blog

Jak wspomóc agencję SEO podczas pozycjonowania strony internetowej?

Ten post zawiera 1076 słów i 6640 znaków.
Przeczytanie togo posta zajmuję około 5 minut.

Czy wiesz, że możesz wspomagać działania agencji SEO podczas pozycjonowania strony internetowej? Tworzenie tekstów SEO, aktywność w Social Media czy pozyskiwanie linków zewnętrznych może sprawić, że efekty pozycjonowania będą widoczne jeszcze szybciej. Należy jednak pamiętać o stałej komunikacji ze specjalistami, aby współpraca z agencją SEO była owocna.

Po pierwsze – rozmowa z agencją SEO

Zastanawiasz się, jak wspomóc agencję SEO, która pozycjonuje Twoją stronę internetową? Przede wszystkim, nie rób nic na własną rękę. Zanim rozpoczniesz jakiekolwiek działania, najpierw skonsultuj to z agencją SEO. Dlaczego jest to tak istotne? Wykonane przez Ciebie czynności mogą okazać się bowiem zupełnie nieskuteczne, a w gorszym przypadku możesz wręcz przeszkodzić w pracy specjalistom zajmującym się pozycjonowaniem Twojej strony internetowej. Agencja SEO z chęcią udzieli Ci informacji na temat działań, jakie możesz przeprowadzać, a także wyjaśni, w jaki sposób je wykonywać, aby wspomagały proces pozycjonowania. Poza tym, zaangażowany klient to dla agencji SEO prawdziwy skarb! Owocna, obustronna współpraca to szansa na szybsze osiągnięcie założonych celów.

W jaki sposób możesz wesprzeć działania pozycjonujące?

 

Dodawaj teksty SEO

Możesz zamieszczać opisy produktów, tworzyć recenzje czy pisać teksty na bloga firmowego. Tego rodzaju treści są świetnym sposobem na poprawienie widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwarki. Jednak, aby tak rzeczywiście było, Twój tekst SEO musi spełnić określone wymagania. Przede wszystkim nie kopiuj treści od innych. Takie praktyki z pewnością nie ujdą uwadze robotom Google. Zadbaj o czytelność, a więc twórz odpowiednie nagłówki, dziel tekst na akapity, a czasem stosuj pogrubienia lub wypunktowane listy. Pamiętaj, aby tematy artykułów były w pewien sposób związane z Twoją branżą lub usługami czy produktami, jakie oferuje Twój sklep internetowy. Dzięki temu będziesz w stanie zawrzeć w treści niezwykle istotne słowa i frazy kluczowe. Dobór słów kluczowych odgrywa ważną rolę w pozycjonowaniu stron internetowych. Dlatego też kwestia ta z pewnością zostanie poruszona podczas nawiązywania współpracy z agencją SEO.

Działaj aktywnie w sieci

Tak naprawdę jest to najprostszy sposób na to, aby efektywnie wesprzeć pozycjonowanie strony internetowej. Co to znaczy być aktywnym w sieci? Publikuj regularnie nowe posty na Facebooku, zachęcaj użytkowników do dyskusji, prezentuj swoją ofertę i zamieszczaj linki, które będą prowadziły na Twoją stronę internetową. Twoja firma nie posiada konta na Instagramie? Najwyższy czas to zmienić! Staraj się być na bieżąco z nowymi trendami, jakie panują w Social Media. To jednak nie wszystko, co jesteś w stanie zrobić, aby sprowadzić klientów na swoją stronę www. Marketing szeptany brzmi dla Ciebie znajomo? Znajdź fora internetowe lub grupy na portalach społecznościowych, które powiązane są z Twoją branżą. Być może część użytkowników poszukuje sprawdzonej firmy, która zrealizuje określoną usługę. Czujesz, że stać Cię na więcej? Poprowadź webinarium lub nagraj profesjonalny filmik na You Tube. Wszystko to sprawi, że o Twojej firmie dowie się więcej osób, a niektóre z nich z pewnością nabiorą ochoty, aby bliżej przyjrzeć się Twojej ofercie.

Zadbaj o linki zewnętrzne

Link building to efektywna metoda stosowana podczas pozycjonowania stron internetowych. Na czym to polega? Wyszukujesz fora tematyczne, blogi bądź strony www na których zostanie umieszczony link prowadzący na stronę internetową Twojej firmy. To, na których witrynach pojawi się odnośnik, ma jednak niebagatelne znaczenie. W tym przypadku konieczna jest konsultacja z agencją SEO. Specjaliści podpowiedzą, które strony internetowe lub fora są wartościowe. To właśnie takie witryny są w stanie pozytywnie wpłynąć na podniesienie pozycji strony internetowej w wyszukiwarce. Ponadto, warto pamiętać, że istnieje określona liczba linków, jakie można tworzyć. Agencja SEO dokładnie przybliży Ci tę wartość. Jeżeli będzie ich zbyt dużo – musisz niestety liczyć się z karą od Google. Czasami dobrym rozwiązaniem może również okazać się skorzystanie z artykułów sponsorowanych, które najczęściej umieszczane są na dużych, popularnych stronach www.

Co jeszcze możesz zrobić, aby wesprzeć działania agencji SEO?

 

Zaufaj specjalistom

Twoja strona internetowa wydaje Ci się idealna i nie wyobrażasz sobie, aby miały nastąpić jakiekolwiek zmiany w jej wyglądzie? Niestety czasami okazuje się, że nasza piękna witryna nie jest funkcjonalna ani przyjazna dla robotów Google, a nawet nie jest tak przejrzysta i czytelna, jak nam się wydawało. Część zmian nie będzie dla Ciebie widoczna lecz zdarza się, że muszą objąć one także to, co widzisz Ty oraz użytkownicy. Chociaż wprowadzanie modyfikacji w treści może budzić niechęć, pamiętaj że agencja SEO robi to po to, aby Twoja strona internetowa była w stanie zawalczyć z konkurencją.

Mów o wszystkich zmianach

Zamierzasz zmienić wygląd strony internetowej, nazwę marki, a może domenę? Koniecznie uprzedź o tym specjalistów z agencji SEO. W przypadku zmiany domeny, efekty, jakie udało się wypracować, można przenieść na nową domenę, jednak wszystko należy uprzednio zaplanować. Co więcej, należy pamiętać, że nawet niewielkie zmiany, takie jak te dotyczące adresu URL lub tekstu, mogą mieć niekorzystny wpływ na pozycjonowanie strony internetowej. Dlatego agencja SEO zawsze powinna zostać informowana o wszelkich modyfikacjach, jakie chcesz zrealizować.

Nie zwlekaj zanadto z akceptacją

To zrozumiałe, że jako przedsiębiorca, masz napięty grafik i często jest Ci trudno znaleźć wolną chwilę. Jednak agencja SEO od czasu do czasu będzie się z Tobą komunikować i pytać Cię o akceptację na wdrożenie określonych działań czy publikację napisanych przez copywriterów tekstów SEO. Dobrze, jeśli w miarę szybko będziesz odpowiadać na takie zapytania. Sprawna komunikacja między agencją SEO, a klientem to klucz do sukcesu. W przeciwnym wypadku, działania pozycjonerów będą opóźnione i zarazem mogą przynieść gorsze efekty.

Pamiętaj, że specjaliści SEO chcą Ci pomóc rozwinąć Twój biznes na tyle, ile to możliwe. Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości, dobra agencja SEO z pewnością odpowie na wszystkie Twoje pytania i zaproponuje właściwe rozwiązania.

powiązane artykuły

ZOBACZ, CO JESZCZE MOŻEMY DLA CIEBIE ZROBIĆ