3 największe korzyści prowadzenia sklepu internetowego

Ostatnio na naszym Facebooku donosiliśmy o najnowszym raporcie Gemiusa „E-commerce w Polsce 2020”, w którym najbardziej gorącą informacją są dane o zakupach w sieci. Już 73% badanych deklaruje robienie zakupów przez Internet, co stanowi wzrost o 11 p. p. w porównaniu do 2019 roku. Bezsprzecznie za dynamikę wzrostu odpowiedzialna jest pandemia, która przyczyniła się także do rozwoju innych zdalnych usług i procesów. Kto szybko zareagował na nagły kryzys, ten teraz z zadowoleniem odnotowuje korzyści płynące z przeniesienia biznesu do sieci. A jakie one są?

3 największe zalety prowadzenia sklepu WWW

Niezależność od miejsca i czasu

Niezależność od miejsca i czasuPandemiczna rzeczywistość sama nasunęła główną zaletę płynącą z prowadzenia sprzedaży w Internecie. Gdy dwukrotnie ograniczono handel w galeriach, sprzedawcy wielu sklepów musieli zintensyfikować działania marketingowe online, umożliwiające zachowanie rentowności marki, lecz nie rozwiązywało to problemu utrzymania sklepów stacjonarnych.

W trudniejszej sytuacji znajdowali się sprzedawcy mniejszych niesieciowych sklepów różnych branż, które nie prowadziły jednocześnie sprzedaży internetowej, a zostały nagle zamknięte podczas marcowego lockdownu. Najlepiej do zmieniających się okoliczności byli przystosowani sprzedawcy, którzy rozwinęli gałąź e-Commerce tuż obok sprzedaży stacjonarnej lub po prostu prowadzący swoją działalność wyłącznie w sieci.

Z tego samego raportu wynika, że kryterium nieograniczonej dostępności stanowi korzyść dla 82% badanych. Swoboda zakupów bez ograniczenia czasowego oraz brak konieczności wychodzenia z domu to główne aspekty, na które ankietowani zwracali uwagę.

Niższy koszt przestrzeni sprzedażowej – w sieci taniej niż stacjonarnie

Niższy koszt przestrzeni sprzedażowejKwestia przestrzeni sprzedażowej przenika się z nieograniczoną dostępnością. Sklepy internetowe działają bez zakłóceń związanych z ograniczeniami handlu stacjonarnego, dzięki czemu możliwe jest zachowanie płynności oraz bardziej elastycznie optymalizowanie kosztów prowadzenia działalności. Już sam najem lokalu to często miesięczny koszt od paru tysięcy złotych wzwyż. W przypadku sklepu internetowego, kwota na początek jest parę razy niższa. Jednorazowy koszt wdrożenia platformy waha się od 2000 zł do 6000 zł w zależności od stopnia zaawansowania. Dzięki upowszechnieniu się platform open source dla e-Commerce (m.in. WooCommerce albo PrestaShop) użytkownicy mają możliwość instalowania bezpłatnych oraz płatnych rozszerzeń. Rozwój i bieżące prowadzenie sklepu, to już znacznie niższe koszty roczne (domena i hosting) lub miesięczne i jednorazowe (różne integracje, wtyczki zakupowe do innych platform, płatności, pozycjonowanie, administracja itd.). Niektóre z wyżej wymienionych działań możesz zrealizować samodzielnie. Pamiętaj jednak, że pierwsze wrażenie użytkownika podczas odwiedzin sklepu zależy nie tylko od estetyki, ale też czytelności oferty oraz wygodnej nawigacji. Działanie funkcji w sklepie musi być monitorowane na bieżąco. Wszelkie usprawnienia i serwisowanie sklepu możesz zlecić agencji interaktywnej, która rozlicza się godzinowo z wykonanych działań.

SKONTAKTUJ SIĘ W SPRAWIE SERWISOWANIA WITRYNY

Precyzyjne docieranie z ofertą do najbardziej zainteresowanych

Precyzyjne docieranie z ofertą do zainteresowanychPromowanie sklepu stacjonarnego w Internecie, który nie oferuje sprzedaży online, zawsze będzie skupiało się wokół lokalnej grupy odbiorców. Reklamy będą targetowane pod konkretne lokalizacje, a celem będzie skłonienie klienta do złożenia osobistej wizyty w sklepie i skorzystania z oferty na miejscu.

Internetowa sprzedaż umożliwia nieograniczoną terytorialnie (poza celowymi promocjami) reklamę. Reklamy z Google Ads to najbardziej efektywny sposób docierania do zainteresowanych odbiorców. Pozycjonowanie witryny zapewnia dobrą widoczność w wyszukiwarce, a copywriting wykorzystujący najczęściej wyszukiwane słowa kluczowe, pozwala wyróżnić się na tle rosnącej konkurencji oraz zwiększyć szansę na konwersję dzięki poprawieniu trafności wyszukiwań.

Działania promocyjne również możesz zlecić agencji interaktywnej, która poprowadzi kampanię, zajmie się tworzeniem treści pozycjonujących i zoptymalizuje budżet. Podczas prowadzenia sklepu internetowego konieczne jest zadbanie o dobrą widoczność w sieci. Sklepów internetowych powstaje coraz więcej, a najbardziej dynamiczny wzrost migracji sprzedaży do sieci odnotowany został podczas ograniczeń handlu związanych z pandemią. Jak podaje Magazyn-ecommerce.pl, polski rynek sprzedaży online nawet przed pandemią rozwijał się w tempie 18% rocznie, natomiast prognozy specjalistów z organizacji eCommerce Europe i RetailX mówią o przekroczeniu w 2020 roku bariery 15 mld euro wartości rynku e-Commerce i będzie to wzrost o 30% w porównaniu do 2019 roku.

POROZMAWIAJ Z NAMI O KAMPANII W GOOGLE ADS

Katalog wdrożeń
OPINIE
Ocena 4.95 / 5
gwiazdki
według 112 opinii
opinie klientów

Ta witryna internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na niej wyrażasz zgodę na korzystanie z cookie.
Przeglądarka internetowa umożliwia zablokowanie plików cookie.

Zamknij [X]