Selektoria
Holenderska Selektoria to działający w systemie afiliacyjnym sklep internetowy, który oferuje szeroki wybór mebli i dodatków do domu, jak i ogrodu. Oferta zawiera kilkanaście tysięcy produktów pochodzących z wielu różnych firm, które przyłączyły się do projektu.
Produkty oferowane przez Mission Air mają na celu zapewniać komfort domowników poprzez oczyszczanie i nawilżanie powietrza. W swojej ofercie firma posiada m.in. osuszacze powietrza, klimatyzację, podgrzewacze wody, ogrzewanie oraz maty grzewcze.

Cele projektu
Chcieliśmy, aby klienci Selektorii w jednym miejscu mogli łatwo i szybko nabyć wszystkie produkty, których potrzebują do stworzenia wyjątkowej aranżacji wnętrza bądź ogrodu. Priorytetem było zbudowanie intuicyjnej i przejrzystej witryny, która będzie łatwa w zarządzaniu i jednocześnie zapewni sprawną obsługę wielu zamówień.
Projekt dla strony Mission Air stworzyliśmy od podstaw. Naszym celem było umożliwienie sprzedaży również klientom biznesowym, czyli dystrybutorom. W związku z tym konieczne było wprowadzenie rozwiązań, które umożliwiałyby przyznawanie indywidualnych rabatów, otrzymanie spersonalizowanej oferty, czy posiadanie szczegółowego wglądu we wszystkie zamówienia.
Nasza rola
Kierując się specyficznymi potrzebami naszego klienta, stworzyliśmy rozbudowaną, ale jednocześnie intuicyjną wyszukiwarkę, która umożliwia szybkie odnalezienie pasujących (spośród kilkunastu tysięcy) produktów. Jednocześnie zadbaliśmy o integrację sklepu z systemem magazynowo-handlowym, który zapewnia łatwe wprowadzanie modyfikacji oraz sprawne zarządzanie zamówieniami. Swoje działania oparliśmy na systemie PrestaShop, który pozwolił nam na wprowadzenie wszystkich niezbędnych funkcjonalności.
Naszym zadaniem było stworzenie sklepu internetowego, spełniającego wszelkie potrzeby klienta biznesowego. W tym celu idealnie sprawdził się system PrestaShop. Ponadto, wdrożyliśmy integrację z programem BaseLinker, który jest dedykowany przedsiębiorcom funkcjonującym w branży e-commerce. Za jego pomocą można zautomatyzować praktycznie wszystkie procesy.
Proces
Rozpoznanie i badania
Stworzenie sklepu działającego w systemie afiliacyjnym wymagało od nas przeprowadzenia bardzo szczegółowego wywiadu z klientem. Podczas rozmowy zebraliśmy informacje związane z oczekiwaniami, ale także obawami odnośnie nowego sklepu. Przeanalizowaliśmy zastosowanie innowacyjnych rozwiązań, aby tak rozbudowana wyszukiwarka mogła sprawnie obsługiwać zamówienia, a cała strona internetowa działała szybko i była jak najbardziej intuicyjna.
Przeprowadziliśmy dokładny wywiad, który pozwolił nam poznać oczekiwania oraz potrzeby naszego klienta. Dzięki temu byliśmy w stanie zrozumieć specyfikę firmy Mission Air, aby następnie móc zaproponować najlepsze rozwiązania.
Makieta Low Fidelity
Po zebraniu wszystkich wniosków, przystąpiliśmy do opracowania makiety low fidelity. Podczas jej tworzenia mieliśmy na uwadze ogromną ilość produktów, jaka będzie znajdowała się w sklepie internetowym. Zaprojektowaliśmy witrynę, która miała być przede wszystkim przejrzysta.
Po zebraniu wszystkich wniosków, przystąpiliśmy do opracowania makiety low fidelity. Naszym głównym zadaniem było stworzenie funkcjonalnego sklepu, który zapewni odpowiednią obsługę także klientom biznesowym.
Makieta High Filelity i animacje
Na tym etapie zadbaliśmy o oprawę graficzną i dopracowaliśmy wszystkie szczegóły. Wyróżniliśmy także najważniejsze elementy, takie jak sekcja produktów objętych promocją.
Na tym etapie zadbaliśmy o oprawę graficzną, wysoką jakość zdjęć, a także dopracowaliśmy wszystkie szczegóły. Wzbogaciliśmy nasz projekt o pozostałe treści, tak aby tworzyły one spójną całość. Jednocześnie zadbaliśmy o to, aby strona pozostawała przejrzysta.
Testowanie
Witryna została przez nas sprawdzona pod kątem poprawnego działania, co w przypadku rozbudowanego sklepu internetowego ma bardzo istotne znaczenie. Upewniliśmy się, że cały proces składania zamówienia, jak i przemieszczanie się po kartach produktów jest wolne od błędów.
Witryna została przez nas sprawdzona pod kątem poprawnego działania. Upewniliśmy się, że wszystkie elementy działają prawidłowo, dzięki czemu do minimum zmniejszyliśmy ryzyko pojawienia się jakiejkolwiek awarii w przyszłości.
Rezultat
Strona główna jest przejrzysta, a nawigacja bardzo intuicyjna, co jest szczególnie istotne przy tak rozbudowanej ofercie bazującej na systemie afiliacyjnym. Wyróżniliśmy artykuły, które obejmuje czasowa promocja. Wszystkie produkty zostały podzielone na kategorie. Dodatkowo klient ma możliwość skorzystania z wielu przydatnych filtrów, co jest nieocenione przy tak szerokim asortymencie.
Stworzyliśmy sklep online wraz z platformą B2B, która została wykonana w PrestaShop. Klient biznesowy ma możliwość założenia konta. Natomiast administrator sklepu może zaakceptować lub odrzucić taką prośbę. Dystrybutor widzi spersonalizowaną ofertę produktów, wraz z przyznanymi mu rabatami. Administrator może ustawić określone kredyty kupieckie dla danych partnerów biznesowych. Co więcej, użytkownik widzi także dokładną historię zamówień i faktur. W tym celu wdrożyliśmy integrację z programem BaseLinker. Naszemu klientowi zależało także na tym, aby dystrybutor podczas wyboru formy dostawy, mógł alternatywnie wybrać opcję wysyłki własnej, wraz załączeniem swojej etykiety wysyłkowej. W takiej sytuacji klient załącza własny list przewozowy, który automatycznie jest widoczny w BaseLinkerze. Dodatkowo wdrożyliśmy licznik przedstawiający czas wysyłki, automatyczne zliczanie sumy dodatkowej dostawy oraz dedykowany Messenger. W rezultacie powstała funkcjonalna platforma, spełniająca potrzeby klienta biznesowego.
Zobacz stronę tutaj: 
