówienie, a więc, czy zostało ono złożone przez klienta indywidualnego, czy też przez firmę. Ma to duże znaczenie odnośnie zastosowania właściwego podatku VAT. System dla klienta biznesowego powinien zapewniać automatyzację wielu procesów, dzięki czemu minimalizuje się ryzyko popełnienia błędu, a tym samym nasza firma jest w stanie sprawnie funkcjonować.

Zarządzanie magazynami

Dobra platforma B2B zapewnia przejrzyste i zarazem łatwe zarządzanie stanami magazynowymi. Jest to szczególnie istotne wówczas, gdy posiadamy większą ilość oddalonych od siebie magazynów. System B2B powinien zapewniać szybki przepływ informacji, dzięki czemu jesteśmy w stanie sprawnie kontrolować wszystkie procesy. Platforma musi informować nas na bieżąco o wszystkich zmianach statusu, począwszy od przyjęcia zamówienia, po jego dostarczenie.

Najlepszy system B2B

Jaki system B2B jest najlepszy? Przede wszystkim taki, który zostanie w pełni dopasowany do naszych potrzeb, jak i oczekiwań klientów z danej branży. Dobry system B2B w olbrzymim stopniu ułatwi nam pracę, a jednocześnie zadba o komfort klienta biznesowego.

Korzyści z wdrożenia systemu B2B

Wygodny sposób zamawiania

Uruchomienie platformy B2B pozwala klientowi zapoznać się z ofertą w Internecie, a następnie od razu złożyć zamówienie. Jest to niewątpliwie duża oszczędność czasu, co ma ogromne znaczenie dla obecnych przedsiębiorców.

Mniejsze koszty

Wdrożenie systemu B2B pozwala zaoszczędzić na kosztach związanych z zaangażowaniem pracowników w obsługę klienta. Ponadto, możemy wydać mniej pieniędzy na utrzymanie sklepu stacjonarnego.

Składanie zamówień 24 godziny na dobę

Niewątpliwą zaletą udostępnienia klientom oferty poprzez sklep B2B, jest możliwość składania zamówień przez 24 godziny na dobę. Również wtedy, gdy nasz sklep stacjonarny jest zamknięty, wciąż możemy zarabiać.

Automatyzacja procesów

Zautomatyzowanie większości procesów jest nie tylko wygodne, ale przede wszystkim niweluje ryzyko powstania błędów, które zdarzają się w przypadku ręcznego wykonywania różnego rodzaju czynności.

Stały nadzór nad stanem magazynowym

System B2B na bieżąco kontroluje ilość towaru, która jest dostępna we wszystkich naszych magazynach. Dzięki temu nie ma ryzyka, że nie wywiążemy się z określonej umowy.

Zbuduj sklep B2B z agencją interaktywną ComputerSoft

Nasza agencja interaktywna z Wrocławia posiada doświadczenie we wdrażaniu systemów B2B. Nasze platformy B2B są nowoczesne, intuicyjne oraz łatwe w obsłudze. Zapewniamy wszelkie niezbędne integracje z innymi programami, dzięki którym z łatwością można kontrolować wszystkie procesy. Szczególną uwagę przykładamy do tego, aby wdrożone funkcjonalności były idealnie dopasowane do potrzeb określonej firmy, jak i jej klientów biznesowych.

Podobał Ci się wpis ?

Sending
Średnia opinia
0 (0 - liczba głosów)

powiązane artykuły