blog

Płatne sposoby promowania biznesu stacjonarnego w Internecie

Ten post zawiera 997 słów i 6123 znaków.
Przeczytanie togo posta zajmuję około 4 minut.

marketing online agencja interaktywna

W celu zdobycia nowych klientów i zwiększenia sprzedaży, możemy zdecydować się na płatne sposoby promocji biznesu lokalnego w sieci. Te rozwiązania warto zastosować, jeżeli zależy nam na szybkich efektach.

Strona internetowa

Jeżeli zależy nam na profesjonalnym efekcie, zdecydowanie warto zlecić wykonanie strony internetowej wybranej agencji interaktywnej. Dzięki temu będziemy pewni, że nasza witryna jest nie tylko atrakcyjna wizualnie, ale również posiada wszystkie niezbędne funkcjonalności. Istotną kwestią jest wskazanie grup docelowych do których ma być kierowana oferta. Dzięki temu mamy większe szanse na to, że nasza strona internetowa zachęci potencjalnych klientów do skorzystania z oferowanych usług lub produktów. Strona www to także doskonały sposób na to, aby klienci w każdym miejscu i o każdej porze mieli dostęp do naszej oferty. W tym celu możemy zamieścić katalog. Należy pamiętać, że strona internetowa powinna także zawierać określone słowa kluczowe, dzięki którym będzie wyświetlać się w wynikach wyszukiwarki.

SEO

Działania z zakresu SEO polegają na optymalizacji i pozycjonowaniu strony internetowej. Są to wszelkie czynności, które mają sprawić, że nasza strona www pojawi się na jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwarki internetowej. Na samym początku specjaliści SEO przeprowadzają audyt aktualnej witryny. Dzięki temu są w stanie określić, jakie działania należy wdrożyć, aby nasza strona internetowa była przyjazna nie tylko dla użytkowników, ale także robotów Google. Czynności wchodzące w zakres SEO to między innymi poprawa szybkości ładowania się strony internetowej, analiza kodu i struktury witryny, sprawdzenie nagłówków i opisów w kodzie HTML, budowanie linków, a także dobór właściwych słów kluczowych. Działania SEO nie przynoszą natychmiastowych rezultatów, o czym należy pamiętać. Natomiast zdecydowanie warto jest je zlecić, ponieważ efekty pozycjonowania strony internetowej są długotrwałe. Im wyższa pozycja w wynikach wyszukiwarki Google, tym większa szansa na wzrost zysków w naszym lokalnym biznesie.

Kampanie Google Ads i Facebook Ads

Płatne kampanie Google Ads działają na zasadzie PPC (pay per click), co oznacza, że płacimy wyłącznie wówczas, gdy użytkownik zdecyduje się kliknąć w naszą reklamę. Kampanie Google Ads oraz Facebook Ads to doskonały sposób na szybkie efekty. Może okazać się to szczególnie przydatne wówczas, gdy właśnie wprowadziliśmy do naszego sklepu stacjonarnego czy punktu usługowego, zupełnie nową ofertę, której nie ma jeszcze u naszej konkurencji. W przypadku płatnych kampanii, istotny jest wybór właściwej grupy docelowej, czyli osób, które chcemy zachęcić do skorzystania z naszej propozycji. Wdrożenie takiej reklamy jest bardzo szybkie, a ponadto, możemy równie szybko wprowadzić w niej różnego rodzaju zmiany, które poprawią jej skuteczność.

Publikacje na portalach branżowych

Możemy zdecydować się także na publikację artykułu sponsorowanego. Jeżeli nie czujemy się na siłach, aby stworzyć wartościowy tekst, zatrudnijmy w tym celu agencję marketingową lub copywritera. Taka publikacja powinna ukazywać nas jako ekspertów w danej dziedzinie. Dzięki temu odbiorca poczuje, że ma do czynienia z rzetelną i godną zaufania firmą. W celu jak najlepszego wypromowania naszego biznesu lokalnego, warto zrobić dokładne rozeznanie odnośnie portali, które cieszą się największą popularnością w naszym regionie. Cena publikacji zależy od wielkości i popularności portalu. Natomiast w przypadku lokalnej witryny, z reguły jest ona dość niska. Nasz artykuł warto wzbogacić o zdjęcia, które przyciągną uwagę czytelnika. Sam tekst powinien być natomiast czytelny i dopasowany do określonej grupy docelowej.

Współpraca z influencerem

Nawiązanie współpracy z influencerem nie zawsze musi wiązać się z zapłatą określonej kwoty. Często wystarczy, że oferujemy takiej osobie coś w zamian, czyli na przykład kurs tańca (jeśli prowadzimy szkołę taneczną) czy darmowe kosmetyki (w przypadku, gdy sprzedajemy je w naszym sklepie stacjonarnym). Kim jest influencer? To osoba, która aktywnie działa w Social Mediach, czyli publikuje wiele zdjęć i nagrań, a jednocześnie może pochwalić się dużą liczbą odbiorców. Zazwyczaj taka osoba powiązana jest z konkretną branżą. Możemy więc obserwować profile nastawione na tematy związane ze zdrową dietą, sportem, kosmetykami, fryzjerstwem, podróżami, nauką języków i wiele innych. Z reguły influencer testuje otrzymany od nas produkt lub usługę, a następnie opowiada o nim obserwującym go użytkownikom. Prowadząc lokalny biznes, warto poszukać influencerów z naszego regionu. Pamiętajmy również, że znacznie ważniejsza jest wiarygodność danej osoby niż to, jak wielu posiada obserwujących. Często to mikro influencerzy są skuteczniejsi od tych, których obserwują setki tysięcy osób.

Jak mierzyć skuteczność marketingu internetowego dla lokalnego biznesu?

Samo kliknięcie w reklamę nie jest tożsame z tym, że klient uda się do naszego sklepu stacjonarnego. W takim razie, w jaki sposób sprawdzić skuteczność reklamy w Internecie dla biznesu stacjonarnego? W tym celu możemy zapisywać, ilu klientów odwiedziło nas podczas trwania kampanii reklamowej, a ilu zanim rozpoczęliśmy promocję biznesu lokalnego w sieci. Takie rozwiązanie może być w pewnym stopniu skuteczne. Możemy także stworzyć zniżkę dla klientów z Facebooka albo tych, którzy mieli styczność z reklamą Google Ads. Należy wówczas zaznaczyć, że określony rabat przysługuje na ustalone hasło. Wciąż nie istnieją narzędzia, które z precyzją wskazywałyby poziom efektywności marketingu internetowego w odniesieniu do biznesu stacjonarnego. Możemy jednak spodziewać się, że wraz z rozwojem technologii oraz możliwością gromadzenia coraz bardziej szczegółowych danych, za jakiś czas pojawi się bardziej skuteczne rozwiązanie.

powiązane artykuły