blog

Integracja systemu variantic z PrestaShop

Ten post zawiera 465 słów i 3159 znaków.
Przeczytanie tego posta zajmuje około 2 minut.

Wyzwania klientów

Firmy potrzebują nowoczesnych rozwiązań, które umożliwią klientom samodzielne konfigurowanie mebli online, pozwolą na dokładne wyceny w czasie rzeczywistym oraz usprawnią proces produkcji i eliminacji błędów w zamówieniach. W temacie zakupów mebli online, liczby mówią same za siebie, jak podaje Forbes: firmy korzystające z konfiguratorów 3D odnotowały współczynnik konwersji o 40% wyższy niż w przypadku tradycyjnych metod online. Taki konfigurator to krok milowy w zrzeszaniu i docieraniu do nowych klientów.

Co zrobiła nasza agencja dla klienta?

Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy kompleksowe rozwiązanie, które składało się z internetowego konfiguratora opartego na Variantic oraz sklepu PrestaShop.

Konfigurator z użyciem systemu Variantic

Zdecydowaliśmy się na Variantic, ponieważ to innowacyjna platforma CPQ (Configure, Price, Quote), która pozwala na dynamiczne dostosowywanie produktów. Klient samodzielnie personalizuje meble w intuicyjnymi interaktywnym interfejsie. Ma również możliwość oglądania modelu 3D produktu w czasie rzeczywistym i poznania dokładnej ceny na podstawie wybranych opcji. To niczym stacjonarne zakupy w salonie meblowym.

Sklep PrestaShop

Aby umożliwić sprawną sprzedaż online, wdrożyliśmy PrestaShop, który idealnie współpracuje z platformą Variantic. Dzięki temu powstał sklep internetowy, który obsługuje zamówienia i płatności oraz łatwą obsługę zamówień, dzięki automatycznemu generowaniu zestawień materiałowych i specyfikacji. Niezawodnie działający sklep internetowy to fundament każdego biznesu.

Korzyści dla klienta

Efekty naszej pracy były widoczne niemal natychmiast. Wdrożenie konfiguratora i sklepu to dla firmy:

  • Większa sprzedaż – klienci chętniej podejmują decyzję zakupową, mogąc zobaczyć swój wymarzony mebel online,
  • Redukcja błędów – konfigurator wyklucza niemożliwe opcje, dzięki czemu nie ma pomyłek przy realizacji zamówień,
  • Szybsza obsługa zamówień – automatyczne generowanie rysunków technicznych i list materiałowych ułatwia produkcję,
  • Lepsza kontrola cen – wycena odbywa się w czasie rzeczywistym, eliminując potrzebę ręcznych kalkulacji,
  • Nowoczesny kanał sprzedaży – sklep internetowy pozwala dotrzeć do większej liczby klientów i ułatwia obsługę zamówień.

Dlaczego warto postawić na konfigurator 3D?

Możliwość oglądania mebli i innych produktów w 3D rewolucjonizuje zakupy, pozwalając klientom na dokładne zapoznanie się z produktem przed zakupem, eliminując niepewność. Interaktywne modele umożliwiają personalizację, co sprawia, że klienci mogą dopasować mebel do swoich potrzeb i wnętrza. Realistyczna wizualizacja pozwala uniknąć pomyłek, co zmniejsza liczbę zwrotów i reklamacji. Nowoczesne podejście do sprzedaży zwiększy zaangażowanie Twoich użytkowników, dzięki czemu chętnie skorzystają z usługi ponownie.

Zastanawiasz się nad wdrożeniem takiego rozwiązania? Masz więcej pytań? Zapraszamy do kontaktu z naszą agencją interaktywną z Wrocławia.

Podobał Ci się wpis ?

Sending
Średnia opinia
0 (0 - liczba głosów)

powiązane artykuły

Zastanawiasz się nad zleceniem wykonania płatnych reklam? Sprawdź, w jaki sposób nasza agencja interaktywna z Wrocławia prowadzi kampanie Google…

Zobacz, co jeszcze możemy dla Ciebie zrobić