blog

Rodzaje marketingu internetowego

Ten post zawiera 1274 słów i 8114 znaków.
Przeczytanie togo posta zajmuję około 6 minut.

Zapewne już wiesz, jak ważne jest to, aby Twoja firma była widoczna w Internecie. Jak jednak tego dokonać? Na początku warto jest poznać najpopularniejsze rodzaje marketingu internetowego. Zobacz, jak wdrożyć e-marketing i jakie korzyści kryją się za określonymi typami marketingu internetowego.

Pozycjonowanie i optymalizacja strony internetowej

Celem działań z zakresu pozycjonowania i optymalizacji jest poprawienie widoczności strony internetowej. W jaki sposób się tego dokonuje? Czynności z obszaru SEO obejmują m.in.:

  • dobór właściwych słów kluczowych,
  • pozyskiwanie wartościowych linków zewnętrznych,
  • poprawę szybkości ładowania się strony,
  • optymalizację treści,
  • poprawną architekturę informacji,
  • optymalizację kodu strony.

Optymalizacja oraz pozycjonowanie strony www oznacza podejmowanie takich działań, które sprawią, że nasza witryna osiągnie wyższą pozycję w wyszukiwarce internetowej. Co to oznacza dla nas? Użytkownicy chętniej wybierają strony internetowej, które znajdują się na szczycie wyszukiwarki. Działania SEO sprawiają więc, że nasza witryna jest częściej wybierana, a dzięki temu zwiększa się liczba klientów, a jednocześnie wzrasta sprzedaż naszych produktów i usług.

Marketing wirusowy

Viral marketing, czyli marketing wirusowy obejmuje czynności, które podejmowane są w celu zwiększenia świadomości na temat marki bądź produktu lub usługi. Kluczem jest zaciekawienie odbiorcy, który następnie przekazuje informację powiązaną z naszą firmą, kolejnej osobie. W ten sposób stworzona przez nas treść rozprzestrzenia się w sieci niczym wirus. Podstawową formą stosowaną w tym przypadku są przede wszystkim zdjęcia, grafika oraz filmy. Obecnie popularnością cieszą się także memy, które nierzadko są wykorzystywane przez aktywne w sieci firmy.

Treści, które mają szanse spodobać się użytkownikom na tyle, aby przesłali je do kolejnych osób, powinny cechować się unikalnością. Zwykle najlepsze efekty osiągają te o zabarwieniu humorystycznym, które zawierają błyskotliwą myśl. Ważne jest, aby tego rodzaju forma promocji zapadała w pamięć. Warto dokładnie zaplanować wcześniej całą strategię.

Marketing wirusowy może być stosowany z różnych powodów. Zarówno wtedy, gdy dopiero rozkręcamy nasz biznes, aby społeczność dowiedziała się o naszym istnieniu, jak i wówczas, gdy zależy nam na promocji określonych produktów bądź usług. Viral marketing to doskonały sposób na zdobycie popularności w sieci, co przekłada się na realne zyski.

E-mail marketing

Jednym z rodzajów marketingu internetowego jest e-mail marketing. Polega on na przesyłaniu określonych treści drogą mailową. Odbiorcami są osoby będące naszymi potencjalnymi klientami, a więc takie, które mogą być zainteresowane naszą ofertą. Celem stosowania e-mail marketingu jest budowanie oraz podtrzymywanie relacji z klientami, a także sprzedaż produktów bądź usług.

E-mail marketing może przybierać różne formy. Najpopularniejsze z nich to newsletter oraz katalog sprzedażowy. Ponadto, e-mail marketing może również służyć zbieraniu informacji potrzebnych do przeprowadzenia badań marketingowych. W takiej sytuacji zwykle wysyła się ankiety.

W jaki sposób zbierać adresy mailowe? Najprostszym rozwiązaniem jest umieszczenie na stronie internetowej zachęty do zapisania się do newslettera. W zamian możemy oferować rabat na pierwsze zakupy lub drobny upominek.

Należy pamiętać, że klient powinien wyrazić zgodę na otrzymywanie od nas wiadomości. W odwrotnym przypadku nasze wiadomości trafią do skrzynki SPAM, która z reguły jest bardzo rzadko odwiedzana.

