Pozycjonowanie stron - FAQ najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi

 

Masz pytania związane z pozycjonowaniem? Chcesz na przykład dowiedzieć się na czym polega pozycjonowanie stron, czy usługa pozycjonowania jest potrzebna Twojej firmie oraz na co zwrócić uwagę przy podpisywaniu umowy na pozycjonowanie?

Jesteś we właściwym miejscu, by znaleźć odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania z zakresu SEO.

W razie dodatkowych pytań dotyczących pozycjonowania stron i pozycjonowania sklepów internetowych, jesteśmy do Twojej dyspozycji pod numerem telefonu 663 311 637 lub adresem mailowym info@computersoft.net.pl.

Pozycjonowanie, zwane również SEO (Search Engine Optimization), to działania które mają za zadanie podnieść pozycję strony www (strony firmowej/sklepu internetowego/portalu internetowego) w wynikach wyszukiwania Google. Im wyższą pozycję osiągnie Twoja strona w wyszukiwarce Google na dane zapytania (frazy kluczowe), tym więcej osób na nią wejdzie i zapozna się z jej ofertą. Więcej osób odwiedzających stronę internetową, to wzrost popytu na Twoje towary i usługi a w efekcie wzrost sprzedaży i większy zysk.

We współpracy z Twoją firmą wypracujemy kompleksowe rozwiązanie z zakresu pozycjonowania, tzw. Strategię SEO. Będzie to szczegółowy plan działań, jakie trzeba podjąć podczas tworzenia strony www oraz w czasie jej rozwoju, by pojawiała się ona w organicznych wynikach wyszukiwania na zapytania wpisywane do wyszukiwarki przez Twoich potencjalnych Klientów.

W ramach strategii SEO przygotujemy:

  • listę słów/fraz kluczowych, na jakie chcesz, aby serwis był widoczny w Google
  • zaplanujemy content na stronie zgodnie z tym, na co akurat w danym czasie kładzie nacisk Google
  • stworzymy i opublikujemy wartościowe treści w serwisie – np. na blogu lub w innej wyznaczonej części strony
  • zbudujemy bazę linków zewnętrznych z innych stron, które będą prowadzić do Twojej strony (backlinków)
  • zadbamy o linkowanie wewnętrzne, by ułatwić użytkownikom i robotom Google poruszanie się po Twojej stronie
  • zoptymalizujemy architekturę serwisu – nazwy kategorii, produktów, tagów i opisy zdjęć, by odpowiadały odpowiednim frazom w wyszukiwarce
  • zoptymalizujemy uwarunkowania techniczne serwisu, m.in. zmniejszymy czas ładowania strony oraz jej użyteczność i funkcjonalność (user experience – UX).

Słowa/frazy kluczowe (keywords), to słowa lub wyrażenia, jakie wpisujesz w wyszukiwarkę, by odnaleźć to, czego szukasz. Wyróżniamy frazy kluczowe krótkie (1-3 wyrazów), np. „agencje interaktywne Wrocław” i frazy kluczowe złożone z większej ilości wyrazów (long tail), czyli tzw. pozycjonowanie na długi ogon, np. „agencje interaktywne Wrocław SEO”.

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi, na ile słów/fraz kluczowych należy pozycjonować serwis, bo każda strona jest inna. Do wyboru ilości fraz należy podejść z rozsądkiem. Ważna jest w tym wypadku nie tylko specyfika prowadzonego biznesu, ale także działania konkurencji oraz zapytania wpisywane przez użytkowników do wyszukiwarki a także budżet przeznaczony na SEO.

Przyjmuje się, że małe serwisy internetowe pozycjonowane są na kilkadziesiąt fraz a duże sklepy internetowe na kilkaset lub kilka tysięcy fraz.

Dla Klientów o ograniczonym budżecie proponujemy przetestowanie ograniczonej liczby fraz (5-10) dla wybranych priorytetowych produktów lub usług.

Zmiana pozycjonowanych fraz jest możliwa, ale pod pewnymi warunkami. Wcześniej powinna być uzgodniona i rozplanowana w czasie oraz może wpłynąć na zwiększenia budżetu. Wynika to z tego, że każda zmiana frazy wymaga działań optymalizacyjnych w zakresie kodu strony, treści i linkowania. Często też wiąże się z utworzeniem nowej, dedykowanej podstrony.

 

Na stronie Centrum Pomocy Google przeczytasz: „Nikt nie może zagwarantować pierwszej pozycji w rankingu Google. Wystrzegaj się SEO, którzy twierdzą, że gwarantują pozycję w rankingach, mają „specjalne układy z Google” lub reklamują „priorytetowe zgłaszanie” witryn do Googl lub reklamują „priorytetowe zgłaszanie” witryn do Google…”. Oznacza to, że tylko i wyłącznie Google, poprzez swoje roboty i algorytmy, decyduje o tym, w którym miejscu w wyszukiwarce będzie wyświetlana strona internetowa.

