blog

Ile kosztuje wdrożenie sklepu internetowego PrestaShop w 2025 roku?

Ten post zawiera 1416 słów i 9113 znaków.
Przeczytanie tego posta zajmuje około 6 minut.

PrestaShop czym jest, jakie ma możliwości?

PrestaShop to narzędzie e-commerce, które umożliwia sprawne tworzenie sklepów internetowych. Powstał z myślą o przedsiębiorstwach, w których funkcjonalne narzędzia sprzedaży to podstawa. Swoją popularność zawdzięcza elastyczności, jaką oferuje w połączeniu z modułami rozszerzeń. Czym są te tajemnicze moduły? Inaczej nazywane są “wtyczkami” i w skrócie pozwalają dodawać nowe funkcje, rozwijające sklep i jego zasięg. Niektóre z nich są darmowe, inne płatne i to właśnie one warunkują koszt założenia sklepu. Na jakie wtyczki warto się zdecydować i co jeszcze wziąć pod uwagę, odpowiadamy.

Ciekawostka✨

PrestaShop swoje korzenie ma we Francji, dokładnie w jej stolicy. Był on projektem akademickim grupy studentów szkoły informatycznej (EISTI) w Paryżu. Twórcy, m.in. Bruno Lévêque i Igor Schlumberger, szybko dostrzegli potencjał swojego rozwiązania. Rozwijali go w ramach pełnoprawnego projektu open-source. Dzięki nim powstały tysiące pięknych i funkcjonalnych sklepów internetowych.

Najpopularniejsze darmowe moduły PrestaShop

  • Google Analytics
    Google Analytics to narzędzie analityczne, które umożliwia właścicielom stron internetowych i sklepów internetowych zbieranie i analizowanie danych o ruchu na ich stronie. To jedna z cenniejszych wtyczek, ponieważ analizując aktywność, możemy na bierząco usprawniać słabiej działające sekcję lub uwydatniać te najlepiej działające. Dostarczy nam informacji o liczbie odwiedzin, źródłach ruchu, czasie spędzonym na stronie czy konwersji.
    Dlaczego jest ważny dla właścicieli sklepów?
    Każdy właściciel sklepu chce wiedzieć, jak użytkownicy korzystają ze strony i gdzie napotykają potencjalne problemy. A ten moduł jest intuicyjny i pozwala na szybkie uzyskanie danych. Dzięki Google Analytics jesteś na bierząco z potrzebami klienta!
  • PayPal Official
    To moduł odpowiedzialny za sektor płatności umożliwia integrację sklepu z serwisem PayPal. PayPal działa jako pośrednik w transakcjach, umożliwiając użytkownikom wysyłanie i otrzymywanie pieniędzy. Jest zaufanym pośrednikiem płatności, ponieważ nie wymaga ujawniania danych karty płatniczej sprzedawcom.
    Co ta wtyczka daje sklepowi internetowemu? Przede wszystkim jego klienci mogą płacić szybko i bezpiecznie, co zwiększa zaufanie do sklepu i zadowolenie z jego usług.

Najpopularniejsze płatne moduły PrestaShop

 

  • One Page Checkout
    Moduł uproszczający procesu zakupowy w sklepie internetowym. Dzięki niemu klienci mogą zrealizować zakupy w jednym kroku, co znacznie zwiększa wygodę i może przyczynić się do zwiększenia sprzedaży. Nie rozdziela on procesu sprzedaży na etapy, wszystkie istotne informacje takie jak koszyk, informacje o kliencie, płatność, potwierdzenie, zbiera na jednej stronie. Jest to przejrzyste dla klienta, który wszystko ma podane na tacy. Jego wielką zaletą jest świetna funkcjonalność na urządzeniach mobilnych. Jej koszty oscylują około 150 zł do 1000 zł, w zależności od dostawcy, funkcji oraz poziomu wsparcia technicznego.
  • Facebook & Instagram Ads
    Ten moduł to integracja katalogu produktów ze sklepem na Facebooku i Instagramie. Daje to przede wszystkim możliwość reklamy dynamicznej. Obecnie social media to jedno z największych narzędzi reklamy i docierania do nowej społeczności. Reklamy dynamiczne wykorzystują dane o użytkownikach i ich aktywności (np. przeglądanie produktów, dodawanie do koszyka) do automatycznego generowania spersonalizowanych reklam. Oznacza to, że każda osoba może zobaczyć inne produkty, które są dla niej bardziej interesujące. Koszt tego modułu szacuje się na 150 zł.

Od czego jeszcze zależy cena sklepu w 2025 roku?

Szata graficzna

Silnik sklepu powiązany jest z szablonem, do którego podpina się funkcje sklepu. Istnieje możliwość wykorzystania gotowego szablonu lub zbudowania grafiki od podstaw. Gotowe szablony, dostępne za kilkaset złotych, są oczywiście znacznie tańszą i szybszą opcją, ale jednocześnie posiadają więcej wad. Po pierwsze, powiązane są z nimi pewne ograniczenia narzucone przez twórców. Co więcej, przy większym ruchu, sklep online zbudowany w oparciu o gotowy szablon, działa znacznie wolniej. Warto również pamiętać o tym, że nasz sklep internetowy może wyglądać praktycznie identycznie, jak wiele innych sklepów, które również wykorzystują identyczny szablon. Grafika budowana od podstaw, chociaż wiąże się z wyższym kosztem – ze względu na pracę programisty oraz grafika – sprawia, że sklep będzie niepowtarzalny i dopasowany do naszych potrzeb.

