Darmowa reklama biznesu lokalnego w sieci? Jak najbardziej! Sprawdź sposoby na bezpłatną reklamę w Internecie dla Twojego biznesu stacjonarnego.
Wizytówka Google Moja Firma
Jest to pierwsza rzecz o którą warto zadbać. Założenie wizytówki Google Moja Firma jest darmowe, a korzyści są ogromne. To właśnie dzięki wizytówce, nasz biznes stacjonarny będzie wyświetlał się w Mapach Google oraz w wyszukiwarce. Warto pamiętać, że bardzo często użytkownicy szukają określonych sklepów stacjonarnych lub punktów usługowych właśnie poprzez mapę Google. Wizytówka Google Moja Firma to jednak znacznie więcej możliwości. To właśnie dzięki niej klienci mogą zostawiać opinie na temat naszej firmy. Wizytówka to także doskonałe miejsce, aby udostępnić dni i godziny, podczas których jesteśmy otwarci. Co więcej, możemy publikować różnego rodzaju posty, na przykład z informacjami o aktualnej promocji. Istotna jest także możliwość dodawania zdjęcia, z której warto skorzystać, aby pokazać klientom, jak wygląda budynek w którym mieści się firma lub jakie produkty czy usługi oferujemy.
Social Media
Posiadanie konta firmowego na portalach społecznościowych, takich jak Facebook, daje nam ogrom możliwości. To właśnie poprzez Social Media możemy bezpośrednio dotrzeć do aktualnych, jak i przyszłych klientów. Za pomocą postów możemy informować odbiorców tak naprawdę o wszystkim o czym tylko chcemy. Oprócz informacji na temat aktualnych promocji, warto również pokazać jak wygląda nasza praca od kulis, w szczególności wtedy, gdy oferujemy usługi lub sprzedajemy własnoręczne wyroby. Możemy także opowiedzieć co nieco o nas samych, jak i o naszych pracownikach. Social Media dają nam wyjątkową szansę na to, aby zaangażować odbiorcę. W jaki sposób? Poprzez zadawanie pytań dotyczących oferowanych produktów i usług, jak i potrzeb klientów. Zgromadzone wnioski pozwolą nam udoskonalić ofertę oraz lepiej zadbać o satysfakcję naszej grupy docelowej.
Strona internetowa
Obecnie istnieją różnego rodzaju darmowe kreatory stron internetowych, które możemy z powodzeniem wykorzystać, jeżeli nie zależy nam na zaawansowanej witrynie. Dobrym pomysłem może okazać się stworzenie strony internetowej WordPress. Oprogramowanie open-source jest dostępne publicznie. Oznacza to, że podstawowe oprogramowanie WordPress jest darmowe. Musimy natomiast zapłacić za hosting oraz nazwę domeny. Jest to konieczne, aby nasza strona internetowa była dostępna w Internecie. W WordPress możemy skorzystać z wielu darmowych szablonów. Oczywiście, jeżeli z czasem będziemy chcieli stworzyć bardziej zaawansowaną stronę www, nic nie stoi na przeszkodzie, aby wykorzystać niezliczone płatne funkcjonalności. Warto pamiętać, że strona internetowa stanowi często najważniejsze źródło informacji na temat oferty biznesu stacjonarnego.
E-mail marketing
Zazwyczaj e-mail marketing wiąże się z przesyłaniem klientom newslettera. Czasami także dostarczane są ankiety badające satysfakcję ze skorzystania z usługi lub nabycia określonego produktu. E-mail marketing może posłużyć w celu informowania klientów o aktualnych promocjach, a także przyznawania im specjalnych rabatów. Taka forma kontaktu pozwala na bardzo dużą personalizację przekazywanej wiadomości. Dzięki temu możemy lepiej zadbać o nasze relacje z klientami. Jest to też doskonały sposób na budowanie lojalności wśród odbiorców. Ważne jest jednak, aby najpierw zgromadzić wartościową bazę adresów. Możemy w tym celu zachęcić użytkowników do subskrypcji newslettera na naszej stronie internetowej.
Portale z ogłoszeniami
Kolejnym sposobem na darmową reklamę biznesu lokalnego w Internecie, jest zamieszczenie ogłoszenia na dedykowanym portalu. Może być on powiązany z nasza branżą lub też cieszyć się popularnością w miejscowości, w której znajduje się nasz sklep stacjonarny czy biuro. Chociaż wiele ogłoszeń możemy zamieścić bezpłatnie, są także strony internetowe, które pobierają pewną opłatę. Jeżeli posiadamy własną stronę internetową, warto podać w ogłoszeniu jej adres. Ogłoszenia na portalach internetowych mogą sprawdzić się w szczególności wtedy, gdy oferujemy usługi.
Marketing szeptany
Buzz marketing, czyli marketing szeptany, polega na rozprowadzaniu określonych informacji w sieci. W tym przypadku będzie to komentarz polecający usługi lub produkty znajdujące się w ofercie naszego biznesu stacjonarnego. Tego rodzaju komentarze możemy zamieszczać na przykład na branżowych forach internetowych lub określonych grupach na Facebooku. Należy jednak pamiętać o zachowaniu rozsądku, a więc częste publikowanie tego samego wpisu z poleceniem, może przynieść odwrotny skutek.
Video marketing
Tworzenie, a następnie udostępnianie krótszych lub dłuższych filmików, cieszy się obecnie dość sporą popularnością. Wiele osób woli bowiem taką formę pozyskiwania informacji niż czytanie artykułów. W ramach video marketingu możemy przygotować webinary czy poradniki na tematy związane z ofertą naszego lokalnego biznesu lub z branżą, w której działamy. To również świetny sposób, aby pokazać, w jaki sposób należy używać produktów, które sprzedajemy lub też jak wygląda proces ich tworzenia – jeśli stanowią rękodzieło. Co więcej, możemy nagrać usługę, którą oferujemy, aby pokazać odbiorcom, w jaki sposób ją przeprowadzamy. Dobrym pomysłem jest umieszczenie pod filmikiem transkrypcji lub krótkiego tekstu, dzięki czemu użytkownik sam zdecyduje, czy woli obejrzeć nasze video, czy przeczytać wyjaśnienie.
Sposobów na darmową reklamę lokalnego biznesu jest całkiem sporo. Zastanówmy się przede wszystkim nad tym, do kogo kierujemy naszą ofertę. Znając potrzeby oraz upodobania naszej grupy docelowej, będzie nam łatwiej wybrać określone metody promocji.