blog

Czym jest i na czym polega pozycjonowanie lokalne strony www?

Ten post zawiera 1098 słów i 7041 znaków.
Przeczytanie togo posta zajmuję około 5 minut.

Prowadzisz lokalny biznes? W takim przypadku pozycjonowanie lokalne pomoże Ci zdobyć większe grono klientów. Co to jest pozycjonowanie lokalne i jakie ma zalety? Czym różni się od pozycjonowania ogólnego i szerokiego?

Co to jest pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne polega na podjęciu takich działań, które mają na celu wyświetlenie strony internetowej w wynikach wyszukiwania powiązanych z określoną lokalizacją. Co to oznacza w praktyce? Użytkownik przebywający aktualnie we Wrocławiu, po wpisaniu w Google hasła „fryzjer”, otrzyma wyniki zakładów fryzjerskich znajdujących się przede wszystkim we Wrocławiu. Dlaczego tak się dzieje? Google kieruje się adresem IP oraz lokalizacją GPS. Dzięki temu jest w stanie określić region, miasto, dzielnicę, jak i kraj, w którym aktualnie przebywamy. Na tej podstawie wyświetlane są opcje – takie jak zakład fryzjerski – zlokalizowane najbliżej nas.

Czym różni się SEO od lokalnego SEO? Przede wszystkim grupą docelową. Lokalne SEO to wszelkie działania, których celem jest dotarcie do jak największej grupy potencjalnych klientów, którzy znajdują się w naszej miejscowości. W przypadku ogólnego SEO, strona internetowa ma stać się widoczna dla wszystkich użytkowników sieci zainteresowanych konkretnymi produktami lub usługami. Lokalne SEO stanowi doskonały sposób na to, aby nasza firma stała się widoczna, a tym samym zyskała grono nowych klientów.

Pozycjonowanie lokalne, szerokie, czy ogólne?

Pozycjonowanie szerokie polega na stosowaniu fraz long tail, czyli takich, które są  rozbudowane i precyzyjnie odzwierciedlają potrzeby użytkowników. Jako przykład możemy podać wyrażenie „smartfony firmy X do 1000 zł”. Chociaż frazy long tail nie muszą cieszyć się dużą popularnością, korzystają z nich klienci, którzy poszukują konkretnego produktu lub usługi. Oznacza to, że szanse na dokonanie przez nich zakupu są większe.

Pozycjonowanie ogólne opiera się na promowaniu strony internetowej pod kilkoma lub kilkunastoma popularnymi frazami kluczowymi, które są związane z określoną tematyką. Tego rodzaju pozycjonowanie sprawdza się przede wszystkim wtedy, gdy działamy globalnie. Pozycjonowanie ogólne wiąże się z walką o jak najwyższą pozycję w wyszukiwarce internetowej, zazwyczaj z dużą konkurencją.

To, czy dla naszej strony internetowej najlepsze jest pozycjonowanie lokalne, ogólne, czy szerokie, zależy przede wszystkim od zasięgu naszej działalności (czy funkcjonujemy lokalnie czy na szerszą skalę) oraz grupy docelowej do której chcemy dotrzeć (mieszkańcy naszej miejscowości, klienci zainteresowani określoną tematyką, czy też użytkownicy o bardzo sprecyzowanych potrzebach).

Pozycjonowanie lokalne – zalety

Większy ruch na stronie internetowej – wdrożenie działań z zakresu pozycjonowania skutkuje tym, że więcej użytkowników będzie odwiedzało naszą stronę internetową.

Pozyskanie nowych klientów – pozycjonowanie lokalne sprawia, że osoby z naszej okolicy, które poszukują konkretnych produktów lub usług, są w stanie szybko odnaleźć naszą ofertę.

Długotrwały efekt – prowadzenie działań z zakresu SEO przynosi długoterminowe rezultaty.

Budowa silnej marki – pozycjonowanie strony internetowej pozwala stworzyć określony wizerunek firmy.

