blog

Wizytówka Google Moja Firma – co to jest i jak założyć?

Ten post zawiera 2263 słów i 13779 znaków.
Przeczytanie tego posta zajmuje około 10 minut.

Zastanawiasz się, co to jest wizytówka Google? Chcesz wiedzieć, jak założyć wizytówkę Google Moja Firma? Wyjaśniamy, jak stworzyć wizytówkę Google, o czym pamiętać oraz jakie są jej największe korzyści.

Co to jest wizytówka Google Moja Firma?

Wizytówka Google to profil firmy, który zakłada się poprzez stronę Google Moja Firma. Czy wizytówka Google jest płatna? Nie! Wizytówka stanowi darmowe i proste w obsłudze narzędzie, którym może zarządzać właściciel każdej firmy. Jak działa wizytówka Google Moja Firma? Wystarczy, że użytkownik wpisze w wyszukiwarkę Google nazwę firmy lub hasła związane z produktami czy usługami, które oferujesz, a wyświetli mu się wizytówka Twojego przedsiębiorstwa. Istotną kwestią jest tutaj lokalizacja. Umieszczając adres firmy stacjonarnej w wizytówce, możesz liczyć na to, że to przede wszystkim osobom z Twojego miejsca zamieszkania wyświetli się wizytówka firmy.

Co powinna zawierać wizytówka Google Moja Firma?

Wizytówka Google stanowi zbiór najważniejszych informacji dotyczących Twojej firmy. Istotne jest, aby wszystkie zostały zweryfikowane. Dlaczego? Wyobraź sobie, że wstajesz wcześniej, aby jeszcze przed pracą udać się do konkretnego punktu usługowego lub sklepu. Wcześniej sprawdziłeś/aś w wyszukiwarce godziny otwarcia. Jednak gdy udajesz się na miejsce, jakie jest Twoje zaskoczenie i rozczarowanie, gdy okazuje się, że wybrane przez Ciebie miejsce jest jeszcze zamknięte. Czy wrócisz tam ponownie? No właśnie…

Nazwa firmy i kategoria działalności

Zaczynamy od samego początku. Wizytówka Google Moja Firma musi zawierać podstawowe dane na temat Twojej firmy, czyli jej nazwę. Istotne jest także przydzielenie działalności do odpowiedniej kategorii. Dzięki temu Google łatwiej może dopasować Twoją firmę do konkurencji.

Opis Twojej firmy

Jako że opis może być jedynie krótki, należy zawrzeć w nim wszystkie najważniejsze informacje. Warto napisać czym zajmuje się firma i jakie oferuje usługi lub produkty.

Usługi i Produkty

Usługi i produkty to dodatkowe zakładki w wizytówce Google Moja Firma, gdzie możesz umieścić ich nazwy, opisy, ceny, a także zdjęcia. To z pewnością dobry sposób na wyróżnienie własnej oferty.

Dane kontaktowe

Dane kontaktowe, takie jak numer telefonu czy adres mailowy, zawsze powinny być aktualne. Dzięki temu budujesz wrażenie profesjonalnej firmy.

Lokalizacja i adres firmy

To od Ciebie zależy, czy w wynikach wyszukiwania będzie pojawiał się adres Twojej firmy. Jeżeli tak, wówczas użytkownicy będą mogli łatwo do Ciebie trafić poprzez wyznaczenie trasy na mapie Google. Pamiętaj, aby na wizytówce Google pojawił się ten sam adres firmy, który wyświetla się w zakładce Kontakt na Twojej stronie internetowej.

Jeżeli jednak swoje usługi oferujesz nie tylko stacjonarnie, ale również online, możesz wskazać np. województwo lub cały kraj. W przypadku, gdy firma posiada więcej oddziałów lub punktów sprzedaży, najlepiej jest utworzyć osobną wizytówkę dla każdego z nich.

Wpisy

Założenie wizytówki Google Moja Firma umożliwia dodawanie wpisów. O czym pisać? Do wyboru masz kilka kategorii, w tym Oferta, Nowości i Wydarzenia. Możesz tworzyć krótkie treści na temat nowych produktów lub usług, osiągnięć w Twojej firmie czy ważniejszych wydarzeń z życia zespołu.

Zdjęcia

Wizytówka Google Moja Firma powinna zawierać przynajmniej kilka zdjęć, które będą ważne z perspektywy klienta. Prowadzisz sklep stacjonarny? Pokaż, jak wygląda z zewnątrz, aby łatwiej do niego trafić. Zrób zdjęcia asortymentu, dodaj fotografię całego zespołu. Dobrej jakości zdjęcia sprawią, że potencjalni klienci nabiorą do Twojej firmy większego zaufania.

Opinie o firmie

Moja wizytówka to miejsce, w którym pojawiają się również opinie o firmie. To niezwykle ważny element na który wielu użytkowników zwraca dużą uwagę. Warto jest więc zadbać o to, aby uzyskać jak najwięcej pozytywnych komentarzy. Jak to zrobić? Możesz poprosić o nie klientów, którzy otrzymali już zamówione produkty lub skorzystali z Twojej usługi.

Jak założyć wizytówkę Google?

Teraz, gdy już wiesz, co to jest wizytówka Google, możemy odpowiedzieć na pytanie, jak ją stworzyć.

1. Konto Google

Przede wszystkim należy założyć konto Google. Podczas rejestracji musisz podać proponowany adres e-mail za pomocą którego będziesz logował się do konta Google.

2. Google Maps

Następnym krokiem jest dodanie firmy, co można wykonać na kilka różnych sposobów.

Po zalogowaniu się do konta Google, możesz wejść na Google Maps, a następnie kliknąć prawym przyciskiem myszy miejsce, w którym znajduje się Twoja firma. Możesz także wybrać Menu z lewego górnego rogu, a następnie opcję Dodaj swoją firmę. Wizytówkę Google możesz również założyć poprzez wejście na stronę Google My Business.

3. Informacje o firmie

W kolejnym kroku uzupełniasz informacje dotyczące Twojej firmy, takie jak nazwa czy opis. Musisz również sprecyzować, czy posiadasz fizyczną siedzibę firmy, czy wykonujesz usługi u klienta, na miejscu. Jeżeli wybierzesz drugą opcję, wówczas na profilu Google Moja Firma nie pojawią się dane adresowe, a na mapie zostanie zaznaczony obszar Twojej działalności. W przypadku, gdy funkcjonujesz zarówno stacjonarnie, jak i u klienta, zaznacz pierwszą opcję. Na późniejszym etapie możesz dodać obszar działalności.

4. Kategoria działalności

Możesz wybrać kategorię z listy, jaką prezentuje Google. Natomiast nie ma możliwości własnoręcznego dopisania nowej.

5. Dane kontaktowe

Musisz zdecydować, jakie dane kontaktowe będą wyświetlać się Twoim klientom. Pamiętaj, żeby wszystkie informacje były aktualne.

6. Weryfikacja wizytówki Google Moja Firma

Weryfikacja wizytówki Twojej firmy może zostać przeprowadzona na kilka sposobów.

Możesz wybrać opcję weryfikacji przez telefon, aby otrzymać kod weryfikacyjny poprzez automatyczną wiadomość telefoniczną. W przypadku weryfikacji za pomocą maila, musisz odszukać odpowiednią wiadomość e-mail, a następnie kliknąć przycisk Zweryfikuj. Możesz także przepisać kod znajdujący się w wiadomości. Kolejną opcją jest kartka pocztowa. Jednak w tym przypadku na kod weryfikacyjny musisz zaczekać nawet do 2 tygodni. W międzyczasie nie dokonuj żadnych zmian, ponieważ mogłyby wydłużyć cały proces weryfikacji.

Inne metody to wideo (rozmowa) na żywo oraz przesłanie filmu. Na stronie internetowej Profil firmy w Google Pomoc możesz zapoznać się ze wszystkimi elementami, jakie muszą zostać zawarte w filmie lub w trakcie przeprowadzania rozmowy na żywo.

