PKS Cargo

PKS Cargo to rozpoznawalny i doświadczony partner na rynku usług celnych i logistycznych. Firma funkcjonuje w obszarze agencji celnych, transportu, spedycji i logistyki, dzięki czemu jest w stanie zapewnić kompleksową realizację usług.

Produkty oferowane przez Mission Air mają na celu zapewniać komfort domowników poprzez oczyszczanie i nawilżanie powietrza. W swojej ofercie firma posiada m.in. osuszacze powietrza, klimatyzację, podgrzewacze wody, ogrzewanie oraz maty grzewcze.

Cele projektu

Ze względu na to, że firma PKS Cargo oferuje swoim klientom szeroki zakres usług, strona internetowa musiała umożliwiać szybkie i sprawne wyszukiwanie konkretnych informacji. Jednocześnie miała podkreślać mocne strony przedsiębiorstwa i zachęcać odbiorcę do nawiązania współpracy. Witryna miała zostać stworzona w kilku wersjach językowych.

Projekt dla strony Mission Air stworzyliśmy od podstaw. Naszym celem było umożliwienie sprzedaży również klientom biznesowym, czyli dystrybutorom. W związku z tym konieczne było wprowadzenie rozwiązań, które umożliwiałyby przyznawanie indywidualnych rabatów, otrzymanie spersonalizowanej oferty, czy posiadanie szczegółowego wglądu we wszystkie zamówienia.

Nasza rola

Naszym zadaniem było stworzenie strony internetowej, która będzie prezentowała rozbudowaną ofertę naszego klienta w jak najbardziej przejrzysty sposób. Intuicyjne poruszanie się po witrynie stanowiło dla nas priorytet. Chcieliśmy również wdrożyć elementy interaktywne, które korzystnie wpływają na atrakcyjność użytkowania strony.

Naszym zadaniem było stworzenie sklepu internetowego, spełniającego wszelkie potrzeby klienta biznesowego. W tym celu idealnie sprawdził się system PrestaShop. Ponadto, wdrożyliśmy integrację z programem BaseLinker, który jest dedykowany przedsiębiorcom funkcjonującym w branży e-commerce. Za jego pomocą można zautomatyzować praktycznie wszystkie procesy.

Proces

Rozpoznanie i badania

Przeprowadziliśmy szczegółowy wywiad, dzięki któremu mogliśmy poznać wszystkie oczekiwania naszego klienta. Zebraliśmy także niezbędne informacje dotyczące potrzeb firm korzystających z usług branży celnej i logistycznej, co pozwoliło nam podejść do procesu projektowania strony internetowej z pełną świadomością i zrozumieniem docelowej grupy odbiorców.

Przeprowadziliśmy dokładny wywiad, który pozwolił nam poznać oczekiwania oraz potrzeby naszego klienta. Dzięki temu byliśmy w stanie zrozumieć specyfikę firmy Mission Air, aby następnie móc zaproponować najlepsze rozwiązania.

Makieta Low Fidelity

Po zebraniu wszystkich wniosków, przystąpiliśmy do opracowania makiety low fidelity. Przede wszystkim skupiliśmy się na stworzeniu przejrzystego podziału usług, który umożliwiałby szybkie odnajdowanie konkretnych informacji.

Po zebraniu wszystkich wniosków, przystąpiliśmy do opracowania makiety low fidelity. Naszym głównym zadaniem było stworzenie funkcjonalnego sklepu, który zapewni odpowiednią obsługę także klientom biznesowym.

Makieta High Filelity i animacje

Na tym etapie zadbaliśmy o oprawę graficzną, a także dopracowaliśmy wszystkie szczegóły. Wzbogaciliśmy nasz projekt o pozostałe treści, tak aby tworzyły one spójną całość oraz w najlepszy możliwy sposób oddawały charakter działalności naszego klienta.

Na tym etapie zadbaliśmy o oprawę graficzną, wysoką jakość zdjęć, a także dopracowaliśmy wszystkie szczegóły. Wzbogaciliśmy nasz projekt o pozostałe treści, tak aby tworzyły one spójną całość. Jednocześnie zadbaliśmy o to, aby strona pozostawała przejrzysta.

Testowanie

Strona internetowa została przez nas sprawdzona pod kątem poprawnego działania. Przeprowadzone przez nas testy zminimalizowały ryzyko pojawienia się niespodziewanych błędów i awarii w przyszłości.

Witryna została przez nas sprawdzona pod kątem poprawnego działania. Upewniliśmy się, że wszystkie elementy działają prawidłowo, dzięki czemu do minimum zmniejszyliśmy ryzyko pojawienia się jakiejkolwiek awarii w przyszłości.

Rezultat

Stworzona przez nas strona internetowa jest dostępna w 5 wersjach językowych – dla użytkowników posługujących się językiem polskim, angielskim, niemieckim, rosyjskim i ukraińskim. Zadbaliśmy o interaktywne elementy, które odpowiadają za wygodniejsze korzystanie z witryny oraz wzbudzają zainteresowanie odbiorcy, takie jak interaktywna mapka agencji celnych i spedycji. Co więcej, umożliwiliśmy użytkownikom szybkie pobieranie materiałów, które dodatkowo zostały pogrupowane na określone kategorie. Zaprojektowana przez nas witryna w intuicyjny i przejrzysty sposób prezentuje wszystkie dostępne usługi. W tym celu stworzyliśmy dedykowane piktogramy. Dla ułatwienia, strona internetowa posiada wbudowaną wyszukiwarkę, dzięki której jeszcze szybciej można odnaleźć określone informacje. Wdrożona została także dedykowana wersja mobilna.

Stworzyliśmy sklep online wraz z platformą B2B, która została wykonana w PrestaShop. Klient biznesowy ma możliwość założenia konta. Natomiast administrator sklepu może zaakceptować lub odrzucić taką prośbę. Dystrybutor widzi spersonalizowaną ofertę produktów, wraz z przyznanymi mu rabatami. Administrator może ustawić określone kredyty kupieckie dla danych partnerów biznesowych. Co więcej, użytkownik widzi także dokładną historię zamówień i faktur. W tym celu wdrożyliśmy integrację z programem BaseLinker. Naszemu klientowi zależało także na tym, aby dystrybutor podczas wyboru formy dostawy, mógł alternatywnie wybrać opcję wysyłki własnej, wraz załączeniem swojej etykiety wysyłkowej. W takiej sytuacji klient załącza własny list przewozowy, który automatycznie jest widoczny w BaseLinkerze. Dodatkowo wdrożyliśmy licznik przedstawiający czas wysyłki, automatyczne zliczanie sumy dodatkowej dostawy oraz dedykowany Messenger. W rezultacie powstała funkcjonalna platforma, spełniająca potrzeby klienta biznesowego.

Zobacz stronę tutaj: