Samodzielne pozycjonowanie sklepu internetowego

Czy można samodzielnie pozycjonować sklep internetowy? Kwestia ta budzi zainteresowanie, ale także wątpliwości wśród osób zakładających swój pierwszy sklep online. Tymczasem jak najbardziej można samemu podjąć działania, które wesprą naszą widoczność.

Samodzielnie czy z pomocą?

Samodzielne pozycjonowanie

Jeżeli tylko mamy chęci, czas i jesteśmy gotowi wgłębić się w temat, możemy na własną rękę podjąć się pozycjonowania naszego sklepu internetowego. Oczywiście zawsze mamy też możliwość skorzystania z pomocy fachowców. Większość agencji interaktywnych oferuje usługi z zakresu pozycjonowania stron www. Możemy zostać pod tym względem potraktowani kompleksowo lub zdecydować się na zasięgnięcie pomocy jedynie przy określonych aspektach.

Dlaczego pozycjonowanie jest tak ważne? To od tego, jak wysoko znajdujemy się w wynikach wyszukiwarki zależy liczba osób odwiedzających nasz sklep internetowy. Pamiętajmy, że większość użytkowników nie zagląda choćby na drugą stronę wyników wyszukiwania. Pozycjonowanie sklepu internetowego obejmuje działania, które mają na celu polepszenie naszej widoczności, a tym samym zwiększenie popularności i sprzedaży.

 

Wartościowe treści

Wartościowe treści

Do treści sklepu internetowego można zaliczyć opisy produktów, nazwy, a także wszelkie inne teksty, jakie zawrzemy na stronie. Dobrym rozwiązaniem jest prowadzenie bloga połączonego ze sklepem online. W takim przypadku warto zamieszczać kilka artykułów w ciągu miesiąca. Dobrze, jeśli tematy będą związane z poradami przydatnymi dla potencjalnych klientów naszego sklepu. Jeżeli na przykład działamy w branży kosmetycznej, napiszmy o rodzajach cery, najczęstszych problemach skórnych czy błędach w pielęgnacji. Z łatwością będziemy mogli użyć wówczas fraz kluczowych odnoszących się do oferowanych przez nas kosmetyków. Co więcej, daje nam to możliwość zastosowania linkowania wewnętrznego.

Jakie treści należy umieszczać na stronie internetowej? Przede wszystkim unikalne. Zwiększa to naszą szansę na wyższą pozycję w wyszukiwarce. Nawet jeśli mamy możliwość skorzystania z gotowego opisu producentów, wciąż warto stworzyć własną, niepowtarzalną treść. Oczywiście musimy zawrzeć najważniejsze kwestie związane ze specyfiką produktu lecz dobrze jest napisać tekst własnymi słowami. Frazy, jakich używamy powinny zostać przemyślane. Należy unikać pisania ogólnych, bardzo popularnych wyrażeń. Prowadząc biuro podróży, zamiast używania słowa „wycieczki”, doprecyzujmy czego dotyczy nasza oferta, jak na przykład „wycieczki zorganizowane dla osób starszych”, „wycieczki objazdowe zagraniczne”, „wycieczki dla młodzieży”. Wczujmy się w rolę osoby, która za chwilę siądzie przy komputerze i wpisze w wyszukiwarkę to, czego poszukuje.

Słowa kluczowe czyli jakie?

Słowa kluczowe

Wiedząc już, że słowa kluczowe są bardzo istotne, możemy zacząć zastanawiać się, w jaki sposób je dobrać, aby nasze działania były skuteczne. Pamiętajmy, że to właśnie dłuższe frazy, czyli tzw. frazy długiego ogona, działają na naszą korzyść. Przede wszystkim warto zastanowić się, czym wyróżnia się nasz sklep internetowy. Sprzedając żywność dla zwierząt domowych, możemy obstawiać, że pożądanymi dla nas zwrotami będzie „karma dla psów dorosłych” bądź „karma mokra dla kociąt”.

Czy jednak można samemu ustalić, których fraz kluczowych powinniśmy używać? Kierując się wcześniej wspomnianymi wskazówkami, można oczywiście samodzielnie dopasowywać słowa kluczowe, które uważamy za wartościowe. Jednak warto także skorzystać z pomocy specjalnie dedykowanych pod tym kątem narzędzi, takich jak Google Search Console, Keyword Planner czy Wordtracker. Programy tego typu dostępne są zarówno jako darmowe, jak i w wersjach płatnych. Co więcej, możemy także zwrócić się o pomoc do profesjonalistów, na przykład z agencji interaktywnej, która zajmuje się także działaniami związanymi z pozycjonowaniem i SEO. Koszt dotyczący samego określenia słów kluczowych nie jest wysoki, a zyskamy pewność co do sensu podejmowanych przez nas działań.

