Optymalizacja strony pod kątem SEO, to najważniejszy krok w procesie skutecznego pozycjonowania. To działania, których celem jest zwiększenie pozycji sklepu internetowego w naturalnych (organicznych i darmowych) wynikach wyszukiwania w Google.  Prowadzi do wzrostu liczby osób odwiedzających witrynę, co ma bezpośredni pływ na wzrost popularności marki oraz wzrost dochodu ze sprzedaży produktów i usług oferowanych przez sklep internetowy. SEO to nie tylko optymalizacja treści, odpowiednia struktura linków, ale również optymalizacja zdjęć i grafiki.

Dlaczego zdjęcia są ważne w SEO?

Grafika i zdjęcia wizualnie uatrakcyjniają każdy serwis internetowy oraz generują dodatkowy ruch w witrynie. Do tego wyszukiwanie obrazem w Google, który jest odpowiednio opisany, zwiększy prawdopodobieństwo, że użytkownicy odwiedzą Twój sklep internetowy a nie pójdą do konkurencji.  Jednak, by tak się stało potrzebna jest optymalizacja zdjęć na stronie. Do podstawowych działań SEO w obrębie Google Grafiki należą:

  • umieszczenie na stronie unikalnych zdjęć wysokiej jakości;
  • zmniejszenie wielkości plików ze zdjęciami i grafiką, tak aby odpowiednio szybko wczytywały się i nie spowolniały strony;
  • opisanie grafiki za pomocą odpowiedniego tytułu i atrybutu ALT, które poinformują odwiedzające witrynę roboty, co znajduje się na stronie.

SEO grafika poprawi szybkość wczytywania się Twojego e-sklepu i jego indeksację w Google. Nie tylko roboty Google będą zadowolone. Zoptymalizowane zdjęcia docenią również użytkownicy. Chętniej odwiedzą Twój sklep internetowy, jeśli szybko się wczyta. Do tego pozostaną w nim na dłużej, a nawet coś kupią, gdy spodobają się im Twoje zdjęcia.

Unikalne zdjęcia wysokiej jakości

Google docenia wszystko, co jest niepowtarzalne i wyjątkowe. Dlatego używaj własnych zdjęć produktów w ciekawej aranżacji i odpowiednim kontekście. Pamiętaj przy tym by były wysokiej jakości, a nie rozmyte i niewyraźne. Nie tylko Google doceni jakość obrazu poprzez wysoką pozycję na liście wyników wyszukiwania. Również Klienci docenią wysokiej jakości zdjęcia. To z kolei przełoży się na wyższy wskaźnik lojalności, rozumianej zarówno jako powtarzalność zakupów, jak i rekomendacje.

Odpowiedni format i waga zdjęć

Najbardziej popularne pliki zdjęć produktowych to JPG, PNG i GIF. Powinny być skompresowane do odpowiedniego rozmiaru z uwzględnieniem wszystkich typów i rozmiarów urządzeń,  w tym mobilnych. Trzeba mieć bowiem świadomość, że Grafika Google używana jest częściej na urządzeniach mobilnych, niż na komputerach. Im mniejszy rozmiar, tym czas ładowania strony  e-sklepu będzie krótszy. Tym samym unikniesz sytuacji, że klient umknie do konkurencji, bo nie zechce poczekać, aż Twoja strona się załaduje. Dlatego stosuj najnowsze techniki optymalizacji obrazów i ich uelastyczniania, by zapewnić wysoką jakość i szybkość otwierania się stron w Twoim e-sklepie.

Opisowy tytuł obrazu

Pamiętaj, że Google wydobywa informacje o obrazie z tytułu obrazu, podpisu pod obrazem i z samej zawartości sklepu internetowego. Dlatego postaraj się umieszczać obrazy obok tekstu, które go dotyczą oraz nazywaj odpowiednio swoje obrazy. Na przykład damska-czerwona-torebka.jpg to lepsza nazwa niż IMG1244.jpg

 

Tekst alternatywny dla obrazu

Dodaj tekst alternatywny dla obrazu. Tekst opisujący obraz stanowi bowiem dla Google istotną wskazówkę dotyczącą tematyki prezentowanego zdjęcia, czy grafiki. Atrybut „alt” powinien być przydatny, musi dostarczać dużo informacji oraz zawierać odpowiednie słowa kluczowe pasujące do zawartości strony. Dzięki tej podpowiedzi Grafika Google automatycznie wygeneruje tytuł i fragment tekstu, które jak najlepiej opiszą wynik wyszukiwania i wyjaśnią jego związek z zapytaniem użytkownika. Właściwy opis może przesądzić, czy użytkownik kliknie wynik z produktem Twojego sklepu internetowego a to już prosta droga do zakupu.

 

 

Katalog wdrożeń

Ta witryna internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na niej wyrażasz zgodę na korzystanie z cookie.
Przeglądarka internetowa umożliwia zablokowanie plików cookie.

Zamknij [X]