blog

SEO, czyli skuteczne pozycjonowanie stron internetowych

Ten post zawiera 1290 słów i 8122 znaków.
Przeczytanie tego posta zajmuje około 6 minut.

Dobra widoczność w sieci jest konieczna, by sprzedawca usług bądź towarów dotarł do licznej grupy odbiorców. Ma ona kluczowe znaczenie również dla tych osób, które nie są przedsiębiorcami, ale zależy im na tym, by zmaksymalizować swoje zasięgi w Internecie. Jednak by ją osiągnąć, trzeba wiedzieć, czym jest SEO, a tym samym pozycjonowanie stron internetowych i optymalizacja treści oraz jak o nie zadbać w kontekście rozmaitych kanałów.

Czym jest SEO i kto powinien się nim zainteresować?

Jak już możesz się domyślać, SEO ma związek z podnoszeniem widoczności strony internetowej w sieci, co przekłada się na poszerzenie grupy potencjalnych odbiorców danego towaru, usługi lub po prostu treści. W związku z tym, aby znaleźć się na jak najlepszych pozycjach w wynikach wyszukiwania, konieczne jest wdrożenie odpowiednich działań SEO – zawartych w przygotowanej przez agencję interaktywną strategii SEO lub podejmowanych sukcesywnie, bez specjalnie opracowanego planu.

SEO (ang. Search Engine Optimization) obejmuje wszystkie procesy, których celem jest zwiększenie ruchu na stronie internetowej, a także jej widoczności w wynikach wyszukiwania proponowanych użytkownikowi sieci przez robota indeksującego. Choć przez wiele osób SEO rozumiane jest po prostu jako pozycjonowanie i optymalizacja stron www pod kątem wyszukiwarek, a dokładnie – zmaksymalizowania widoczności projektowanej strony w wynikach wyszukiwania.

Warto przy tym podkreślić, że działania związane z SEO bazują na analizie różnych wyszukiwarek, choć przede wszystkim algorytmów wyszukiwarki Google, która jest obecnie szczególnie chętnie wybierana przez internautów. Czy wiesz o tym, że to właśnie w wyszukiwarce Google pojawia się aż 95% zapytań podawanych przez Polaków? Pozycjonowanie i optymalizacja stron internetowych najczęściej polega na dopasowywaniu treści do wymagań stawianych przez Google’a, a także aktualnych trendów w SEO i naturalnie potrzeb użytkowników, którzy są odbiorcami tworzonego contentu. Chcąc więc osiągnąć wyżej wymienione cele, koniecznie należy zrozumieć, jak działa wyszukiwarka Google, a w tym – co lubi i ceni robot indeksujący, a jakie treści uznaje za mało wartościowe.

Kogo więc SEO powinno zainteresować? Wszystkie te osoby, którym zależy na zwiększeniu swojej widoczności w sieci, a tym samym na dotarciu do licznej grupy odbiorców. Warto wykorzystywać potencjał SEO, bo dzięki dobrym praktykom z nim związanym można odnieść ogromny sukces w zakresie sprzedaży online (usług lub towarów) czy promocji określonych treści. Kluczowe jest jednak to, by wiedzieć, w jaki sposób pozycjonować stronę internetową i optymalizować publikowane na niej treści. Pamiętaj o tym, że nieudane próby mogą (choć nie muszą) pogorszyć kondycję Twojej strony internetowej: umieszczone na niej treści mogą zostać uznane przez robota indeksującego nawet za treści spamerskie, co w znacznym stopniu zmniejszy Twoją szansę na zwiększenie swojej widoczności w sieci.

Jak zwiększyć swoją widoczność w sieci?

Na czym więc polega skuteczne pozycjonowanie i optymalizacja treści umieszczonych na stronie internetowej? Należy udzielić odpowiedzi na zadane przez użytkownika pytanie (wpisane w wyszukiwarkę), natomiast w taki sposób, by robot Google’a uznał ją za atrakcyjną. W związku z tym content, który jest publikowany na stronie www, powinien być starannie zaprojektowany – po to, by był ciekawy i cenny nie tylko dla potencjalnego odbiorcy, ale i tzw. spidera, który bez trudu rozpoznaje realną jakość proponowanych mu treści.

Działania z zakresu SEO dzieli się na czynności on-site SEO, realizowane w ramach strony internetowej oraz praktyki off-site SEO odbywające się poza daną witryną. Zarówno jedne, jak i drugie mają kluczowe znaczenie w kontekście optymalizacji i pozycjonowania strony, niemniej warto zacząć od działań typu on-site. Istotne jest to, by główna treść była odpowiednio wartościowa. Wśród czynności mających związek z SEO znajduje się praca nad:

  • strukturą strony internetowej,
  • contentem, który jest na niej publikowany,
  • linkowaniem wewnętrznym i zewnętrznym,
  • kwestiami technicznymi związanymi z witryną,
  • warstwą wizualną strony www.

