blog

Promowanie biznesu stacjonarnego – samodzielnie czy z agencją marketingową?

Ten post zawiera 1044 słów i 6666 znaków.
Przeczytanie togo posta zajmuję około 5 minut.

Marketing internetowy sprawdzi się doskonale również w przypadku biznesu stacjonarnego. Większe grono klientów oznacza większe zyski. Jednak w jaki sposób rozpocząć promowanie biznesu lokalnego w sieci? Możemy skorzystać z usług agencji marketingowej lub też działać samodzielnie. Jak najlepiej promować biznes lokalny w Internecie?

Dlaczego biznes stacjonarny warto promować w sieci?

Promocja w sieci nie ogranicza się do sklepów online. Internet to doskonałe miejsce, aby skutecznie wypromować również biznes stacjonarny. Natomiast korzyści z wdrożenia działań marketingowych w sieci jest niezliczenie wiele.

Zacznijmy od tego, że to właśnie dzięki wdrożeniu wizytówki Google Moja Firma, stajemy się widoczni dla mieszkańców oraz osób przebywających aktualnie w naszej miejscowości. Użytkownik Internetu, który poszukuje usług lub produktów z branży w której działamy, zobaczy nasz sklep stacjonarny lub punkt usługowy na mapach Google oraz w wyszukiwarce.

Dzięki temu wzrastają szanse na zwiększenie ruchu, a tym samym zysków. Mniejsze znaczenie zaczyna mieć także nasza lokalizacja, a dokładniej to, czy siedziba firmy mieści się przy ruchliwej drodze, czy może znajduje się w bardziej ukrytym miejscu.

Promowanie biznesu lokalnego w sieci pomaga zdobyć popularność. Nawet jeżeli do tej pory nie czuliśmy potrzeby decydowania się na taki krok, zdecydowanie warto zainteresować się marketingiem internetowym. Już przy zerowych lub niewielkich kosztach, będziemy w stanie zyskać nowych klientów, co pomoże nam rozwinąć działalność.

Jak zacząć? Możemy działać samodzielnie lub zatrudnić specjalistów.

Zalety współpracy z agencją marketingową

Oszczędność czasu

Zlecenie pracy agencji marketingowej to przede wszystkim oszczędność czasu. Ma to szczególne znaczenie w przypadku, gdy nie mamy doświadczenia w zakresie promowania marki. Czas, jaki musielibyśmy poświęcić na zdobycie nowej wiedzy i umiejętności, możemy natomiast przeznaczyć na inne działania biznesowe, które są niezbędne, aby nasza firma prawidłowo funkcjonowała.

Doświadczenie specjalistów

Współpraca z agencją marketingową to zminimalizowanie ryzyka do minimum. Specjaliści, którzy od lat z powodzeniem zajmują się promowaniem biznesu w sieci, wiedzą dokładnie, jakie czynności powinny zostać wykonane, aby jak najszybciej osiągnąć zakładane cele. Nawet jeżeli w przyszłości chcemy sami zajmować się promocją naszego lokalnego biznesu w Internecie, na początku warto jest zlecić pracę agencji. Dzięki temu będziemy w stanie zaobserwować, w jaki sposób wdrażane są określone działania. Doświadczeni specjaliści to przede wszystkim duża oszczędność czasu oraz większa efektywność.

Narzędzia

W przypadku wielu działań z zakresu promocji sklepu stacjonarnego w Internecie, będziemy potrzebować specjalistycznych narzędzi. To właśnie dzięki nim jesteśmy w stanie wdrażać właściwe czynności, a także kontrolować ich efekty. Jednak korzystanie z narzędzi wymaga odpowiedniej wiedzy. Jej zdobycie wiąże się natomiast z przeznaczeniem określonej ilości czasu, co może okazać się problematyczne. Warto także pamiętać, że tego rodzaju narzędzia często są płatne. Jednocześnie agencje marketingowe posiadają wszystkie niezbędne narzędzia służące promocji  biznesu lokalnego w sieci, a także znają wszelkie szczegóły związane z ich funkcjonowaniem.

Skuteczność

Doświadczenie, jakie posiada agencja marketingowa, a także wykorzystywanie specjalistycznych narzędzi pomagających kontrolować zakładane cele sprawia, że specjaliści są w stanie osiągać bardzo dobre wyniki. Wysoka skuteczność promowania sklepu stacjonarnego w sieci, przekłada się natomiast na zwiększenie sprzedaży produktów lub usług, które oferujemy.

Jak samodzielnie promować biznes stacjonarny w sieci?

Prowadząc sklep stacjonarny lub punkt usługowy, możemy również zdecydować się na samodzielne wdrożenie wybranych środków promocji internetowej. Najłatwiej będzie nam założyć profil firmowy na portalu społecznościowym, takim jak Facebook czy Instagram. Prowadzenie konta biznesowego jest darmowe, a dodawanie postów odbywa się bardzo intuicyjnie. Co możemy publikować? Informacje o aktualnych promocjach, zastosowaniu naszych produktów czy szczegóły związane z przebiegiem usług, które wykonujemy. Social Media to doskonały sposób na zwiększenie zaangażowania wśród odbiorców. Warto zadawać im pytania odnośnie ich oczekiwać oraz potrzeb. Dzięki temu będziemy wiedzieć, jakie aspekty należy ulepszyć, aby finalnie zwiększyć sprzedaż. Konto na Facebooku czy innym portalu społecznościowym to także świetny sposób na budowanie długotrwałych relacji z klientami.

Niezwykle skuteczne, darmowe oraz proste jest także założenie wizytówki w Google Moja Firma. Jest to czynność od której tak naprawdę powinniśmy zacząć działać w pierwszej kolejności. Wizytówka Google sprawia, że firma stacjonarna pojawia się w Google Maps oraz w wynikach wyszukiwarki internetowej. Oznacza to, że użytkownicy szukający określonej oferty w konkretnej miejscowości, zobaczą lokalizację naszego sklepu lub punktu usługowego. Założenie wizytówki firmowej to jednak znacznie więcej możliwości. Przede wszystkim dzięki niej użytkownicy są w stanie dodawać opinie o firmie. Warto pamiętać, że brak jakichkolwiek opinii tak samo może zniechęcić do skorzystania z określonej oferty, jak negatywne komentarze. Warto jest więc poprosić naszych klientów o wstawienie opinii poprzez mapy Google.

Samodzielnie czy z agencją marketingową – jak promować biznes stacjonarny w Internecie?

Część działań, takich jak prowadzenie profilu firmy w Social Mediach, najczęściej nie wymaga od nas nabycia szczególnych umiejętności, co sprawia, że tego rodzaju czynności możemy łatwo wykonywać samodzielnie. Niemniej jednak nie każdy z nas ma czas, żeby regularnie publikować posty, a tworzenie grafiki może sprawiać dużą trudność – przede wszystkim wtedy, gdy zależy nam na profesjonalnym wizerunku firmy. Bardzo często okazuje się, że promowanie biznesu stacjonarnego w sieci przez agencję marketingową, w ogólnym rozrachunku ma więcej zalet. Co więcej, nawet jeśli za jakiś czas chcemy samodzielnie zająć się promocją naszego lokalnego biznesu, współpraca ze specjalistami od marketingu internetowego, stanowi doskonałą okazję, aby zobaczyć, jakie działania sprawdzają się najlepiej w przypadku naszej firmy.

powiązane artykuły