Żadna agencja SEO, agencja interaktywna czy agencja marketingowa nie posiada takich uprawnień, choćby posiadała najlepsze certyfikaty Google. Agencja może jedynie poprawiać wyniki wyszukiwania kierując się wskazówkami publikowanymi przez Google dla webmasterów, ale bez 100% gwarancji, że daną pozycję da się osiągnąć.

 

Google nie ujawnia konkretnych czynników wpływających na ranking witryny. Nie da się więc precyzyjnie określić, kiedy pojawią się pierwsze wyniki pozycjonowania. Na pierwsze efekty można czekać zarówno kilka tygodni, jak i kilka miesięcy, w zależności od:

  • branży w jakiej działa firma – duża konkurencja utrudnia prowadzenie działań związanych z pozycjonowaniem
  • tematyki witryny – strony o tematyce wrażliwej z zakresu życia, zdrowia, samopoczucia, statusu materialnego i pranego są skrupulatniej weryfikowane przez Google
  • wieku strony – pozycjonowanie nowej strony, do której trzeba zbudować zaufanie jest trudniejsze
  • jakości strony – Google docenia strony o wysokiej reputacji, z bardzo wysokim poziomem zaufania i dużą ilością wysokiej jakości użytecznych treści.

Dla przykładu można powiedzieć, że więcej czasu potrwa optymalizacja nowej strony o setkach lub tysiącu podstron. Trzeba zoptymalizować więcej kodu strony, napisać więcej użytecznych treści i zdobyć więcej wartościowych linków. Więcej w tym wypadku oznacza również dłużej. Po pracach przeprowadzonych przez specjalistów SEO, do pracy przystępują roboty Google, które indeksują witrynę. W tym samym czasie prowadzone są kolejne działania optymalizacyjne. Ich celem jest jak najszybszy wzrost zaufania do strony co przekłada się na jej ranking w Google.

Mamy duże doświadczenie w prowadzeniu działań z zakresu SEO (tu znajdziesz nasze referencje) i możemy Ci śmiało powiedzieć, że nie ma żadnego cudownego sposobu, by od razu znaleźć się na 1 pozycji w Google. Pozycjonowanie to długotrwały proces. Nierzadko potrzeba aż roku, by wypracować założone efekty, tzw. kluczowe wskaźniki efektywności (KPI). Warto jednak uzbroić się w cierpliwość i poczekać na rezultaty. Na pewno dadzą one wymierne efekty w postaci zwiększenia ruchu na Twojej stronie, co pomoże Ci zwiększyć zyski w dłuższej perspektywie.

Czym jeszcze wyróżniamy się wśród agencji SEO? Działamy systematycznie, kompleksowo a nasz Zespół projektowy współpracuje z Tobą na każdym etapie działania. Na początku współpracy poznajemy Cię dokładnie, twoją markę, czym się zajmujesz i co sprzedajesz oraz kto stanowi Twoją konkurencję. Następnie przeprowadzimy szczegółowy audyt SEO Twojej strony. W nim zarekomendujemy niezbędne zmiany do wprowadzenia w witrynie z zakresu SEO. Z audytu dowiesz się mi.in. co należy poprawić i jakie działania podjąć, by Twoja strona była bardziej przyjazna robotom Google i użytkownikom, tak by wzrosła jej widoczność i rozpoznawalność w Internecie.

Nad SEO pracuje dla Ciebie cały nasz Zespół projektowy. W jego skład wchodzą web designerzy, web developerzy, specjaliści od SEO i SEM, administratorzy strony, copywritterzy, fotografowie produktowi, specjaliści od marketingu internetowego, graficy komputerowi oraz będący w stałym kontakcie z Tobą doradcy Klienta.

Ze względu na to, że wymierne efekty pozycjonowania pojawiają się dopiero w długim okresie czasu, a sam proces jest bardzo pracochłonny i długotrwały, umowa pozycjonowania strony internetowej/sklepu internetowego zawierana jest na minimum 12 miesięcy. Po tym czasie zmienia się w umowę zawartą na czas nieokreślony z 1-miesięcznym okresem wypowiedzenia, ze skutkiem na koniec miesiąca kalendarzowego.

Wynagrodzenie za pozycjonowanie ma postać stałej opłaty abonamentowej płatnej z góry za dany miesiąc.

W skład stałej opłaty abonamentowej wchodzi wynagrodzenie za audyt i analitykę strony oraz działania optymalizacyjne prowadzone przez webdeveloperów i copywritterów.