Efektywne konkurowanie z liderami branży – nasza firma ma szansę pojawić się wśród pierwszych wyników wyszukiwania.

Pozycjonowanie lokalne z Google Moja Firma

Założenie wizytówki w Google Moja Firma to podstawowy krok, który powinniśmy wykonać, jeżeli chcemy pozycjonować naszą stronę internetową. Czym jest wizytówka Google? To opcja, która przeznaczona jest dla przedsiębiorców prowadzących stacjonarny biznes. Informacje, które możemy zawrzeć w naszej wizytówce to oprócz nazwy i adresu firmy, dane dotyczące godzin otwarcia, numer telefonu, adres strony www, zdjęcia, a także wszelkie publikacje – na przykład te dotyczące aktualnych promocji. Co więcej, wizytówka Google umożliwia użytkownikom dodawanie opinii na temat naszych produktów lub usług. Jaki sens ma tworzenie wizytówki Google Moja Firma? Przede wszystkim nasz sklep lub biuro zacznie wyświetlać się na mapach Google. Oznacza to, że osoba znajdująca się w naszej okolicy, po wpisaniu w Google Maps konkretnego hasła (np. „fryzjer”), zobaczy na mapie nasz zakład fryzjerski. Co więcej, również po wpisaniu określonej frazy w pole wyszukiwarki internetowej, użytkownik ujrzy naszą wizytówkę. Założenie wizytówki Google Moja Firma jest darmowe, a dzięki niej nasz biznes w końcu ma szansę stać się widoczny.

Pozyskiwanie linków z lokalnych stron internetowych

Zdobywanie wartościowych linków pomoże wzmocnić pozycję naszej strony internetowej. W przypadku pozycjonowania lokalnego, linki możemy pozyskiwać z regionalnych serwisów tematycznych, lokalnych for branżowych czy stron internetowych publikujących informacje na temat targów oraz innych wydarzeń, które odbywają się w naszym regionie. Ważne jest, aby witryny na których pojawi się odnośnik do naszej strony internetowej, cieszyły się zainteresowaniem wśród mieszkańców określonej miejscowości. Jednocześnie powinny zajmować dość wysokie miejsce w wynikach wyszukiwarki internetowej.

Mobilna wersja strony internetowej

Zadbanie o szczegóły związane z poprawnym wyświetlaniem się strony internetowej na urządzeniach mobilnych, jest niezwykle ważne w odniesieniu do pozycjonowania lokalnego. Dlaczego? Duża część osób wyszukuje informacje w pośpiechu, będąc poza domem. Najczęściej korzystają wówczas z telefonów komórkowych. Istnieją więc spore szanse na to, że mieszkaniec naszej okolicy będzie szukał w sieci konkretnych usług lub produktów w drodze z pracy do domu albo przy okazji spaceru lub załatwiania innych spraw. Dlatego właśnie ze szczególną uwagą powinniśmy zadbać o to, aby nasza strona www była w najwyższym stopniu przyjazna dla użytkowników urządzeń mobilnych.

Odpowiednio dobrane frazy kluczowe

Prowadząc lokalny biznes, musimy przeanalizować jakie hasła w wyszukiwarkę Google wpisują użytkownicy poszukujący lokalnych usług. Dzięki temu będziemy w stanie zoptymalizować naszą stronę internetową pod określone frazy kluczowe. Co więcej, wiedza na ten temat pomoże nam tworzyć treść, która przyciągnie większą ilość potencjalnych klientów. W jaki sposób możemy określić, które słowa kluczowe powinniśmy wybrać? Przede wszystkim warto jest zlecić to zadanie specjalistom SEO, którzy posiadają fachową wiedzę oraz doświadczenie w tym zakresie. Możemy także skorzystać z narzędzi do keyword researchu, takich jak Senuto. Warto również sprawdzić, jakimi frazami posługuje się nasza konkurencja.

Pozycjonowanie lokalne to doskonały sposób promocji lokalnej marki, który zdecydowanie warto wdrożyć w działanie.

powiązane artykuły