Costa
Sklep z dekoracjami Costa zwrócił się do nas z prośbą o przygotowanie funkcjonalnego sklepu internetowego dla ich różnorodnego i bogatego asortymentu. Charakter tego sklepu najlepiej oddaje ich własny slogan: Miejsce inspiracji. Costa formowała się wraz z rozwijającym się w Polsce rynkiem imprez okolicznościowych.
Produkty oferowane przez Mission Air mają na celu zapewniać komfort domowników poprzez oczyszczanie i nawilżanie powietrza. W swojej ofercie firma posiada m.in. osuszacze powietrza, klimatyzację, podgrzewacze wody, ogrzewanie oraz maty grzewcze.

Cele projektu
Strona miała w przejrzysty sposób prezentować asortyment sklepu oraz intuicyjnie prowadzić użytkownika.
Projekt dla strony Mission Air stworzyliśmy od podstaw. Naszym celem było umożliwienie sprzedaży również klientom biznesowym, czyli dystrybutorom. W związku z tym konieczne było wprowadzenie rozwiązań, które umożliwiałyby przyznawanie indywidualnych rabatów, otrzymanie spersonalizowanej oferty, czy posiadanie szczegółowego wglądu we wszystkie zamówienia.
Nasza rola
Naszym zadaniem było zaprojektowanie kompleksowej witryny. Zdecydowaliśmy się oprzeć jej konstrukcję o silnik Prestashop, który umożliwia intuicyjną obsługę panelu administracyjnego.
Naszym zadaniem było stworzenie sklepu internetowego, spełniającego wszelkie potrzeby klienta biznesowego. W tym celu idealnie sprawdził się system PrestaShop. Ponadto, wdrożyliśmy integrację z programem BaseLinker, który jest dedykowany przedsiębiorcom funkcjonującym w branży e-commerce. Za jego pomocą można zautomatyzować praktycznie wszystkie procesy.
Proces
Rozpoznanie i badania
W ostatnich latach upowszechniły się imprezy tematyczne, co pozwoliło na wyodrębnienie konkretnych kategorii produktowych z uwzględnieniem ich motywu i prezentowanie gotowych zestawów produktów. Ułatwia to klientowi ścieżkę zakupową oraz zwalnia z konieczności wkładania wysiłku w poszukiwania. Costa prezentuje ofertę sklepu, dzieląc produkty według okazji, motywów tematycznych, pomieszczeń do przystrojenia oraz ogólnych kategorii.
Przeprowadziliśmy dokładny wywiad, który pozwolił nam poznać oczekiwania oraz potrzeby naszego klienta. Dzięki temu byliśmy w stanie zrozumieć specyfikę firmy Mission Air, aby następnie móc zaproponować najlepsze rozwiązania.
Makieta Low Fidelity
Jednym z najważniejszych założeń projektu było ułatwienie dostępu do produktów. Mnogość produktów dostępnych w ofercie została posegregowana tak, aby klient mógł z łatwością odnaleźć szukaną rzecz oraz przy okazji zwrócił uwagę na powiązane artykuły. Koszyk zakupowy to także ważny element sklepu internetowego, m.in. dlatego zdecydowaliśmy się na PrestaShop. Uproszczone kroki zamówienia i dokonywania płatności pozwolą sprawnie sfinalizować transakcję – silnik PrestaShop charakteryzuje się przejrzystością ścieżki zakupowej.
Po zebraniu wszystkich wniosków, przystąpiliśmy do opracowania makiety low fidelity. Naszym głównym zadaniem było stworzenie funkcjonalnego sklepu, który zapewni odpowiednią obsługę także klientom biznesowym.


Makieta High Filelity i animacje
Wszystkie nasze założenia uzgodnione z klientem rozwijane były w kierunku ostatecznej makiety strony. Strona posiada prosty układ z czytelnie wydzielonymi sekcjami tematycznymi.
Na tym etapie zadbaliśmy o oprawę graficzną, wysoką jakość zdjęć, a także dopracowaliśmy wszystkie szczegóły. Wzbogaciliśmy nasz projekt o pozostałe treści, tak aby tworzyły one spójną całość. Jednocześnie zadbaliśmy o to, aby strona pozostawała przejrzysta.
Testowanie
Wgrany na tymczasową domenę projekt stopniowo otrzymywał brakujące treści. Na tym etapie sprawdzaliśmy wdrożone przez nas rozwiązania w celu uniknięcia jakichkolwiek błędów, które mogłyby się pojawić później.
Witryna została przez nas sprawdzona pod kątem poprawnego działania. Upewniliśmy się, że wszystkie elementy działają prawidłowo, dzięki czemu do minimum zmniejszyliśmy ryzyko pojawienia się jakiejkolwiek awarii w przyszłości.
Rezultat
Sklep Costa opiera się na trzech filarach: 1. Maksymalnej wygodzie wyboru. 2. Widoczności asortymentu i cross-sellingu. 3. Czytelności informacji o płatności i dostawie. Ponadto sklep costa.pl połączony jest z systemem do fakturowania Sage Symfonia 2.0, który pozwala na wygodne zarządzanie księgowością. Dodatkowo BaseLinker, system integrujący narzędzia e-commerce, umożliwia zarządzanie wieloma platformami z jednego miejsca.
Stworzyliśmy sklep online wraz z platformą B2B, która została wykonana w PrestaShop. Klient biznesowy ma możliwość założenia konta. Natomiast administrator sklepu może zaakceptować lub odrzucić taką prośbę. Dystrybutor widzi spersonalizowaną ofertę produktów, wraz z przyznanymi mu rabatami. Administrator może ustawić określone kredyty kupieckie dla danych partnerów biznesowych. Co więcej, użytkownik widzi także dokładną historię zamówień i faktur. W tym celu wdrożyliśmy integrację z programem BaseLinker. Naszemu klientowi zależało także na tym, aby dystrybutor podczas wyboru formy dostawy, mógł alternatywnie wybrać opcję wysyłki własnej, wraz załączeniem swojej etykiety wysyłkowej. W takiej sytuacji klient załącza własny list przewozowy, który automatycznie jest widoczny w BaseLinkerze. Dodatkowo wdrożyliśmy licznik przedstawiający czas wysyłki, automatyczne zliczanie sumy dodatkowej dostawy oraz dedykowany Messenger. W rezultacie powstała funkcjonalna platforma, spełniająca potrzeby klienta biznesowego.
Zobacz stronę tutaj: 