Weryfikację wizytówki Google możesz również przełożyć na inny termin. Jednak dopóki Twoja wizytówka nie zostanie zweryfikowana, nie będzie wyświetlać się w Google ani w Google Maps.

Jakie są zalety wizytówki Google Moja Firma?

Zastanawiasz się, jakie są korzyści z posiadania wizytówki Google? Zapewniamy Cię, że jest ich wiele!

Wizytówka Google to przede wszystkim doskonały (a do tego bezpłatny!) sposób na zaistnienie w sieci. Zdecydowana większość osób, poszukując konkretnych produktów lub usług, w pierwszej kolejności wpisze takie zapytanie w wyszukiwarkę Google. Dzięki wizytówce, Twoja firma zostanie dostrzeżona.

Prowadzisz sklep stacjonarny, a tradycyjne metody reklamy nie odnoszą zbyt dużego sukcesu? Założenie wizytówki Google może okazać się znacznie bardziej efektywne, a jednocześnie zaoszczędzisz na reklamie.

Zaletą wizytówki Google jest także to, że stanowi zbiór najważniejszych informacji o firmie. Oznacza to, że potencjalny klient może natychmiast wyświetlić wszystkie informacje. Jest to o tyle istotne, jako że obecni użytkownicy Internetu stawiają na szybkość i wygodę, również w poszukiwaniu informacji.

Kolejną zaletą wizytówki Google jest możliwość natychmiastowej nawigacji do określonej lokalizacji, gdzie znajduje się Twoja firma. Dlatego istotne jest, aby wszystkie podane przez Ciebie informacje zostały zweryfikowane.

Utworzenie wizytówki Google umożliwia klientom uzyskanie kontaktu do Twojej firmy w niezwykle szybki sposób. Dzięki temu użytkownik nie musi specjalnie wchodzić na Twoją stronę internetową, aby odnaleźć numer telefonu czy adres mailowy.

Jak usunąć moją wizytówkę Google?

Jeżeli chcesz usunąć wizytówkę Google, możesz zrobić to na różne sposoby. Jednym z nich jest zgłoszenie Google, że Twoja firma zakończyła działalność. W tym celu należy wejść na stronę wizytówki, a następnie wybrać opcję Zaproponuj zmianę. Należy jednak pamiętać, że ten sposób może nie okazać się skuteczny. Powodem tego jest fakt, że czasami nieuczciwa konkurencja stara się wyeliminować swoich rywali za pomocą takiej właśnie metody. Znacznie lepszym rozwiązaniem jest usunięcie wizytówki Google poprzez panel administracyjny. Po zalogowaniu się do Google My Business, należy wybrać opcję Firma została zamknięta na stałe.

Pozycjonowanie wizytówki Google, czyli jak być wyżej?

Użytkownik poszukujący usług kosmetycznych, zobaczy listę proponowanych salonów urody, które znajdują się w jego miejscowości. Od czego jednak zależy kolejność na liście? Czy można coś zrobić, żeby poprawić pozycję Twojej firmy?

Zacznijmy od czynników, które mają wpływ na kolejność wizytówek Google.

  • Trafność – czyli to, jak bardzo wizytówka Google odpowiada na zapytanie użytkownika.
  • Odległość – w jakiej odległości są firmy, które odpowiadają do zapytania użytkownika.
  • Popularność – jak rozpoznawalna w internecie jest firma. Popularność jest mierzona poprzez widoczność w wyszukiwarce, liczbę linków prowadzących do strony internetowej czy ilość i jakość opinii.

Dlatego warto jest zadbać o optymalizację strony internetowej, a więc należy poddać ją działaniom SEO, które mają na celu zwiększenie widoczności strony www w wyszukiwarce.

Istotne jest także pozyskiwanie dobrych opinii oraz zadbanie o wartościowy opis wizytówki, który będzie zawierał słowa i frazy kluczowe, ważne z punktu widzenia naszego biznesu.

