blog

PrestaShop jako rozwiązanie dla platformy B2B

Ten post zawiera 970 słów i 6057 znaków.
Przeczytanie togo posta zajmuję około 4 minut.

platforma b2b

Jak spełnić oczekiwania klienta biznesowego?

1oczekiwania

Przede wszystkim należy pamiętać o tym, że klient B2B ma inne potrzeby niż indywidualny nabywca. Klienci indywidualni kupują z reguły pojedyncze produkty i często w podejmowaniu decyzji kierują się emocjami. W przypadku klienta biznesowego, zamówienia dotyczą zazwyczaj dużej ilości towaru, a kwestiami dotyczącymi zakupów zajmuje się nierzadko sztab ludzi.

Specyficzny charakter sprzedaży B2B wymaga zastosowania odpowiednich rozwiązań. System, który ma posłużyć do obsługi tego typu klientów, musi posiadać funkcjonalności, które sprawią, że zakupy hurtowych ilości produktów będą łatwe, intuicyjne i szybkie. Klienci biznesowi oczekują także, że z czasem będą naliczać im się coraz większe zniżki, a oferta, którą zobaczą na stronie, będzie idealnie dopasowana do ich indywidualnych potrzeb.

PrestaShop jako platforma B2B

2platfomra

Sklep internetowy, który ma służyć do obsługi klienta biznesowego, musi być przede wszystkim sprawny i wygodny – zarówno dla Ciebie, jak i Twoich klientów. Przy dużej liczbie zamawianych produktów liczy się zminimalizowanie ryzyka wystąpienia jakichkolwiek błędów. Platforma B2B powinna być dostosowana do bardziej złożonych wymagań niż w przypadku sprzedaży B2C.

Zastanawiasz się, czy PrestaShop sprawdzi się jako platforma B2B? Na pewno warto rozważyć takie rozwiązanie. PrestaShop oferuje szereg funkcjonalności, które pozwalają sprawnie zarządzać sklepem internetowym oraz ułatwiają zakupy klientom biznesowym.

Możliwości integracji z hurtowniami, firmami kurierskimi, serwisami sprzedażowymi oraz innymi programami sprawiają, że proces realizacji zamówień jest płynny, a większość czynności wykonywanych jest automatycznie. Dzięki temu możesz skupić się na faktycznej obsłudze klienta oraz działaniach marketingowych. W przypadku sprzedaży B2B, PrestaShop oferuje dodatkowe funkcje, które dopasowane są do specyficznych wymagań klientów biznesowych.

Weryfikacja klienta

3weryfikacja

Jedną z nich jest weryfikacja użytowników. Klient biznesowy w głównej mierze oczekuje, że zostanie mu zaproponowana oferta szyta na miarę, czyli dostosowana do potrzeb jego firmy. W tym celu PrestaShop umożliwia autoryzację kupujących. Klienci biznesowi, aby mieć dostęp do oferty, muszą najpierw założyć konto. Wymagane są najważniejsze informacje na temat firmy, a także dane osobowe. Po zakończonej rejestracji, użytkownik musi zostać zaakceptowany przez biuro obsługi klienta. Oznacza to, że jedynie zalogowane osoby mają wgląd w produkty, dzięki czemu można mieć pewność, że platforma w 100% będzie spełniać swoją rolę, a więc posłuży wyłącznie do sprzedaży B2B.

Progi rabatowe

4progi

Klientów można przypisać do różnych grup rabatowych. W praktyce oznacza to, że użytkownik, który wydał na towar na przykład 1000 zł, otrzyma 1 % rabatu, a w przypadku 2000 zł będzie to przykładowo 2 %. Ustalenie konkretnych stawek i obniżek jest zależne wyłącznie od administratora sklepu. Dla klientów biznesowych otrzymywanie sensownych rabatów jest niezwykle istotne ze względu na dużą ilość zamawianych produktów, a co za tym idzie – ponoszenie wysokich wydatków.

To w zasadzie konieczność, jeżeli chcesz nawiązać dłuższą współpracę.

Indywidualne cenniki

5cenniki

PrestaShop umożliwia administratorowi przypisanie użytkownika do konkretnej grupy klientów. Dla każdej z nich można stworzyć indywidualne cenniki. Oznacza to, że różni nabywcy zobaczą inną ofertę, która będzie specjalnie do nich dostosowana. Każda firma ma inne priorytety, ale przygotowanie indywidualnej oferty dla każdej z nich może okazać się niezwykle trudne w przypadku, gdy mamy wielu kontrahentów. Stworzenie kilku grup, takich jak na przykład „supermarkety”, „małe sklepy” czy „hurtownie” jest doskonałym sposobem na zaoszczędzenie czasu, co pozwoli skupić się na rzeczywistej obsłudze klienta.

Szczegóły zamówienia

6szczegˇ-y

Po zalogowaniu się na konto, klient może edytować informacje związane z firmą, a także dodawać adresy na które miałyby zostać wysłane zamówione produkty. Tymi adresami może posłużyć się w trakcie finalizowania procesu. Użytkownik ma także wgląd do szczegółów dotyczących wszystkich złożonych zamówień od momentu stworzenia konta. Jednocześnie ma możliwość obserwowania statusu nowych zamówień, które są jeszcze w trakcie realizacji. Co więcej, na swoim koncie klient ma dostęp do wszystkich pokwitowań, a także widzi przyznane kupony, dzięki którym może otrzymać dodatkowe zniżki na kolejne zamówienia. Szybki dostęp do całej historii zamówień oraz szczegółów dotyczących dokonanych płatności jest niezwykle istotny dla klientów biznesowych.

Sprawne składanie zamówień

7sprawne-zamowienia

Dodatkowe moduły PrestaShop umożliwiają realizowanie zbiorczych zamówień, co jest szczególnie dużym ułatwieniem w odniesieniu do klienta biznesowego. Wystarczy, że użytkownik wpisze numery referencyjne produktów (SKU) w określone rubryki. Dzięki takiemu rozwiązaniu klienci są w stanie w bardzo szybki sposób zamówić dużą liczbę artykułów. Co więcej, już na poziomie wyszukiwarki użytkownik ma możliwość dodania określonych produktów do koszyka.

Ponowienie zamówienia

8ponowne_zamˇwienia

Za pomocą modułów PrestaShop można znacznie ułatwić pracę klientom B2B, którzy często zamawiają ten sam towar. Na swoim koncie klient otrzymuje dostęp do zakładki „regular buys”, gdzie zobaczy najczęściej zamawiane przez siebie produkty. Dodatkowo artykuły mogą być sortowane w zależności od częstotliwości zakupu. Dzięki takiemu rozwiązaniu Twoi klienci będą mogli znacznie szybciej realizować zamówienia.

Także na potrzeby naszych klientów zastosowaliśmy silnik PrestaShop w celu stworzenia platformy B2B. Takie rozwiązanie z pewnością pozwala na sprawną i łatwą obsługę wymagających klientów biznesowych.

powiązane artykuły