Przemyślana strona = większe grono odbiorców
Cała strona muzeum przeszła gruntowny redesign, od odświeżenia warstwy wizualnej po przebudowę struktury i funkcjonalności. Co powinna zawierać nowoczesna strona internetowa instytucji kultury? Z naszego doświadczenia przede wszystkim łatwą i intuicyjną nawigację. Grupa docelowa bowiem składa się z osób w różnym wieku i ważne, aby każdy użytkownik znalazł kluczowe dla siebie informację. Wszelkie najważniejsze doniesienia są widoczne odrazu po wejściu na stronie głównej, a szukając większych szczegółów łatwo odnajdziemy je w nav barze, centrum nawigacyjnym strony. Po drugie praktyczne wskazówki, takie jak godziny otwarcia, bilety, wystawy, wydarzenia i kontakt dostępne powinny być od ręki. Zawiłe ukrywanie ich w długich blokach tekstów z małym druczkiem nie przyniesie klientom zadowolenia. Dlatego wszystko co najważniejsze jest uwidocznione i wyszczególnione.
Kolejna złota zasada to responsywny design, czyli pełna dostępność na każdym urządzeniu – od smartfona po komputer. W ten sposób nie ograniczamy użytkownika i w dowolnym momencie może odwiedzić stronę. Dla każdego bywalca muzeum najważniejsze są aktualne wystawy w nim organizowany, a tych Muzeum w Stalowej Woli ma nie mało! Ze względu na to stworzyliśmy moduł wydarzeń i kalendarium, które pozwala śledzić co dzieje się w muzeum na bieżąco. W ten sposób nikt nie przegapi interesującej wystawy. Strona muzeum powinna być ogólnodostępna i przełamywać bariery, bo przecież organizowane są także zajęcia edukacyjne i wycieczki dla gości z niepełnosprawnościami. Był to dla nas niezwykle ważny aspekt, dlatego dostępność treści jest zgodna z kryterium WCAG (ang. Web Content Accessibility Guidelines). Jest to zbiór wytycznych, dotyczących dostępności treści internetowych. Ich celem jest zapewnienie, że strony i aplikacje są dostępne dla wszystkich użytkowników i tak jest w przypadku strony dla Muzeum w Stalowej Wolii.
Sklep pełen niepowtarzalnych pamiątek
Jednym z kluczowych elementów projektu był sklep internetowy, w którym każdy miłośnik historii, sztuki i unikatowych przedmiotów znajdzie coś dla siebie. I to dosłownie – bo wiele z dostępnych tam produktów to niepowtarzalne egzemplarze, których nie znajdziecie nigdzie indziej. W ofercie znajdują się m.in. albumy etnograficzne, historyczne, archeologiczne oraz o sztuce (często w limitowanych nakładach). A także pocztówki, magnesy, breloczki, podstawki, a także inne kreatywne gadżety, które świetnie sprawdzą się jako pamiątka z wizyty lub prezent dla bliskiej osoby. Taki sklep to nie tylko forma wsparcia dla działalności muzeum, ale również sposób na szerzenie wiedzy i promowanie lokalnej kultury w atrakcyjnej, nowoczesnej formie.
Korzyści dla muzeum i jego gości
Lepszy UX (ang. User Experience) strony to większe korzyści, bo dobrze zaprojektowana strona internetowa to dziś jeden z najważniejszych kanałów komunikacji z odbiorcami. Nowa witryna Muzeum w Stalowej Woli przekłada się na wygodne, szybkie i przejrzyste korzystanie ze strony, czyli lepsze doświadczenie użytkowników, większą widoczność w sieci dzięki optymalizacji SEO, rosnące zainteresowanie wydarzeniami i wystawami – ponieważ łatwiej do nich dotrzeć – a także na poszerzenie grona odbiorców, w tym również tych spoza regionu, którzy teraz mogą zakupić muzealne pamiątki bez wychodzenia z domu. Dla zarządu muzeum to również niezwykłe ułatwienie, bo teraz na bieżąco mogą uaktualniać informację o wystawach, zajęciach edukacyjnych i wydarzeniach – będąc w stałym kontakcie ze zwiedzającymi.
Strony szyte na miarę, w ComputerSoft
Dziękujemy Muzeum Regionalnemu w Stalowej Woli za zaufanie i świetną współpracę. Tego typu projekty pokazują, jak technologia może wspierać kulturę i lokalną tożsamość – i jesteśmy dumni, że mogliśmy w tym uczestniczyć.
Jeśli prowadzisz instytucję kulturalną, organizację non-profit czy jakąkolwiek inną działalność, która potrzebuje profesjonalnej i nowoczesnej strony internetowej, ComputerSoft jest tu właśnie dla Ciebie.