Moja firma nie wyświetla się w Google Maps – co robić?

Twoja firma nie wyświetla się na mapie Google? Może być to spowodowane kilkoma kwestiami.

  • Po pierwsze, jeżeli wizytówka Twojej firmy powstała niedawno to jest możliwe, że wciąż oczekuje na weryfikację. Wizytówka GMF nie zostanie udostępniona do wyświetlania, jeżeli proces weryfikacji nie został jeszcze zakończony.

  • Jeżeli posiadasz dużą konkurencję i szukasz swojej wizytówki wpisując zbyt ogólne hasło, całkiem możliwe, że nie będziesz w stanie jej odnaleźć. Pamiętaj, że takich firm jak Twoja może być kilkadziesiąt lub kilkaset w danej miejscowości. W takim przypadku warto oprócz hasła związanego z usługą lub produktem, wpisać także nazwę firmy.

  • Jeżeli niedawno wprowadzane były zmiany na koncie Google to możliwe jest, że algorytm jeszcze ich nie zaktualizował. Warto jest więc zaczekać kilka dni i sprawdzić ponownie.

  • Moja wizytówka Google może także nie wyświetlać się ze względu na naruszenie zasad. Najczęściej jest to związane z duplikacją lokalizacji. Do jednej lokalizacji nie mogą być podłączone dwie wizytówki. Natomiast od takiej decyzji masz możliwość odwołania się. Google może także zablokować widoczność wizytówki Google My Business w przypadku wystąpienia problemów z jakością danych. Taka sytuacja ma miejsce, gdy właściciel wizytówki umieści niepoprawne informacje, niezgodne z rzeczywistością.

Jak usunąć negatywne opinie z Google?

Jak usunąć złe opinie z Google? Czy da się usunąć opinie z Google? Tego rodzaju pytania są często zadawane przez właścicieli firm, którzy posiadają wizytówkę Google.

Niestety nie masz dużych możliwości pod względem usuwania opinii. Żeby usunąć opinię z Google, muszą zostać spełnione określone warunki. Zacznijmy od tego, że Google samodzielnie usuwa tzw. brakujące opinie, a więc te, które naruszyły zasady. Może to być spam lub komentarze zawierające nieodpowiednie treści. W innym przypadku należy wysłać do Google prośbę o usunięcie opinii. Musisz jednak mieć podstawy do tego, aby zgłosić daną opinię. Do takich okoliczności można zaliczyć spam, fałszywe treści, treści nie na temat, obraźliwe komentarze, treści o charakterze seksualnym, niezgodne z prawem, a także podszywanie się pod inną osobę oraz konflikt interesów, czyli np. umieszczanie komentarza o swojej firmie.

Pamiętaj, że ocena opinii przez Google może potrwać kilka dni, a samo zgłoszenie nie oznacza, że sprawa zostanie rozwiązana po Twojej myśli.

Jak zgłosić prośbę o usunięcie opinii z Google wizytówki?

Prośbę o usunięcie negatywnej opinii możesz zgłosić bezpośrednio na koncie Google Moja Firma lub też z poziomu wyszukiwarki Google. W pierwszym przypadku najpierw musisz wybrać daną opinię, a następnie kliknąć znajdujący się obok niej symbol trzech kropek. Znajdziesz tam opcję Zgłoś nieodpowiednią treść. W przypadku usuwania opinii w wyszukiwarce Google, znajdujesz swoją firmę, klikasz na Opinie, wybierasz konkretny komentarz, a następnie Zgłoś nieodpowiednią treść. Szczegółowe instrukcje są dostępne także na stronie pomocy Google My Business.

Czy warto usuwać i zakładać nowe konto, aby pozbyć się negatywnych opinii? Nie, ponieważ Google wykrywa duplikację i w takim przypadku przenosi stare opinie na nową wizytówkę.

Podobał Ci się wpis ?

Sending
Średnia opinia
0 (0 - liczba głosów)

powiązane artykuły