Agencje interaktywne zajmują się przede wszystkim tworzeniem stron internetowych oraz sklepów online. Jednak w swojej ofercie posiadają znacznie więcej usług, dzięki którym nasza strona www, jak i cała marka, może stać się rozpoznawalna, a tym samym znacznie zwiększyć zyski.
Czym zajmuje się agencja interaktywna?
Projektowanie i tworzenie stron internetowych
Agencje interaktywne w dużym stopniu zajmują się projektowaniem oraz budową stron internetowych, a także sklepów online. Cały proces rozpoczyna się od zgromadzenia informacji na temat firmy, a także jej otoczenia. Źródło takich informacji stanowi brief, czyli formularz z pytaniami, który należy wypełnić w pierwszej kolejności, gdy chcemy nawiązać współpracę z agencją interaktywną. Zespół agencji składa się ze specjalistów, którzy interesują się różnymi zagadnieniami, związanymi z budową stron internetowych. Dzięki temu są w stanie zadbać zarówno o prawidłową optymalizację strony www, jak i atrakcyjną grafikę czy intuicyjne poruszanie się po witrynie.
Pozycjonowanie strony internetowej
Agencje interaktywne zajmują się również działaniami z zakresu SEO. Obejmują one m.in. pozycjonowanie strony www, pozyskiwanie wartościowych linków czy dobór odpowiednich słów kluczowych. Znaczenie ma także czas ładowania się witryny, prawidłowe adresy URL, jak i dopasowanie strony do urządzenia mobilnego. Wszystkie te czynności mają na celu poprawienie widoczności naszej strony internetowej, a tym samym zapewnienie jej większego ruchu. Działania SEO poprzedzone są audytem. Polega on na dokładnym sprawdzeniu strony www pod kątem wszelkich wad lub braków. Następnie specjaliści ustalają, które czynności należy naprawić w pierwszej kolejności, a na czym skupić się w kolejnych krokach. Należy pamiętać, że na pierwsze efekty pozycjonowania strony internetowej, zazwyczaj trzeba poczekać nawet kilka miesięcy, ale efekty takich działań są długotrwałe.
Kampanie reklamowe
To częsta usługa agencji interaktywnych. Zazwyczaj dotyczy kampanii Google Ads, czyli kampanii, które przynoszą szybkie efekty. W tym przypadku nie płaci się za publikację reklamy lecz za każde kliknięcie użytkownika. Kampanie reklamowe wymagają stworzenia atrakcyjnej grafiki oraz chwytliwego tekstu, a także określenia konkretnej grupy docelowej. Dlatego na samym początku agencja interaktywna musi otrzymać od nas szczegółowe informacje dotyczące naszej oferty, klientów, konkurencji, a przede wszystkim misji marki oraz celów, do których dąży. Tylko wtedy specjaliści są w stanie zaprojektować reklamę, która będzie całkowicie spójna z wizerunkiem firmy.
Content marketing
Dzięki prawidłowo dobranym słowom kluczowym, które umieścimy w treści na stronie internetowej, zwiększają się szanse na to, że nasza strona www lub sklep internetowy osiągnie wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Usługi z zakresu content marketingu, najczęściej dotyczą tworzenia opisów produktów oraz artykułów na bloga firmowego.
Social Media
Agencje interaktywne coraz częściej oferują także prowadzenie konta firmowego na portalu społecznościowym, takim jak Facebook czy Instagram. Taka usługa obejmuje zarówno stworzenie tekstu, jak i grafiki do posta. Zwykle wspólnie ustalany jest harmonogram publikacji, a wszelkie treści są najpierw przesyłane klientowi do zaakceptowania. Warto pamiętać, że regularne publikowanie postów w Social Media ma obecnie duże znaczenie w przypadku większości branż.
Branding
Agencje interaktywne mogą także oferować usługi z zakresu brandingu. Co to oznacza? Branding skupia się na tworzeniu wizerunku marki. Ważne jest, aby dokładnie poznać oczekiwania klientów, ofertę konkurencji, a także trendy kształtujące się w określonej branży. Po przeprowadzeniu dogłębnej analizy, agencja interaktywna jest w stanie zająć się całym procesem brandingu, a więc zarówno aspektami wizualnymi, takimi jak logo i szata graficzna, ale przede wszystkim ustalić strategię, która ma na celu stworzenie wyrazistej, rozpoznawalnej oraz stabilnej marki. Określane są kanały komunikacji z klientami oraz formy przekazu informacji. Specjaliści są również w stanie doradzić kierunek, w którym powinna podążać marka, aby zyskała grono stałych klientów.
Jakie są korzyści ze współpracy z agencją interaktywną?
Atrakcyjna i funkcjonalna strona internetowa
Agencje interaktywne zajmują się w dużej mierze projektowaniem i budowaniem stron www oraz sklepów internetowych. Specjaliści kierują się zasadami User Experience (UX), a więc najprościej ujmując, wykonują stronę www w taki sposób, aby była ona intuicyjna i przyjazna dla użytkownika. Specjaliści SEO, którzy także wchodzą w skład zespołu agencji interaktywnej, dbają natomiast o optymalizację strony internetowej, dzięki czemu ma ona szansę pojawić się na wysokiej pozycji w wyszukiwarce. Natomiast graficy są odpowiedzialni za atrakcyjny wygląd witryny. Agencje interaktywne tworzą specjaliści zajmujący się określonymi dziedzinami, dzięki czemu są w stanie zadbać o każdy najmniejszy szczegół i stworzyć w pełni funkcjonalną stronę internetową.
Lepsza widoczność w sieci
Działania z zakresu SEO, a więc optymalizacja i pozycjonowanie strony internetowej, mają na celu podniesienie pozycji naszej witryny w wyszukiwarce Google. Dlaczego jest to tak istotne? Zdecydowana większość osób wchodzi na strony internetowe znajdujące się na samym szczycie wyników wyszukiwania. Dlatego właśnie to, jaką pozycję zajmuje nasz sklep online czy strona www, ma ogromne znaczenie w przypadku sprzedaży.
Większy ruch na stronie internetowej
Właściwe pozycjonowanie strony internetowej, aktywność w Social Media czy tworzenie kampanii Google Ads, które przyciągają odbiorców sprawia, że do naszego sklepu internetowego zaczyna zaglądać coraz więcej osób. Większy ruch oznacza natomiast większe szanse na sprzedaż.
Większa rozpoznawalność marki
Poprzez realizację właściwej strategii marketingowej, agencja interaktywna pomoże nam zwiększyć rozpoznawalność marki. Lepsza pozycja strony internetowej w wyszukiwarce Google, aktywne prowadzenie konta firmowego na portalach społecznościowych oraz chwytliwe reklamy to sposoby, dzięki którym nasza firma zyska większą popularność.
Budowanie długotrwałych relacji z klientem
Agencja interaktywna może poprowadzić firmowe konto na portalu społecznościowym, na przykład na Facebooku lub Instagramie. Regularne publikowanie interesujących treści, zachęcanie użytkowników do dyskusji czy tworzenie ankiet lub organizacja konkursów, to działania, które zwiększają zaangażowanie odbiorców. Tym samym, jest to sposób na budowanie długotrwałych relacji i zyskanie stałych klientów.