Title oraz meta description

Title oraz meta description

Tytuł strony, czyli title powinien zawierać najistotniejsze słowo kluczowe dla określonej strony internetowej. Dobrze, jeśli znajdzie się ono na początku. Należy zwrócić uwagę, aby nie był on za długi i nie przekraczał 70 znaków. Co może stanowić tytuł strony www? Zarówno nazwa firmy, wybrane produkty bądź inne istotne informacje, które opisują zawartość danej strony. Warto zadbać o to, aby każda strona posiadała własny, unikalny tytuł. Dzięki temu zadbamy o lepszą widoczność w wyszukiwarce. O ile tytuł posiada dość duże znaczenie odnośnie pozycjonowania, meta desription, czyli opis podstrony, ma przede wszystkim zachęcać użytkowników do odwiedzenia sklepu.

O czym jeszcze warto pamiętać tworząc tytuły stron www? Powinny być jak najbardziej naturalne i zawierać najważniejsze informacje. Nie używajmy określeń typu „najlepsze jedzenie tylko w naszej restauracji” albo „mechanik”. Napiszmy  „pierogarnia Gdańsk – restauracja Pierogi” albo „serwis samochodowy Warszawa – mechanik Stanisław Kowalski”.

Linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne

Linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne

Jednym z zabiegów, które z łatwością sami możemy wykonać jest linkowanie wewnętrzne. Zastosowanie tego rodzaju linków pomaga odwiedzającym witrynę, a także robotom wyszukiwarek poruszać się pomiędzy sekcjami znajdującymi się na stronie internetowej. Linkowanie sprawia, że Google wzmacnia stronę www na określone słowa kluczowe, które zostały podlinkowane. Działania te można wykonywać na różne sposoby. Źródłem linków mogą być artykuły, opisy, menu, sekcje boczne czy też galerie plików (linki graficzne). Dobrze, jeśli link okolony jest tekstem.

Linkowanie zewnętrzne polega natomiast na tym, że użytkownik przechodzi na stronę naszego sklepu poprzez kliknięcie w link znajdujący się na innej witrynie. Linki powinny prowadzić nie tylko do strony głównej, ale także do określonych produktów bądź kategorii. Należy pamiętać, że nadmierna liczba określonych linków lub nieodpowiednie umiejscowienie może spowodować, że Google nałoży na nas karę w postaci filtra. W takiej sytuacji nasz sklep internetowy będzie pojawiał się niżej w wynikach wyszukiwania.

Social Media

Social mediaProfil firmowy na Facebooku lub Instagramie to dzisiejsza konieczność. Posty, które są dodawane powinny wzbudzać zainteresowanie u odbiorcy. Dobrym pomysłem jest dodawanie do nich ciekawych infografik, ilustracji  lub zdjęć, które wzbogacą treść. Co więcej, warto umieszczać w nich linki do strony lub produktów. Także nasi partnerzy biznesowi mogą w ramach współpracy, zamieścić taki link u siebie. Jednak posiadanie profilu to nie wszystko. Najważniejsza jest aktywność. Warto publikować nowe posty przynajmniej raz w tygodniu. Starajmy się także pobudzić naszych odbiorców do wzięcia udziału w dyskusji oraz sprawmy, aby poczuli, że ich opinie i sugestie są dla nas ważne.

Narzędzia analityczne

Narzędzia analityczneTo, że w naszym sklepie internetowym pojawia się mało zamówień, nie musi oznaczać, że jest on mało widoczny dla wyszukiwarki. Być może istnieją inne aspekty, które zniechęcają potencjalnych klientów do dokonania zakupu. Warto w tym miejscu rozważyć, czy nasza strona www szybko się ładuje (a możemy być pewni, że 5 sekund to za długo dla obecnego użytkownika Internetu), czy w odpowiedni sposób wyświetla się na urządzeniach mobilnych (coraz więcej osób kupuje za pomocą telefonów komórkowych) oraz to, czy nawigacja jest intuicyjna (jeżeli klient gubi się podczas użytkowania naszej strony, z pewnością po chwili z niej wyjdzie).

Nie jesteśmy w stanie ocenić „na oko” jakie realne zainteresowanie budzi nasza oferta. Na szczęście z pomocą przychodzą różnego rodzaju narzędzia analityczne. Możemy zaliczyć do nich Google Search Console, Google Analytics czy Google Trends. Oczywiście możliwości jest o wiele więcej. Dzięki nim łatwo sprawdzimy, które z naszych produktów cieszą się największym zainteresowaniem, które strony są najchętniej wyświetlane oraz poprzez jakie strony internetowe trafili właśnie do nazwo sklepu internetowego. Możemy prześledzić także, jak często porzucane są koszyki oraz jaki wiek i płeć przeważają wśród naszych klientów. Obecnie mamy nawet możliwość poznania zainteresowań użytkowników – poprzez analizę przeglądanych stron internetowych.

Katalog wdrożeń
OPINIE
Ocena 4.95 / 5
gwiazdki
według 112 opinii
opinie klientów

Ta witryna internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na niej wyrażasz zgodę na korzystanie z cookie.
Przeglądarka internetowa umożliwia zablokowanie plików cookie.

Zamknij [X]