blog

Czy PageSpeed Insight zawsze przedstawia wiarygodne wyniki strony?

Ten post zawiera 382 słów i 2433 znaków.
Przeczytanie tego posta zajmuje około 2 minut.

Skąd pochodzą dane, które bada Page Speed Insights?

PSI analizuje szerokie spektrum danych dotyczących strony. Są to zarówno dane laboratoryjne, jak i rzeczywiste.

Dane laboratoryjne wydajności pochodzą z kontrolowanego środowiska, w którym zdefiniowane są ustawienia urządzeń i sieci. Dzięki temu można otrzymać powtarzalne wyniki i uzyskać możliwość redukowania występujących w nim błędów (debugowania). Pozwala to identyfikować, izolować i naprawiać problemy związane z wydajnością.

Dane rzeczywiste (dane terenowe), to dane o wydajności pozyskane od rzeczywistych użytkowników.

Co proponuje Google do mierzenia wydajności strony?

Google, oprócz PageSpeed Insights oferuje również inne narzędzia do mierzenia wydajności strony. Są to:

  • Lighthouse (Latarnia morska)
  • WebPage Test
  • TestMySite
  • Karta wyników prędkości
  • Kalkulator wpływu
  • Narzędzia dla programistów Chrome.

Należy jednak zaznaczyć, że PSI używa do mierzenia prędkości strony Lighthouse.

Czy średnie wartości prędkości przyjęte przez PageSpeed Insights są zasadne?

Zdecydowana większość użytkowników ma znacznie szybsze łącza internetowe, niż średnia wartość wskazana w PSI. Oznacza to, że czas, np. ładowania się strony wyświetlony w narzędziu może być w rzeczywistości o wiele krótszy, a więc bardziej korzystny niż to wynika z przeprowadzonej analizy.

Czy Google wykorzystuje PSI do ustalenia rankingu strony?

Google nigdy nie podało w jaki sposób Chrome ustala szybkość strony i czy korzysta przy tych obliczeniach z PageSped Insights.

Można się również spotkać z opiniami, że w zakresie prędkości strony i jej rankingu w Google  decydujący jest czas odpowiedzi serwera zależny od jego parametrów sprzętowych,  obciążenia i optymalizacji kodu.

Czy szybkość strony ma znaczenie dla rankingu w Google?

Obecnie szybkość jej ładowania się strony (LCP) ma zasadniczy wpływ na pozycję wyświetlanej strony w Google. To jednak wkrótce się ma zmienić. Równie istotne będą szybkość reakcji na stronie, czyli interaktywność (FID) i stabilność załadowanej zawartości strony (CLS). Wszystkie te trzy czynniki rankingowe składać się będą na nowe narzędzie rankingowe do mierzenia wrażeń użytkowników w Internecie, tzw. Core Web Vitalis (CWV). Zmiany mają zacząć obowiązywać już pod koniec 2020 roku.

 

Podobał Ci się wpis ?

Sending
Średnia opinia
0 (0 - liczba głosów)

powiązane artykuły

Zobacz, co jeszcze możemy dla Ciebie zrobić