Projektowanie

Dobra agencja interaktywna, zanim przystąpi do projektowania, dokładnie omówi specyfikę danej działalności oraz przeprowadzi analizę konkurencji. Natomiast nad procesem projektowania powinien czuwać specjalista posiadający wiedzę z zakresu UX, czyli User Experience. Co to oznacza? UX obejmuje takie aspekty, jak intuicyjna nawigacja, właściwa architektura informacji, odpowiednio zaplanowana ścieżka zakupowa oraz dopasowane funkcjonalności. Dzięki temu mamy pewność, że nasz sklep online będzie wygodny w obsłudze dla klientów, a tym samym chętniej będą dokonywać zakupów. Dlatego warto zastanowić się, czy chcemy skorzystać wyłącznie z usług grafika, czy zależy nam na zwiększeniu szansy na skuteczność sprzedaży.

Funkcjonalności

To w zasadzie najbardziej znaczący aspekt przy określaniu ceny sklepu internetowego. Istnieje wiele gotowych modułów, dzięki którym można wdrożyć popularne funkcjonalności, takie jak choćby „koszyk”. Ceny modułów PrestaShop wahają się zazwyczaj od 50 do 500 zł. Będziemy musieli zapłacić więcej w przypadku konieczności stworzenia nowych rozwiązań. Może bowiem okazać się, że specyfika naszego sklepu PrestaShop wymaga wdrożenia opcji, które są nie są powszechnie stosowane. Wszystko zależy od charakteru konkretnego biznesu oraz naszych potrzeb.

Testy

W koszty stworzenia sklepu online PrestaShop może być wliczane również testowanie strony www. Osoba testująca może posiadać różne doświadczenie. W agencji interaktywnej zadanie to może spoczywać na programiście, menedżerze projektu lub testerze, czyli osobie posiadającej doświadczenie i odpowiednie kompetencje pod tym względem. Oczywiście również programista lub menedżer projektu mogą posiadać właściwą wiedzę z tego zakresu. Odpowiednio przeprowadzone testy sprawiają, że sklep online działa prawidłowo i jest w stanie sprawnie obsługiwać zamówienia.

Szkolenie z obsługi

W cenę wdrożenia sklepu internetowego wlicza się również zorganizowanie krótkiego szkolenia z obsługi sklepu dla właściciela oraz jego pracowników. Nauka samodzielnego zarządzania zamówieniami jest niezwykle ważna pod względem uniknięcia ewentualnych pomyłek. Podczas szkolenia poruszane są kwestie, takie jak dodawanie, usuwanie i edycja produktów, modyfikacja treści, zmiany statusu zamówienia, integracje z magazynami, formy dostawy czy metody płatności.

Agencja vs freelancer

Oczywiście wiele zależy od tego, czy budowę sklepu PrestaShop powierzymy agencji interaktywnej, czy freelancerowi. W skład agencji wchodzi od kilku do kilkunastu specjalistów posiadających wiedzę z zakresu różnych dziedzin, a więc będą to m.in. front-end i back-end developerzy, administratorzy serwerów, graficy, UX designerzy, testerzy, specjaliści od SEO oraz project managerowie. Każda z tych osób posiada wiedzę z innego zakresu, a cały zespół wzajemnie się uzupełnia. Dzięki temu możemy być pewni, że nad naszym sklepem internetowym czuwa cały zespół specjalistów, a wszystkie zadania są nadzorowane. Co więcej, możemy skorzystać z większej liczby usług dodatkowych, takich jak pozycjonowanie strony www , stworzenie treści przez copywritera czy marketingu. Ponadto, znaczącą zaletą zatrudnienia agencji interaktywnej jest to, że nasza strona internetowa zostanie zrealizowana na czas albo z niewielkim opóźnieniem – w uzasadnionej sytuacji. W przypadku freelancera zdarza się, że w pewnym momencie, z różnych powodów, rezygnuje on z całego projektu lub znacznie opóźnia prace, a ze względu na jednoosobowy charakter działalności, nikt inny nie jest w stanie go zastąpić.

Renoma agencji

Na cenę sklepu internetowego wpływ ma też oczywiście renoma wybranej agencji interaktywnej, czyli to, jak dobry jest dany zespół. Jak to sprawdzić? Przede wszystkim warto poszukać w internecie opinii dotychczasowych klientów, a także obejrzeć portfolio prezentujące wykonane strony i sklepy internetowe. To najlepszy sposób, aby przekonać się, czy wybrana agencja interaktywna jest w stanie sprostać naszym oczekiwaniom oraz czy posiada odpowiednie doświadczenie. Jeżeli szukasz profesjonalistów, którzy stworzą dla twojej firmy funkcjonalny sklep internetowy idealnie trafiłeś. ComputerSoft nie boi się żadnych wyzwań🎯

Podobał Ci się wpis ?

Sending
Średnia opinia
0 (0 - liczba głosów)

powiązane artykuły

Zobacz, co jeszcze możemy dla Ciebie zrobić