Podejmując decyzję o pozycjonowaniu musisz mieć świadomość, że abonament za SEO może nie wystarczyć. Może się okazać, że trzeba będzie podjąć dodatkowe działania wspierające pozycjonowanie. By je przeprowadzić, musisz wydzielić dodatkowy budżet na pozycjonowanie. Środki z tego dodatkowego budżetu będzie można przeznaczyć m.in. na: napisanie i publikację dodatkowych tekstów na Twoim blogu, płatną reklamę w Internecie lub mediach społecznościowych (Google Ads, FB Ads) lub prowadzenie Twojego fanpage’a na facebooku.

Otrzymasz od nas dostęp do automatycznego Systemu Monitorowania Pozycji - Stat4Seo. Codziennie, po zalogowaniu się do Stat4Seo, będziesz mógł śledzić, jak zmienia się pozycja Twojej witryny w Google na pozycjonowane frazy.

Pamiętaj jednak, że pozycjonowanie to proces długofalowy, przynoszący efekty w dłuższej perspektywie czasu i nie martw się, gdy od razu nie zobaczysz efektów naszych działań. Wymierne efekty mogą pojawić się po kilku tygodniach, miesiącach a nawet po roku naszej ciężkiej pracy nad SEO.

Co miesiąc będziesz otrzymywał od nas stałe raporty w postaci PDF sprawdzające pozycję Twojej strony w Google. Generowane w raporcie dane mogą pochodzić z Google Analytics, Google Search Console lub Stat4Seo. Dzięki tym raportom będziesz mieć stały wgląd w efekty naszych działań. Dowiesz się z nich, jak sukcesywnie wzrasta widoczność Twojej strony www / sklepu internetowego w wynikach wyszukiwania oraz jak poprawia się ruch organiczny w Twojej witrynie.

Oprócz tego, kiedy tylko będziesz potrzebować, sam wygenerujesz raport SEO w postaci FDF. Określisz w nim jedynie, jakiego ma dotyczyć przedziału czasowego. Wszystko to zrobisz dzięki przyznanemu Tobie dostępowi do Systemu Monitorowania Pozycji - Stat4Seo.

Jeżeli będziesz potrzebować bardziej złożonej analityki SEO Twojego sklepu lub strony www, również jesteśmy w stanie Ci ją przyszykować za dodatkową opłatą.

Raport Stat4Seo w sposób czytelny pokazuje użytkownikowi, na której stronie w Google wyświetla się pozycjonowana strona na daną frazę.

Wszystkie pozycjonowane frazy wymienione są w kolumnie „Pozycjonowana fraza”. W tym przypadku pozycjonowanych jest osiem fraz: dźwig Wrocław, dźwigi samojezdne dolnośląskie, dźwigi samojezdne Wrocław, dźwigi Wrocław, usługi dźwigowe Wrocław, wynajem dźwigów Wrocław, wynajem żurawi samojezdnych Wrocław, żurawie samojezdne Wrocław.

Aby uzyskać raport z monitoringu pozycji w Google trzeba wybrać stronę, której pozycję w Google chcemy sprawdzić oraz rok i miesiąc pozycjonowania. Powyższe pola wyboru znajdują się po prawej stronie okna, bezpośrednio nad tabelą. Wybór trzeba zatwierdzić zielonym przyciskiem „Pokaż raport”. Domyślnie system pokazuje zawsze bieżący miesiąc usługi pozycjonowania.

W wyświetlanej tabelce za kolumną „Pozycjonowana fraza”, na szarym tle wyświetlane są cyfry od 1 do 31. Są to poszczególne dni w miesiącu. Pod nimi widać cyfry. Są to strony w Google, jakie udało się osiągnąć dzięki pozycjonowaniu na poszczególne frazy. Dla przykładu:

Gdy 1 października 2020 roku użytkownik wpisał w wyszukiwarkę frazę „dźwigi samojezdne Wrocław”, to wyświetliła mu się pozycjonowana strona na pierwszej stronie organicznych wyników wyszukiwania w Google.

Bieżący dzień pozycjonowania w raporcie różni się tym od pozostałych, że dodatkowo wskazane są kolorystycznie najlepsze i najmniejsze osiągi strony, jakie udało się wygenerować dzięki pozycjonowaniu. Scrin monitoringu strony wykonaliśmy 8 października 2020 roku. Tego dnia największy wzrost odnotowała fraza „żurawie samojezdne Wrocław” (1 strona w Google – pozycja zaznaczona na zielono) a największe spadki odnotowały frazy „dźwigi Wrocław” i „usługi dźwigowe Wrocław” (spadek na 5 i 6 stronę w wynikach wyszukiwania – pozycje oznaczone na czerwono).

