blog

Dlaczego warto reklamować biznes lokalny (stacjonarny) w Internecie?

Ten post zawiera 914 słów i 5846 znaków.
Przeczytanie togo posta zajmuję około 4 minut.

agencja interaktywna biznes lokalnywarto promowa w sieci

Działania związane z prowadzeniem biznesu stacjonarnego, warto jest rozszerzyć o promocję w Internecie. Założenie strony internetowej, wizytówki Google Moja Firma czy konta na Facebooku, pomoże nam zyskać więcej klientów oraz zbudować z nimi dłuższe relacje. Jakie jeszcze korzyści niesie za sobą reklamowanie biznesu lokalnego w sieci?

Pozyskiwanie nowych klientów

Szczególnie mieszkając w większej miejscowości, możemy mieć trudność z dotarciem do dużej części mieszkańców. Tym bardziej, jeżeli nasz biznes stacjonarny nie znajduje się w samym centrum. Reklamowanie sklepu stacjonarnego lub innej prowadzonej przez nas działalności poprzez Internet, niesie za sobą wiele korzyści. Przede wszystkim, jesteśmy w stanie dotrzeć do większego grona potencjalnych klientów. Poprzez stworzenie strony internetowej, wdrożenie wizytówki Google Moja Firma czy uruchomienie kampanii w Google Ads, o naszym biznesie ma szansę dowiedzieć się większa ilość osób. Pamiętajmy, że bardzo często informacje na temat określonych usług lub produktów, w pierwszej kolejności poszukiwane są w wyszukiwarce Google. Reklama firmy w Internecie pomoże nam dotrzeć do wielu nowych, potencjalnie zainteresowanych ofertą klientów.

Precyzyjny wybór grupy docelowej

Stosując tradycyjne środki reklamy, takie jak ogłoszenie w gazecie, reklama w radiu, plakaty, ulotki czy billboardy, docieramy do masowego odbiorcy. W przypadku płatnej reklamy w Internecie, takiej jak Google Ads, możemy sami ustawić grupę docelową, czyli użytkowników, do których ma trafić nasza reklama. Grupę docelową stanowią osoby, które są realnie zainteresowane naszymi produktami lub usługami. Dzięki możliwości precyzyjnego wyboru grupy docelowej, oszczędzamy pieniądze, ponieważ nie wydajemy ich na zetknięcie się z reklamą przypadkowych osób, które nie są nawet zainteresowane naszą branżą.

Szybkość działania

Reklama lokalnego interesu w sieci charakteryzuje się dużą szybkością działania. Nie musimy bowiem czekać na zaprojektowanie i wydrukowanie plakatów przez drukarnię czy stworzenie zleconego hasła na billboardzie. Reklamę na Facebooku lub w Google Ads, można stworzyć w ekspresowym tempie. Oczywiście powinniśmy pamiętać o wysokiej jakości grafice oraz chwytliwym tekście. Jednak samo wdrożenie kampanii reklamowej za pomocą tych narzędzi, nie zajmie nam więcej niż kilka minut, a po publikacji, od razu zacznie wyświetlać się użytkownikom. Szczególną uwagę powinniśmy poświęcić targetowaniu. Wybór właściwej grupy docelowej pomoże nam trafić z ofertą do klientów zainteresowanych usługami lub produktami, które oferujemy. Bardzo ważną zaletą kampanii internetowych jest możliwość szybkiego wprowadzenia zmian. Dzięki temu, gdy tylko widzimy, że nasza reklama nie  spełnia zakładanych przez nas rezultatów, natychmiast możemy zmienić na przykład grupę docelową.

Budowanie wizerunku marki

Internet świetnie sprawdza się w celu kreowania określonego wizerunku naszej firmy. Założenie konta biznesowego na Facebooku lub innym portalu społecznościowym, umożliwia publikowanie postów. To właśnie za ich pomocą możemy opowiadać klientom o naszym biznesie, czynnościach, jakie wykonujemy, a także uchylić rąbka tajemnicy odnośnie nas samych czy naszych pracowników. Działania tego rodzaju pomagają zbudować dobre relacje z klientami, a także wpływają na ich poczucie lojalności względem marki. Warto jest także starać się zaangażować naszych odbiorców poprzez zadawanie im pytań – na przykład odnośnie tego, jakich usług lub produktów brakuje im w naszej ofercie. Możemy również zamieszczać ankiety badające poziom satysfakcji. Nasza aktywność w Social Mediach to doskonały sposób na to, aby pokazać klientom, że zależy nam na jak najlepszym spełnianiu ich potrzeb oraz oczekiwań.

Brak ograniczeń czasowych

Nasza strona internetowa z katalogiem produktów lub usług będzie dostępna 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Klienci cenią sobie możliwość wyszukania określonych informacji w krótkim czasie, z dowolnego miejsca i o każdej porze dnia i nocy. Całodobowy dostęp do informacji może niekiedy przesądzić o tym, czy dokonają zakupu w naszym sklepie stacjonarnym , czy u konkurencji. Również kampanie Google Ads trafiają do odbiorców o różnych godzinach. Dzięki temu nasz biznes stacjonarny reklamowany jest bez żadnych ograniczeń czasowych.

Stałe monitorowanie efektów kampanii

Tworzenie kampanii internetowych to nie tylko szybkie dotarcie do grupy docelowej, ale także możliwość stałego monitorowania rezultatów. Jesteśmy w stanie sprawdzić, ilu osobom wyświetliła się nasza reklama oraz jaka część z nich przeszła na naszą stronę internetową poprzez kliknięcie w link. Dzięki temu w łatwy i szybki sposób możemy kontrolować, czy dana kampania reklamowa jest efektywna. Co zrobić, jeżeli wyniki zdecydowanie nie są zadowalające? Może to oznaczać, że nie ustawiliśmy odpowiednio naszej grupy docelowej. W takim przypadku warto jest stworzyć persony, czyli przykładowe sylwetki potencjalnych klientów. Powinniśmy zastanowić się nad ich zainteresowaniami, a także ich potrzebami. Dzięki temu będzie nam łatwiej dopasować określoną ofertę do odpowiedniej grupy osób.

Lokalny biznes zdecydowanie warto jest reklamować także w sieci. Istnieją różne sposoby promocji firmy stacjonarnej w Internecie. Wszystkie te działania mają na celu zdobycie nowych klientów, zbudowanie długotrwałych relacji oraz zwiększenie rozpoznawalności. Chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat? Zapraszamy do naszej agencji interaktywnej ComputerSoft.

Podobał Ci się wpis ?

Sending
Średnia opinia
0 (0 - liczba głosów)

powiązane artykuły