Wro Sport

Wro Sport działa w branży sportowej od ponad 14 lat. Firma specjalizuje się w sprzedaży sprzętu narciarskiego oraz rowerowego. Co więcej, klienci Wrosport mogą liczyć na fachowe doradztwo doświadczonych specjalistów, którzy są jednocześnie zaangażowanymi sportowcami.

Produkty oferowane przez Mission Air mają na celu zapewniać komfort domowników poprzez oczyszczanie i nawilżanie powietrza. W swojej ofercie firma posiada m.in. osuszacze powietrza, klimatyzację, podgrzewacze wody, ogrzewanie oraz maty grzewcze.

Cele projektu

Zależało nam na stworzeniu nowoczesnej strony, która powala klientom na szybkie, a przede wszystkim intuicyjne wyszukiwanie produktów. Chcieliśmy, aby użytkownicy mieli możliwość zastosowania różnorodnych filtrów, które znacznie ułatwiają zakupy online.

Projekt dla strony Mission Air stworzyliśmy od podstaw. Naszym celem było umożliwienie sprzedaży również klientom biznesowym, czyli dystrybutorom. W związku z tym konieczne było wprowadzenie rozwiązań, które umożliwiałyby przyznawanie indywidualnych rabatów, otrzymanie spersonalizowanej oferty, czy posiadanie szczegółowego wglądu we wszystkie zamówienia.

Nasza rola

Naszym zadaniem było zaprojektowanie kompleksowej witryny. Zdecydowaliśmy się oprzeć jej konstrukcję o silnik Prestashop, który umożliwia intuicyjną obsługę panelu administracyjnego.

Naszym zadaniem było stworzenie sklepu internetowego, spełniającego wszelkie potrzeby klienta biznesowego. W tym celu idealnie sprawdził się system PrestaShop. Ponadto, wdrożyliśmy integrację z programem BaseLinker, który jest dedykowany przedsiębiorcom funkcjonującym w branży e-commerce. Za jego pomocą można zautomatyzować praktycznie wszystkie procesy.

Proces

Rozpoznanie i badania

Projektowanie zaczęło się od rozmowy z klientem, przeglądu inspiracji oraz rozwiązań, jakie możemy wdrożyć. Wybraliśmy PrestaShop – system pozwala na tworzenie wariantów produktów oraz jest kompatybilny z integracjami BaseLinker, dzięki czemu sprzedawca może z łatwością zarządzać wieloma kanałami e-commerce z jednego miejsca.

Przeprowadziliśmy dokładny wywiad, który pozwolił nam poznać oczekiwania oraz potrzeby naszego klienta. Dzięki temu byliśmy w stanie zrozumieć specyfikę firmy Mission Air, aby następnie móc zaproponować najlepsze rozwiązania.

Makieta Low Fidelity

Naszym priorytetem była logiczna architektura informacji. Precyzyjnie zaprojektowaliśmy strukturę strony oraz dobraliśmy odpowiednie kategorie, by przeglądanie strony w poszukiwaniu produktów było jak najłatwiejsze i intuicyjne dla klientów.

Po zebraniu wszystkich wniosków, przystąpiliśmy do opracowania makiety low fidelity. Naszym głównym zadaniem było stworzenie funkcjonalnego sklepu, który zapewni odpowiednią obsługę także klientom biznesowym.

Makieta High Filelity i animacje

Na tym etapie, po dokładnym sprawdzeniu wszystkich aspektów związanych z dostępnością i użytecznością, przystąpiliśmy do tworzenia szczegółowej makiety – posiadającej kolory, treści, logo i inne elementy, które pozwoliły lepiej zobrazować spodziewany efekt końcowy.

Na tym etapie zadbaliśmy o oprawę graficzną, wysoką jakość zdjęć, a także dopracowaliśmy wszystkie szczegóły. Wzbogaciliśmy nasz projekt o pozostałe treści, tak aby tworzyły one spójną całość. Jednocześnie zadbaliśmy o to, aby strona pozostawała przejrzysta.

Testowanie

Przed oddaniem projektu przetestowaliśmy stronę internetową pod kątem awaryjności. Prześledziliśmy także ścieżkę zakupową użytkownika, aby upewnić się, że klienci sklepu online nie napotkają żadnego błędu podczas składania zamówienia.

Witryna została przez nas sprawdzona pod kątem poprawnego działania. Upewniliśmy się, że wszystkie elementy działają prawidłowo, dzięki czemu do minimum zmniejszyliśmy ryzyko pojawienia się jakiejkolwiek awarii w przyszłości.

Rezultat

Otrzymaliśmy nowoczesną stronę internetową, która przykuwa wzrok atrakcyjnym designem, jest łatwa w zarządzaniu, a także niezwykle intuicyjna dla klientów.

Stworzyliśmy sklep online wraz z platformą B2B, która została wykonana w PrestaShop. Klient biznesowy ma możliwość założenia konta. Natomiast administrator sklepu może zaakceptować lub odrzucić taką prośbę. Dystrybutor widzi spersonalizowaną ofertę produktów, wraz z przyznanymi mu rabatami. Administrator może ustawić określone kredyty kupieckie dla danych partnerów biznesowych. Co więcej, użytkownik widzi także dokładną historię zamówień i faktur. W tym celu wdrożyliśmy integrację z programem BaseLinker. Naszemu klientowi zależało także na tym, aby dystrybutor podczas wyboru formy dostawy, mógł alternatywnie wybrać opcję wysyłki własnej, wraz załączeniem swojej etykiety wysyłkowej. W takiej sytuacji klient załącza własny list przewozowy, który automatycznie jest widoczny w BaseLinkerze. Dodatkowo wdrożyliśmy licznik przedstawiający czas wysyłki, automatyczne zliczanie sumy dodatkowej dostawy oraz dedykowany Messenger. W rezultacie powstała funkcjonalna platforma, spełniająca potrzeby klienta biznesowego.

Zobacz stronę tutaj: