Artykuł na blogu firmowym - jak to ugryźć i czy warto?

Posiadasz sklep internetowy i zastanawiasz się nad sensem prowadzenia bloga firmowego? Być może nie masz pomysłu na tematy artykułów? Sprawdź, dlaczego warto prowadzić bloga firmowego, o czym należy pamiętać tworząc wpisy, a także skąd czerpać inspiracje na tematy artykułów.

 

Ekspert w swojej dziedzinie

Na firmowym blogu możesz publikować dowolne treści. Warto tworzyć takie, które będą posiadały wartość dla odbiorcy. Możesz więc zamieszczać różnego rodzaju porady, ciekawostki czy prawne aspekty związane z daną branżą. Dobrze, jeśli dzięki Tobie użytkownik znajdzie odpowiedzi na dręczące go pytania, ale także zainteresuje się kwestiami o których nie miał wcześniej pojęcia.

Treści na bloga warto dopasowywać pod określoną grupę docelową. Dzięki temu dostarczysz swoim odbiorcom informacje, które są dla nich rzeczywiście użyteczne. Blog na sklepie internetowym stanowi doskonały sposób na dostarczenie wysokiej jakości tekstów. Pokażesz tym samym, że skoro posiadasz bogatą wiedzę na tematy branżowe, Twoja firma jest rzetelna, a oferowane w niej produkty lub usługi są godne zaufania.

 

Zaangażowanie użytkowników poprzez dyskusje

Firmowy blog oferuje możliwość dodawania komentarzy pod artykułami. Dzięki temu każda zainteresowana osoba może wyrazić swoją opinię, a także dopytać o szczegóły związane z opisywaną kwestią. Tym samym dowiesz się o aspektach, które w szczególności interesują potencjalnych klientów. Poprzez bloga możesz także spytać użytkowników o tematy, które miałyby zostać poruszone w kolejnych wpisach.

Treści zawarte w artykułach mogą w komentarzach zbierać zarówno pochwały, jak i krytykę. Komentowana może być także oferta sklepu internetowego. Dzięki temu dowiesz się, co należałoby poprawić, a co funkcjonuje efektywnie. Poza tym, pokażesz tym samym, że Twoja firma nie obawia się krytyki i zależy jej na opiniach klientów. Komentarze na blogu firmowym to funkcja, którą z pewnością warto aktywować.

 

Więcej klientów

Każdy kolejny artykuł to setki nowych słów, w tym fraz kluczowych. Dzięki nim rosną szanse na to, że użytkownik Internetu po wpisaniu w wyszukiwarkę interesującej go kwestii, natknie się właśnie na Twój wpis, a więc także na oferowane przez Ciebie produkty lub usługi. Artykuły na bloga firmowego stanowią świetną bazę do pozycjonowania strony internetowej.

Istotne znaczenie pod kątem SEO odgrywa także linkowanie wewnętrzne. Poprzez zastosowanie takiego rozwiązania, stworzysz powiązania między podstronami, a słowami kluczowymi, dzięki czemu widoczność Twojej firmy w wyszukiwarce osiągnie znacznie lepsze wyniki. Linki wewnętrzne mogą przenosić użytkownika do innych artykułów, a także produktów lub usług dostępnych w sklepie internetowym.

 

Inbound marketing

Firmowy blog to również podstawa aktywnego marketingu przychodzącego, jakim jest inbound marketing. Stanowi on odwrotność tradycyjnych metod, które często opierają się na dość agresywnych reklamach. Jego głównym celem jest zainteresowanie odbiorcy treścią w taki sposób, aby to on jako pierwszy nawiązał kontakt z firmą. Inbound marketing to podejmowanie działań, które sprawią, że klient sam będzie chciał dotrzeć do Twojej oferty.

Podjęcie takiej strategii ma skutkować zbudowaniem świadomości marki, a także zadbaniem o trwałe relacje z klientami. Obecnie hasła reklamowe są wszechobecne, co wynika z ogromnej konkurencji, jaka panuje na rynku. Blog firmowy to sposób na to, aby potencjalni klienci mogli sami odnaleźć wartościowe wpisy, a następnie skorzystać z Twojej oferty – jako eksperta w danej dziedzinie.

 

Jakie tematy na bloga firmowego?

Tematy artykułów blogowych mogą mieć różne źródła. Podczas ich tworzenia można posłużyć się kilkoma sprawdzonymi sposobami.

  • Komentarze użytkowników

Jeżeli prowadzisz już bloga, sprawdź o czym użytkownicy piszą w komentarzach. Być może interesują ich kwestie, które jeszcze nie znalazły się na Twoim blogu bądź jak dotąd zostały opisane jedynie ogólnikowo. Przejrzyj firmowe social media – zarówno prywatne wiadomości, jak i komentarze pod opublikowanymi wpisami na Facebooku czy Instagramie mogą stać się doskonałym źródłem inspiracji.

 

  • Case study

Twoja firma zrealizowała projekt dla klienta? Wyposażyła go w większą ilość towaru? Pochwal się tym na blogu firmowym! To świetne rozwiązanie, dzięki któremu pokażesz jak funkcjonujesz. Co więcej, potencjalni zainteresowani nabiorą do Twoich usług lub produktów większego zaufania. Dzięki temu możesz liczyć na większe zyski.

 

  • Praca od kuchni

Napisz o tym, w jaki sposób pracujecie na co dzień. Możesz przedstawić to w punktach, które będą kolejnymi „krokami”. Opisz rolę klienta na poszczególnych etapach współpracy. Dzięki temu poczuje się pewniej i będzie w stanie lepiej się przygotować. Nawet, jeśli po prostu prowadzisz niewielki sklep internetowy dla klientów indywidualnych, stwórz tego rodzaju artykuł, aby pokazać potencjalnym nabywcom, w jaki sposób dbasz o zabezpieczenie towaru zanim zostanie wysłany lub też jak troszczysz się o jego odpowiednie przechowywanie bądź jak wygląda współpraca w zespole. Niech Twoja firma pozwoli się poznać.

 

  • Transkrypcja własnych plików audio i video


    Nagrywasz webinary, podcasty bądź live’y? Na ich podstawie jesteś w stanie stworzyć interesujący artykuł na bloga firmowego. Możesz wpleść w treść infografikę lub zdjęcia. To Twoja kolejna szansa na wprowadzenie większej ilości słów kluczowych, poprawienie widoczności strony internetowej w wyszukiwarce, a także zatroszczenie się o potrzeby osób niepełnosprawnych mających problemy ze słuchem.
  • Dedykowane narzędzia

Zastanawiając się, jak wybrać temat na bloga firmowego, warto sięgnąć po sprawdzone narzędzia, które podpowiedzą praktycznie gotowe rozwiązania. Jak to działa? Wystarczy wpisać interesujące nas zagadnienie, jak na przykład „konie”. Po chwili wyświetli się wiele przykładowych sformułowań typu „kiedy konie kopią” bądź „czy konie mogą jeść chleb”. Frazy te nie są przypadkowe lecz biorą się z rzeczywistych wyników wyszukiwania tematów, które wiążą się z określonym słowem. Jedną ze stron internetowych, która oferuje taką możliwość jest Answer The Public.

 

Jakie elementy powinien zawierać artykuł na blogu firmowym?

Przede wszystkim pamiętaj o frazach kluczowych, które będą powiązane zarówno z tematem artykułu, jak i Twoją ofertą. Odmieniaj słowa w prawidłowy i naturalny sposób. Nie  umieszczaj frazy kluczowej w co drugim zdaniu – jest to bardzo męczące dla odbiorcy, który od razu założy, że wpis powstał jedynie w celu promocji strony internetowej i zniechęcony najpewniej szybko się ulotni. Dobrze, jeśli słowa kluczowe zawarte w tytule artykułu powtórzą się w leadzie, a także w niektórych śródtytułach.

Staraj się stosować synonimy frazy kluczowej. To nie tylko znaczne odciążenie odbiorcy, któremu przyjemniej będzie czytało się Twoją treść, ale takie zabiegi są doceniane również przez wyszukiwarkę. Będzie jej łatwiej dopasować zapytania użytkowników do określonych wpisów na blogu firmy.

Zadbaj o czytelność tekstu. Podziel go na akapity, a gdy jest taka potrzeba, stosuj wyliczenia. Dzięki temu przyswajanie treści będzie przyjazne dla odbiorcy. Pamiętaj również o odpowiednim kontraście, wielkości liter oraz właściwej czcionce. Wszelkie utrudnienia w tym obrębie mogą skutkować tym, że czytelnik już na starcie opuści Twoją stronę internetową.

Staraj się pisać językiem przystępnym dla każdego. Nawet, jeśli opisujesz bardzo techniczne funkcjonalności, zwróć uwagę na to, że osoby, które odnalazły Twój artykuł na blogu, być może szukają odpowiedzi na kwestie, które są im całkowicie obce. W takim momencie Twoja firma może stać się właśnie tą, która pomoże im zrozumieć nowe definicje czy zjawiska. To prosta droga do obdarzenia Cię zaufaniem i zarazem skorzystania z oferty Twojego sklepu internetowego.

Katalog wdrożeń
OPINIE
Ocena 4.95 / 5
gwiazdki
według 112 opinii
opinie klientów

Ta witryna internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na niej wyrażasz zgodę na korzystanie z cookie.
Przeglądarka internetowa umożliwia zablokowanie plików cookie.

Zamknij [X]