PROMOCJA SKLEPU INTERNETOWEGO PRESTASHOP
W końcu uruchomiłeś swój sklep internetowy w PrestaShop. Nie masz jednak zamówień. Przyczyna może być prozaicznie prosta. Zapewne jeszcze nikt nie słyszał o Twoim sklepie. Musisz więc jak najszybciej zadbać o jego promocję w Internecie. Jak reklamować sklep internetowy oraz jakie płatne i bezpłatne działania należy podjąć, by rozkręcić sprzedaż online? O tym opowiemy w poniższym artykule.
Zacznij od działań optymalizacyjnych z zakresu SEO

Audyt i optymalizacja sklepu PrestaShop

Jeżeli jednak, Twoja strona www w PrestaShop nie jest do końca odpowiednio zoptymalizowana pod kątem SEO, powinieneś zlecić jej wstępny audyt agencji marketingowej. Audyt strony zweryfikuje widoczność witryny w wyszukiwarce, pozwoli ocenić jej stan techniczny i da odpowiedzi co należy poprawić, przebudować lub zoptymalizować.
Dobór słów kluczowych

Rozpocznij poszukiwanie właściwych fraz od wyszukiwarki Google. Zastanów się, co wpisałby potencjalny klient szukający produktu, jaki oferujesz w swoim e-sklepie. Następnie wpisz zapytanie w wyszukiwarkę. Google podpowie jego dalszą część.
Przy doborze słów kluczowych wykorzystaj Planera słów kluczowych Google Ads. Dowiesz się nie tylko jaka jest średnia miesięczna liczba wyszukiwani danej frazy, ale również jak duża jest na nią konkurencja.
Przy ustalaniu słów kluczowych przydatne będą również inne narzędzia Google: Google Search Console oraz Google Analytics. Pozwolą one sprawdzić, co wpisują użytkownicy wyszukiwarki, którzy odwiedzają Twój sklep internetowy.
Warto również poznać słowa kluczowe konkurencji. W takim przypadku pomocne będą Senuto czy SEMSTROM.
W żadnym jednak wypadku nie przesadzaj z liczbą użytych słów kluczowych. Ich nadmiar nie będzie wyglądać naturalnie i nie zagwarantuje Twojemu sklepowi internetowemu pierwszej pozycji w wynikach wyszukiwania. Wystarczy więc, jeśli w opisie produktu ograniczysz ich ilość do kilku.
Opisy produktów do sklepów internetowych

By opis produktu był kompletny i rozwiązywał wszelkie potrzeby klienta, wzbogać go o artykuły z Twojego bloga lub wprowadź krótkie poradniki. Możesz to rozwiązać w ten sposób, że w opisie produktu zamieścisz fragment artykułu lub podlinkujesz ważne dla klienta wyrażenie bezpośrednio do konkretnego artykułu na Twoim blogu. Możesz też dodać zdanie, w którym poinformujesz klienta, że na blogu znajdzie więcej informacji o tym produkcie lub odpowiedzi na najczęstsze pytania i problemy z nim związane.
Przyjazny adres URL produktu

Przyjazny adres URL produktu to taki, który zawiera słowa kluczowe właściwe dla opisywanego produktu, artykułu czy kategorii, które łatwo zapamiętać. Adres URL powinien być skonstruowany w taki sposób, by Klient mógł się zorientować, w jakim miejscu się obecnie znajduje i czego może się spodziewać przechodząc do katalogu wyżej (np. https://computersoft.net.pl/blog/prestashop-i-magento-ktory-sklep-internetowy-lepszy.html ). To pomaga również robotom Google zaproponować Klientowi właściwy produkt.
Linkowanie wewnętrzne w sklepie

Optymalizacja zdjęć produktów

Prowadzenie bloga firmowego

Dzięki ciekawym artykułom z bloga, na które będą powoływać się inni użytkownicy Internetu, zbudujesz pozycję eksperta z danej dziedziny. Zdobędziesz linki przychodzące, które wzmocnią witrynę sklepu oraz Twoją markę. Materiałami z bloga będziesz mógł podzielić się w mediach społecznościowych (np. Fb, Twitter, Instagram, YouTube), co pomoże zwiększyć zasięg sklepu i zaangażować nowych odbiorców.
Reklama sklepu internetowego w Google

W takim przypadku idealnie sprawdzają się linki sponsorowane. Mają tę przewagę nad organicznymi wynikami wyszukiwania, że wyświetlają się nad nimi. Są zazwyczaj pierwszym wyborem użytkownika, gdy czegoś szuka w Internecie. Gdy Twój potencjalny Klient kliknie w Twoją reklamę Google Ads, zostanie przekierowany na stronę Twojego sklepu. Taki użytkownik to Twój potencjalny, pozyskany lead, który może zamienić się w wartościowego klienta.
Ciekawym rozwiązaniem jest reklama remarketingowa skierowana do lidów, którzy odwiedzili stronę sklepu, ale ostatecznie nie dokonali zakupu. Twój baner reklamowy będzie towarzyszył im na innych, odwiedzanych przez nich stronach w Internecie, by przekonać ich do zakupu Twoich produktów.
Reklama sklepu internetowego na Facebooku
Reklamę w mediach społecznościowych powinieneś zacząć od założenia firmowego fanpage’a na FB. Fani sklepu internetowego kupują bowiem częściej i więcej. By dotrzeć do nowych odbiorców, którzy nie odkryli jeszcze Twojego sklepu i oferowanych przez niego produktów, możesz skorzystać z płatnej reklamy na facebooku – FB Ads, którą zrealizujesz za niewielkie pieniądze.
Facebook oferuje ciekawe formy graficzne reklamy (m.in. pojedyncze obrazy, karuzele, filmy, pokaz slajdów). Kolejnym plusem kampanii reklamowej na FB jest targetowanie reklam. Twoja reklama może być skierowana do wybranych przez Ciebie grup odbiorców z określonej lokalizacji, o danej płci, w określonym wieku i wybranych przez Ciebie zainteresowaniach.