Niewątpliwie kluczowa jest optymalizacja SEO rozpoczynająca się od zgromadzenia odpowiednich fraz kluczowych, na które powinna pozycjonować się dana strona. Wspomniane frazy to takie zestawienia słów bądź pojedyncze słowa, które są wpisywane przez internautów w wyszukiwarkę Google w celu znalezienia informacji dotyczących interesujących ich zagadnień. Frazą może być więc na przykład „agencja interaktywna”, „dobry copywriter”, „agencja SEO” czy „skuteczne pozycjonowanie”.

Listę fraz kluczowych przygotowuje się na podstawie specjalnie do tego przeznaczonych narzędzi SEO, choć pomocne jest również przeglądanie propozycji Google’a widocznych po wpisaniu części lub całości danej frazy w wyszukiwarkę. Pamiętaj jednak – frazy kluczowe powinny być umieszczane w tekście we właściwych miejscach, a treść nie powinna być nimi przesycona.

W kontekście tworzenia wpisów na stronę internetową ważna jest także unikatowość publikowanego na niej contentu. Kopiowanie treści z innych stron przynosi odwrotny od oczekiwanego rezultat. Teksty, które nie są oryginalne, są wykrywane przez robota indeksującego i uznawane przez niego za bezwartościowe.

Warto również zadbać o umiejętne linkowanie – zarówno wewnętrzne kierujące do odpowiednich zakładek, na przykład ofertowych, jak i zewnętrzne prowadzące użytkowników wybranego serwisu do pozycjonowanej strony internetowej. Jeśli więc zależy Ci zwiększeniu swojej widoczności w sieci, koniecznie pamiętaj o dobrych działaniach z zakresu link building.

Nie skupiaj się jednak wyłącznie na wyżej opisanych działaniach. Na SEO składa się znacznie więcej niż szukanie i wykorzystanie dobrych fraz kluczowych, pisanie wysokojakościowych treści oraz linkowanie – zewnętrzne i wewnętrzne. Duże znaczenie ma także struktura strony internetowej, a tym samym jej warstwa techniczna i wizualna.

Dlaczego warto współpracować z agencją interaktywną?

Wiesz już mniej więcej, czym jest SEO, dla kogo powinno być ważne oraz w jaki sposób zwiększyć swoją widoczność w sieci i grono potencjalnych odbiorców. Teraz przyszedł czas na pozycjonowanie strony i optymalizację publikowanych na niej treści. Tylko jak zrealizować związane z tym zamierzenia? W bardzo prosty sposób. Jeśli zależy Ci na tym, by Twoja strona, na której oferujesz klientom swoje towary bądź usługi lub przekazujesz odbiorcom ważne dla Ciebie treści, dotarła do jak najliczniejszego grona użytkowników, podejmij współpracę z agencją interaktywną specjalizującą się w działaniach SEO. Możesz oczywiście zająć się pozycjonowaniem i optymalizacją samodzielnie, bez wsparcia profesjonalistów, natomiast bardzo możliwe, że zajmie Ci to dużo czasu, a efekty wdrożonych przez Ciebie rozwiązań nie będą w stu procentach zadowalające.

Jako agencja SEO zaprojektujemy i zbudujemy dla Ciebie zarówno sklep internetowy, jak i stronę www mającą stanowić wyłącznie wizytówkę Twojej firmy. W ramach pozycjonowania zadbamy również o to, by zwiększyć Twoją widoczność w Internecie, a tym samym szansę na dotarcie do jeszcze liczniejszej grupy odbiorców. Wśród proponowanych przez nas usług znajduje się także branding mający na celu budowę silnych marek. W naszej agencji interaktywnej przeprowadzamy też kampanie reklamowe Google Ads, dzięki którym korzystający z naszych usług przedsiębiorcy szybko zyskują nowych klientów. Kampanie te są prowadzone zarówno w wyszukiwarce, jak i w sieci reklamowej Google, a także za pośrednictwem serwisu You Tube. Z przyjemnością pomożemy Ci w zbudowaniu silnej pozycji w wirtualnej rzeczywistości. Zapraszamy do współpracy.

Podobał Ci się wpis ?

Sending
Średnia opinia
0 (0 - liczba głosów)

powiązane artykuły