W Panelu użytkownik może sprawdzić dowolny miesiąc pozycjonowania. Dla przykładu może cofnąć się do pierwszego miesiąca pozycjonowania i porównać miesiąc do miesiąca statystyki oraz ocenić, czy usługa przynosi pożądane efekty i czy rzeczywiście poprawiają się wyniki strony na pozycjonowane frazy. Poniżej scrin Monitoringu pozycji na te same frazy, również z października, ale rok wcześniej. Wynika z niego jasno, że wszystkie podjęte działania z zakresu SEO, przynoszą oczekiwane skutki w postaci wzrostu widoczności pozycjonowanej strony w Google.

Panel daje również możliwość wygenerowania raportu za dowolnie wybrany okres czasu. Wystarczy wybrać zakładkę „Raporty PDF”. Znajduje się ona na samej górze strony, na granatowym pasku, przed „Strefą klienta”. Następnie trzeba wybrać stronę, której raport z Monitoringu Pozycjonowania chcemy otrzymać, oraz ustawić przedział czasu, który nas interesuje.

Po kliknięciu na przycisk „Generuj” wyświetli się nam link do raportu PDF, który trzeba będzie pobrać. W tym celu trzeba tylko na niego kliknąć, a następnie zapisać w wybranym miejscu na komputerze. Gdy np. wybierzemy że chcemy raport z SEO za ostatnie 12 miesięcy, otrzymamy w PDF wielostronicowy dokument z dokładnym monitoringiem fraz za zadany okres czasu. Poniżej scrin z pierwszej strony takiego raportu.

 

Do przygotowania oferty SEO niezbędne będzie wypełnienie przez Ciebie Formularza Bezpłatnej Wyceny. Wśród informacji, o jakie poprosimy Cię w formularzu mogą znaleźć się m.in.: adres Twojej strony www lub sklepu internetowego, główne produkty i usługi, które chcesz promować, zakres działalności Twojej firmy (lokalny, globalny), planowany budżet przeznaczony na pozycjonowanie strony, przewidywany okres współpracy. Wśród dodatkowych informacji, o jakie możemy Cię poprosić może być podanie nazw firm lub stron www konkurencji.

Aby było można przeprowadzić na stronie działania z zakresu SEO, niezbędne jest przekazanie agencji dostępów do:

  • serwera FTP (pliki źródłowe strony)
  • panelu CMS (systemu zarządzania stroną www)
  • narzędzi Google:
    • Google Analytics (do analityki statystyk ruchu i zachowań użytkowników na stronie)
    • Google Search Console (do sprawdzania statusu indeksowania strony oraz zoptymalizowania jej widoczności)
    • Tag Manager (do śledzenia zachowań użytkowników na stronie).

Jeżeli agencja SEO zajmuje się również budową strony internetowej/sklepu internetowego, które w przyszłości będzie pozycjonować, zazwyczaj sama w imieniu Klienta zakłada w/w dostępy i nimi administruje.

W czasie, kiedy działania z zakresu pozycjonowania stron prowadzi agencja SEO, właściciel nie może podejmować samodzielnych działań w tym obszarze bez wcześniejszych konsultacji z agencją. Takie samowolne działania mogą zniweczyć starania specjalistów od SEO. Gdy dodatkowo będą one niezgodne ze standardami, Google może nałożyć na stronę filtr (tzw. ban Google). Ban, to kara nałożona na stronę, która polega na obniżeniu jej rankingu. Taka ukarana strona będzie się wyświetlać na dalekich pozycjach w wyszukiwarce internetowej.

Linkowanie pomiędzy artykułami na blogu, wpisami lub innymi treściami na stronie tworzy zwartą sieć stron, po której łatwo mogą poruszać się użytkownicy i roboty Google. Prawidłowo wykonane pozwoli dotrzeć z jednego miejsca strony w inne w maksymalnie krótkim czasie.

Linkowanie wewnętrzne nie tylko pomaga w nawigacji strony, ale również określa strukturę witryny oraz wpływa na jej moc.

Linki zewnętrzne ze znanych portali lub serwisów, które będą prowadzić do Twojej strony, Google uznaje za bardziej wartościowe. Im więcej uda się pozyskać takich wartościowych linków przychodzących, tym Twoja strona będzie bardziej popularna i wyświetli się wyżej w wynikach wyszukiwania w Google.

Katalog wdrożeń
OPINIE
Ocena 4.95 / 5
gwiazdki
według 104 opinii
opinie klientów

Ta witryna internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na niej wyrażasz zgodę na korzystanie z cookie.
Przeglądarka internetowa umożliwia zablokowanie plików cookie.

Zamknij [X]