blog

Przydatne funkcjonalności PrestaShop

Ten post zawiera 851 słów i 5432 znaków.
Przeczytanie tego posta zajmuje około 4 minut.

Zastanawiasz się nad budową nowego sklepu internetowego opartego o system PrestaShop? Sprawdź, jakie przydatne funkcjonalności może posiadać Twój sklep PrestaShop.

Zapytaj o produkt

Chwilowy brak towaru? A może posiadasz produkty na zamówienie? Jeżeli odpowiedź jest twierdząca, warto pomyśleć o wdrożeniu opcji “Zapytaj o produkt”. Dzięki niej, za pomocą odnośnika na karcie produktu, Twój klient może przesłać zapytanie o konkretny produkt. Takie zapytanie zostanie dostarczone na wybrany adres mailowy lub do sekcji modułu w BackOffice. Będzie także zawierało informację, do którego produktu się odnosi. Dzięki takiej funkcji PrestaShop, jesteś w stanie w prosty sposób polepszyć obsługę klienta.

Dystrybutorzy

Interaktywna mapa lub lista z lokalizacjami pozwala szybko sprawdzić najbliższych dystrybutorów. Co więcej, istnieje możliwość zawężenia poszukiwań do konkretnego obszaru. Jest to proste i wygodne rozwiązanie.

Tryb ciemny

Jest to opcja, która pozwala zmieniać wersję motywu z jasnej na ciemną. Wystarczy kliknąć odpowiedni guzik. Tryb ciemny w PrestaShop sprawia, że pojawia się ciemne tło oraz odpowiednio kontrastujące do niego napisy. Dzięki temu możesz zwiększyć wygodę klientów, którzy korzystają ze sklepu internetowego o późnej porze.

Szybki powrót do góry

Twój sklep online PrestaShop posiada długie katalogi, wymagające scrollowania przez więcej niż dwie wysokości wyświetlacza? W takim razie warto wprowadzić opcję szybkiego powrotu do góry strony. Wystarczy, że użytkownik kliknie guzik strzałki w prawym dolnym rogu. Opcja ta znacząco zwiększa wygodę klienta, który jest w stanie szybko powrócić do początku listy lub nawigacji.

Przeceny z licznikiem

Chcesz regularnie lub z okazji określonych wydarzeń, wprowadzać promocje w swoim sklepie internetowym? W takim przypadku oprócz banera reklamującego aktualną przecenę, doskonałym rozwiązaniem jest wprowadzenie licznika. Licznik wskazuje, ile czasu zostało do końca konkretnej promocji.  To pozwoli Ci zachęcić użytkownika do podjęcia decyzji o zakupie. Dodatkowo masz możliwość określenia ram czasowych oraz przygotowania promocji z odpowiednim wyprzedzeniem.

Zapobieganie porzucania koszyków

Jest to rozwiązanie, które ma na celu zachęcenie klienta do realizacji zamówienia, zanim wyjdzie ze sklepu internetowego lub po jego wyjściu. W sytuacji, w której użytkownik dodał produkty do koszyka, a następnie wyjechał kursorem poza okno sklepu, zostanie wyświetlony pop up z informacją o produktach znajdujących się w koszyku. Co więcej, system może również przesyłać taką informację na maila klienta, wraz z opcjonalnym kodem rabatowym.

Kwota do darmowej dostawy

Dzięki zastosowaniu tej opcji, po wejściu w koszyk, użytkownik widzi wartość, jaką musi jeszcze dodać, aby skorzystać z darmowej dostawy. Wdrożenie takiego rozwiązania w sklepie PrestaShop sprawia, że łatwiej jest zachęcić klienta do nabycia większej ilości produktów w jednym zamówieniu.

Ulepszone wyszukiwanie

Korzystając z wyszukiwarki produktów dostępnej w sklepie internetowym, podpowiadane są produkty z katalogu z miniaturami zdjęć. Dzięki temu klient może szybciej znaleźć to, czego potrzebuje.

Opinie klientów na stronie głównej 

Rozwiązanie, które pozwala wyświetlać opinie klientów na stronie głównej w formie karuzeli lub jako baner. Dzięki temu wzmocnisz zaufanie nowych użytkowników oraz zachęcisz ich do złożenia zamówienia. Opinie pobierane są z Google lub ze sklepu.

Elementor 

Wdrożenie edytora treści “Elementor” do sklepu PrestaShop umożliwia łatwą i szybką edycję opisów produktów, a także pozwala stworzyć złożone strony CMS przez osoby, które nie posiadają zbyt dużego doświadczenia. Ta funkcjonalność pozwala w prosty sposób dodawać tekst, grafikę oraz elementy interaktywne. Co więcej, możesz układać je w dowolny sposób na stronie.

Pozycja wewnątrz kategorii  

Jeżeli wewnątrz określonej kategorii, chcesz wyświetlać konkretne produkty wyżej niż inne, PrestaShop umożliwia Ci ustawienie domyślnego sortowania jako “Pozycja wewnątrz kategorii”. Możesz więc manualnie ustawić pozycje produktów, a dzięki temu będą one wyświetlane w wybranej przez Ciebie kolejności.

Odznaka zaufanego sklepu 

W celu zapewnienia klientów o bezpieczeństwie i rzetelności sklepu internetowego, warto wdrożyć rozwiązanie firmy weryfikującej sklepy internetowe oraz udostępnić odznakę potwierdzającą, że sklep został zweryfikowany.

Koszty dostawy w zależności od odległości

W sklepie PrestaShop możesz uruchomić funkcjonalność, która oblicza koszty dostawy w zależności od odległości między punktem wysyłkowym a adresem dostawy. Rozwiązanie to wykorzystuje API Google Maps.

Sklep PrestaShop — czy to rozwiązanie dla mnie?

Jeżeli zależy Ci na tym, aby Twój sklep internetowy był funkcjonalny, a zarazem chcesz móc samodzielnie go obsługiwać, PrestaShop może okazać się Twoim najlepszym wyborem. Nie masz pewności, czy takie rozwiązanie spełni wszystkie Twoje potrzeby? Skontaktuj się z naszą agencją interaktywną z Wrocławia. Pomożemy Ci podjąć najkorzystniejszą dla Ciebie decyzję.

Podobał Ci się wpis ?

Sending
Średnia opinia
0 (0 - liczba głosów)

powiązane artykuły

Zobacz, co jeszcze możemy dla Ciebie zrobić