blog

Połączenie WordPress (WooCommerce) z fakturownią 

Ten post zawiera 889 słów i 5876 znaków.
Przeczytanie tego posta zajmuje około 4 minut.

Prowadzisz sklep internetowy WooCommerce? Zależy Ci na łatwej i sprawnej obsłudze faktur oraz innych dokumentów sprzedaży? Sprawdź, dlaczego warto wdrożyć integrację sklepu online WordPress (WooCommerce) z Fakturownią.  Wyjaśniamy, jakie są zalety Fakturowni i jak połączyć Fakturownię ze sklepem internetowym.

Czym jest Fakturownia?

Mówiąc najprościej, jest to program do faktur online. Za jego pomocą można łatwo uporządkować dokumenty, a także przesyłać je klientom w sposób automatyczny. Fakturownia to narzędzie służące wystawianiu faktur. Fakturownia WooCommerce została jednak zaprogramowana w taki sposób, że znajdziesz w niej w zasadzie wszystko, czego potrzebujesz, a jednocześnie jest niezwykle łatwa w obsłudze. Faktury wystawiane są z kokpitu WordPress w pełni zautomatyzowany sposób. Oczywiście jeśli zachodzi taka potrzeba, możesz wystawiać je również ręcznie. Ważną dla bezpieczeństwa zaletą takiego rozwiązania jest przechowywanie dokumentów na koncie Fakturowni, a nie serwerze sklepu. Twórcy fakturowni przewidzieli również to, że z biegiem czasu zarówno biznes, jak i status podatnika mogą się zmieniać. Program umożliwia więc wystawianie dowolnego rodzaju dokumentów – faktur VAT, rachunków czy pro-formy. Wszystkie są zgodne z aktualnymi przepisami prawa podatkowego w naszym kraju.

Dzięki integracji WooCommerce z Fakturownią zwyczajnie ułatwisz sobie życie i oszczędzisz czas. Wszelkie informacje masz pod ręką, dzięki czemu nie ma potrzeby prowadzenia dodatkowej ewidencji sprzedaży.

Najważniejsze zalety Fakturownia WooCommerce

Automatyzacja obsługi zamówień

Dzięki połączeniu programu Fakturownia ze sklepem online opartym na systemie WordPress i wtyczce WooCommerce, jesteś w stanie w pełni zautomatyzować proces wystawiania faktur, a tym samym przyspieszyć obsługę zamówień. Wystarczy, że wybierzesz status zamówienia, dla którego faktura ma być automatycznie wystawiana i przesyła. Po wystawieniu, faktura będzie załączona do maila. Klient otrzyma ją natychmiast.

Różne rodzaje dokumentów

Za pomocą Fakturowni możesz wystawiać dokumenty różnego typu, takie jak faktury VAT i bez VAT, pro-formy, rachunki, paragony dla klientów indywidualnych oraz firm, a także faktury zagraniczne.

Płatnicy VAT oraz zwolnieni z VAT

Możesz wybrać faktury z VAT lub też wpisać podstawę zwolnienia.

Synchronizacja stanów magazynowych

Dwustronna synchronizacja stanów magazynowych sprawia, że magazyn w Fakturowni można prowadzić przy pełnej synchronizacji produktów z WooCommerce. Synchronizacja opiera się na kodzie produktu lub jego ID w Fakturowni. Za pomocą CSV produkty są przesyłane do Fakturowni lub do WooCommerce.

Wygodna obsługa

Wszystkie istotne informacje o fakturach, znajdziesz na liście zamówień oraz w edycji. Fakturownia to także duża wygoda dla klientów. Klient może sam zdecydować, czy chce fakturę i dostęp do niej na koncie klienta oraz w mailach. Ponadto, może uzyskać dostęp do wszystkich wcześniejszych faktur na swoim koncie.

Wsparcie dla OSS i MOSS

Przy sprzedaży do innych krajów UE, możesz wystawiać dokumenty zgodne z OSS i MOSS.

Wszystkie funkcje Fakturownia Woocomerce

Dwustronna synchronizacja stanów magazynowych
Wystawianie faktur VAT
Wystawianie faktur zagranicznych
Wystawianie paragonów
Wsparcie dla OSS i MOSS
Wsparcie dla płatników VAT oraz zwolnionych z VAT wraz z możliwością podania podstawy prawnej zwolnienia
Obsługa PKWiU dla stawki ZW
Automatyczne, na życzenie klienta lub ręczne wystawianie faktur
Dodanie pola NIP oraz walidacja w formularzu zamówienia
Całkowita integracja z ustawieniami podatków w WooCommerce
Możliwość wprowadzania zmian w fakturze
Dostęp do faktur na koncie i w mailach
Pole na dodatkowe informacje na fakturze
Pobieranie faktur bezpośrednio z Fakturowni – większe bezpieczeństwo
Możliwość personalizacji wtyczki

Dlaczego warto wdrożyć integrację WooCommerce z Fakturownią?

Zastosowanie takiego rozwiązania z pewnością znacząco ułatwia obsługę sklepu internetowego. Automatyczny, regularny import produktów z Fakturowni do WooCommerce sprawia, że stany magazynowe zarówno w Fakturowni, jak i CMS, pozostają aktualne. Synchronizacja dotyczy nie tylko stanów magazynowych, ale także cen i produktów. Działania na zintegrowanych systemach WooCommerce i Fakturowni pozwalają uniknąć wykonywania podwójnej pracy przy wystawianiu oraz edytowaniu faktur. Co więcej, nie ma potrzeby podwójnego aktualizowania stanów magazynowych. Dzięki temu eliminuje się ryzyko popełnienia błędu oraz oszczędza znaczną część czasu, co pozwala lepiej skupić się na ważnych sprawach biznesowych.

Jak zintegrować sklep online WooCommerce z Fakturownią?

Zastanawiasz się, jak połączyć Fakturownię z WooCommerce? To wcale nie jest trudne!

Przede wszystkim musisz posiadać sklep internetowy zbudowany za pomocą wtyczki WooCommerce oraz aktywne konto w Fakturowni. Po ewentualnym założeniu konta, należy wykonać następujące kroki:

  1. Zaloguj się do swojego konta w Fakturowni, a następnie kliknij w Ustawienia i Aplikacje/Dodatki.
  2. Odszukaj moduł WooCommerce i kliknij w niego. Następnie wybierz przycisk Aktywuj.
  3. Przechodzisz do ustawień. W określonym miejscu w formularzu wpisz adres URL sklepu, a także uzupełnij pola z kluczem klienta i kluczem prywatnym, który uzyskasz po wejściu do panelu administratora w sklepie online.
  4. Uzupełnij ustawienia. Wskaż, jakie statusy zamówienia mają oznaczać wysłanie faktury, wybierz rodzaj dokumentu, a na końcu Zapisz wszystkie wybory. Wprowadź odpowiednie ustawienia dotyczące NIP-u poprzez platformę WooCommerce.

Masz pytania odnośnie integracji WooCommerce z Fakturownią? Skontaktuj się z naszą agencją interaktywną!

Podobał Ci się wpis ?

Sending
Średnia opinia
0 (0 - liczba głosów)

powiązane artykuły

Zobacz, co jeszcze możemy dla Ciebie zrobić