Zaletą stosowania e-mail marketingu jest możliwość personalizacji wiadomości. Oznacza to, że możemy podzielić naszych odbiorców na określone grupy, a następnie każdej z nich przesłać specjalnie dedykowaną treść. Dzięki temu jesteśmy w stanie w większym stopniu trafić w ich gust i zainteresować ofertą. E-mail marketing to także niskie koszty oraz szybkość dotarcia do odbiorcy. Co więcej, niewątpliwą korzyścią jest możliwość mierzenia skuteczności prowadzonych działań. Jesteśmy w stanie dowiedzieć się, na ile przesłane wiadomości e-mail wpłynęły na zwiększenie sprzedaży.

Influencer Marketing

To jedno z nowszych aczkolwiek coraz popularniejszych rozwiązań. Czym jest Influencer Marketing? Zacznijmy od tego, że Influencer to osoba, która cieszy się większą popularnością w sieci. Może prowadzić bloga, kanał na YouTube czy np. konto na Instagramie. Popularność z reguły mierzona jest liczbą osób obserwujących dany kanał bądź konto. Influencer musi posiadać grono fanów dla których stanowi pewnego rodzaju autorytet w określonej dziedzinie.

Jak to działa w praktyce? Wyobraźmy sobie, że nasza firma zajmuje się sprzedażą kosmetyków do włosów. W takim przypadku możemy nawiązać współpracę z cenioną na Instagramie fryzjerką. Influencerka ma za zadanie pokazać nasze kosmetyki, opowiedzieć o nich i w nienachalny sposób zachęcić do ich kupna.

Co ciekawe, czasami współpraca z osobami, które mają mniejszą liczbę fanów okazuje się korzystniejsza niż prezentowanie produktów czy usług przez osoby znacznie popularniejsze. Najważniejsza jest bowiem wiarygodność Influencera. Im bardziej jest on autentyczny, tym rosną szanse na to, że nasza sprzedaż rzeczywiście wzrośnie.

W jaki sposób nawiązać współpracę z Influencerem? Oczywiście możemy podjąć się tego zadania samodzielnie lecz jeśli nie mamy zbyt dużego rozeznania w tej kwestii, warto skorzystać z usług agencji marketingowych, które pomogą nam wybrać odpowiednią osobę.

Social Media Marketing

Wiąże się z wykorzystywaniem mediów społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram, Linkedin, Twitter czy YouTube. Aktywne prowadzenie konta firmowego niesie za sobą olbrzymie korzyści.

Przede wszystkim nasza firma staje się rozpoznawalna. Jesteśmy w stanie dotrzeć do klientów z całego kraju, a nawet Europy czy świata. Regularne tworzenie postów sprawia, że dajemy się lepiej poznać naszym odbiorcom, a więc wzrasta zaufanie do naszej firmy. Możliwość zadawania klientom pytań i zbierania opinii to niezwykle mocne strony prowadzenia konta firmowego w Social Media.

Co więcej, jesteśmy w stanie przeprowadzić błyskawiczne kampanie, akcje promocyjne oraz poinformować naszych klientów o pilnych sytuacjach (jak np. chwilowa awaria pieca w prowadzonej przez nas restauracji). Możemy udostępniać zdjęcia, podziękować klientom za kolejny spędzony wspólnie rok czy opowiedzieć więcej o naszych produktach i usługach.

To wszystko sprawia, że stajemy się wiarygodniejsi, co obecnie ma bardzo duży wpływ na to, czy klienci skorzystają z naszej oferty. Szczególnie, że konkurencja czai się tuż za rogiem.

Google Ads

Tworzenie kampanii reklamowych za pomocą Google Ads to świetny sposób, jeśli zależy nam na szybkim dotarciu do nowych klientów. Poprzez Google Ads możemy udostępniać reklamy zarówno w formie tekstowej, graficznej, jak i video.

Dzięki Google Ads klient może zobaczyć nasze produkty w przeglądarce, bez konieczności wchodzenia na stronę internetową firmy. Reklamy wyświetlają się określonej grupie docelowej, czyli osobom, które mogą być zainteresowane naszą ofertą. Co więcej, mamy dostęp do rozbudowanych statystyk, dzięki którym możemy kontrolować efekty kampanii, co pozwala nam na szybkie wprowadzanie zmian.

Reklama tekstowa Google Ads opiera się na systemie Pay Per Click (PPC), co oznacza, że płacimy jedynie wówczas, gdy użytkownik zdecyduje się kliknąć w naszą reklamę. 

Online marketing wcale nie musi być drogi – niektóre rozwiązania, takie jak założenie konta na portalu społecznościowym, są darmowe. Pamiętaj, że firmy, które są aktywne w sieci, zyskują większą rozpoznawalność i jest im łatwiej odróżnić się od konkurencji.

powiązane artykuły