Raport Stat4Seo w sposób czytelny pokazuje użytkownikowi, na której stronie w Google wyświetla się pozycjonowana strona na daną frazę.

Wszystkie pozycjonowane frazy wymienione są w kolumnie „Pozycjonowana fraza”. W tym przypadku pozycjonowanych jest osiem fraz: dźwig Wrocław, dźwigi samojezdne dolnośląskie, dźwigi samojezdne Wrocław, dźwigi Wrocław, usługi dźwigowe Wrocław, wynajem dźwigów Wrocław, wynajem żurawi samojezdnych Wrocław, żurawie samojezdne Wrocław.

Aby uzyskać raport z monitoringu pozycji w Google trzeba wybrać stronę, której pozycję w Google chcemy sprawdzić oraz rok i miesiąc pozycjonowania. Powyższe pola wyboru znajdują się po prawej stronie okna, bezpośrednio nad tabelą. Wybór trzeba zatwierdzić zielonym przyciskiem „Pokaż raport”. Domyślnie system pokazuje zawsze bieżący miesiąc usługi pozycjonowania.

W wyświetlanej tabelce za kolumną „Pozycjonowana fraza”, na szarym tle wyświetlane są cyfry od 1 do 31. Są to poszczególne dni w miesiącu. Pod nimi widać cyfry. Są to strony w Google, jakie udało się osiągnąć dzięki pozycjonowaniu na poszczególne frazy. Dla przykładu:

Gdy 1 października 2020 roku użytkownik wpisał w wyszukiwarkę frazę „dźwigi samojezdne Wrocław”, to wyświetliła mu się pozycjonowana strona na pierwszej stronie organicznych wyników wyszukiwania w Google.

Bieżący dzień pozycjonowania w raporcie różni się tym od pozostałych, że dodatkowo wskazane są kolorystycznie najlepsze i najmniejsze osiągi strony, jakie udało się wygenerować dzięki pozycjonowaniu. Scrin monitoringu strony wykonaliśmy 8 października 2020 roku. Tego dnia największy wzrost odnotowała fraza „żurawie samojezdne Wrocław” (1 strona w Google – pozycja zaznaczona na zielono) a największe spadki odnotowały frazy „dźwigi Wrocław” i „usługi dźwigowe Wrocław” (spadek na 5 i 6 stronę w wynikach wyszukiwania – pozycje oznaczone na czerwono).

W Panelu użytkownik może sprawdzić dowolny miesiąc pozycjonowania. Dla przykładu może cofnąć się do pierwszego miesiąca pozycjonowania i porównać miesiąc do miesiąca statystyki oraz ocenić, czy usługa przynosi pożądane efekty i czy rzeczywiście poprawiają się wyniki strony na pozycjonowane frazy. Poniżej scrin Monitoringu pozycji na te same frazy, również z października, ale rok wcześniej. Wynika z niego jasno, że wszystkie podjęte działania z zakresu SEO, przynoszą oczekiwane skutki w postaci wzrostu widoczności pozycjonowanej strony w Google.

Panel daje również możliwość wygenerowania raportu za dowolnie wybrany okres czasu. Wystarczy wybrać zakładkę „Raporty PDF”. Znajduje się ona na samej górze strony, na granatowym pasku, przed „Strefą klienta”. Następnie trzeba wybrać stronę, której raport z Monitoringu Pozycjonowania chcemy otrzymać, oraz ustawić przedział czasu, który nas interesuje.

Po kliknięciu na przycisk „Generuj” wyświetli się nam link do raportu PDF, który trzeba będzie pobrać. W tym celu trzeba tylko na niego kliknąć, a następnie zapisać w wybranym miejscu na komputerze. Gdy np. wybierzemy że chcemy raport z SEO za ostatnie 12 miesięcy, otrzymamy w PDF wielostronicowy dokument z dokładnym monitoringiem fraz za zadany okres czasu. Poniżej scrin z pierwszej strony takiego raportu.

 

Katalog wdrożeń
OPINIE
Ocena 4.95 / 5
gwiazdki
według 104 opinii
opinie klientów

Ta witryna internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na niej wyrażasz zgodę na korzystanie z cookie.
Przeglądarka internetowa umożliwia zablokowanie plików cookie.

Zamknij [X]