blog

Agencja SEO – jakie usługi podstawowe oferuje?

Ten post zawiera 911 słów i 5870 znaków.
Przeczytanie togo posta zajmuję około 4 minut.

Agencje SEO pomagają zwiększyć widoczność strony internetowej w wyszukiwarce. Dzięki ich działaniom możemy zyskać nowych klientów i jednocześnie zwiększyć sprzedaż produktów lub usług. Optymalizacja strony www, audyt SEO czy link building – jakie usługi podstawowe oferuje agencja SEO?

Audyt SEO

Punktem wyjścia do prowadzenia działań z zakresu pozycjonowania strony internetowej, jest przeanalizowanie obecnej sytuacji witryny. Audyt SEO pozwala określić, co koniecznie należy poprawić, a także wskazać obszary ryzyka, które muszą zostać wzięte pod uwagę w trakcie optymalizacji strony www. Podczas przeprowadzania analizy SEO sprawdzana jest poprawność adresów URL, linkowanie zewnętrzne i wewnętrzne, poprawność tekstów SEO, szybkość ładowania się strony internetowej, dobór fraz kluczowych, a także optymalizacja pod kątem urządzeń mobilnych. Efektem przeprowadzenia audytu SEO jest stworzenie szczegółowego raportu na podstawie którego można podjąć właściwe kroki w celu jak najefektywniejszego pozycjonowania strony internetowej.

Linkowanie zewnętrzne

Linki zewnętrzne to odnośniki prowadzące do Twojej witryny, które umieszcza się na innych stronach www. Istotne jest jednak to, aby strony te nie były przypadkowe. Dobrze, jeśli są to większe serwisy o ugruntowanej pozycji w wyszukiwarce Google. Linki zewnętrzne można umieszczać także na blogach bądź forach, które jednak powinny być zbliżone tematycznie do Twojej strony internetowej. Oprócz samego linku, powinno umieścić się również wpis mający na celu polecenie produktów bądź usług, jakie oferuje firma. Nawet jeżeli chcesz samodzielnie zająć się pozyskiwaniem linków zewnętrznych, agencja SEO udzieli Ci niezbędnych informacji dotyczących wartościowych stron internetowych, na których warto umieszczać takie odnośniki, aby działania rzeczywiście okazały się efektywne.

Pozycjonowanie lokalne

Są to działania, dzięki którym Twoja strona internetowa zostanie wyświetlona użytkownikom szukającym określonych usług w konkretnej miejscowości. Jest to szczególnie przydatne rozwiązanie dla tych firm, które prowadzą działalność w obrębie konkretnej miejscowości, jak na przykład lokale gastronomiczne, zakłady fryzjerskie, usługi hydrauliczne czy krawieckie. Lokalne SEO sprawia, że tego rodzaju firmy mogą szybciej dotrzeć do klientów szukających danych usług na terenie określonej miejscowości. W tym celu agencje SEO tworzą wizytówkę Google, przeprowadzają odpowiednią optymalizację strony internetowej oraz dbają o pozyskanie linków z serwisów regionalnych.

Pozycjonowanie ogólne

Promowanie strony internetowej pod kilkoma bądź kilkunastoma popularnymi frazami związanymi z określonym tematem nosi nazwę pozycjonowania ogólnego. Sprawdza się ono, gdy celem jest zdobycie klientów, którzy są zainteresowani konkretną tematyką. Określone frazy kluczowe umieszczane są w różnych miejscach witryny, a więc w menu, podstronach, tytułach oraz opisach. Należy umieszczać je również w tekstach SEO.

Pozycjonowanie szerokie

Pozycjonowanie szerokie (long tail – na długi ogon) polega na zastosowaniu wielowyrazowych fraz kluczowych. To idealne rozwiązanie w odniesieniu do użytkowników poszukujących określonych produktów, takich jak na przykład „smartfon firmy X do 1000 zł”. Pozycjonowanie szerokie odpowiada na potrzeby klientów, którzy coraz częściej, nie chcąc tracić czasu, wpisują w wyszukiwarkę konkretne produkty i usługi, którymi są zainteresowani w danym momencie.

Optymalizacja treści pod kątem SEO

Może okazać się, że treści znajdujące się na stronie internetowej wymagają modyfikacji albo też jest ich po prostu zbyt mało. Agencja SEO sprawdzi na ile są one oryginalne, a także czy posiadają właściwe nagłówki, które umożliwiają nawigację użytkownikom oraz robotom wyszukiwarek. Istotna jest objętość tekstów oraz zastosowanie w nich słów i fraz kluczowych, pod którymi odbywa się pozycjonowanie strony internetowej. Agencja SEO może również zaproponować uzupełnienie witryny o grafikę, tabele czy zdjęcia, które pozytywnie wpłyną na jej odbiór.

Optymalizacja Hx oraz meta-tagów

Istotną kwestią jest dobranie właściwych nagłówków, które wskażą użytkownikom, a także robotom wyszukiwarek, tematykę konkretnej podstrony. Agencja SEO optymalizuje nagłówki pod kątem określonych fraz, jak i linkowania wewnętrznego. Istotne są również meta-tagi, czyli tytuły i opisy wyświetlające się w wynikach wyszukiwarki internetowej. To one dostarczają informacji o tematyce określonych podstron, dzięki czemu użytkownik jest w stanie dokonać szybkiego wyboru.

Optymalizacja elementów technicznych

Pod tym pojęciem kryją się kwestie, które często nie są widoczne dla użytkowników. Agencja SEO, aby poprawić pozycję strony internetowej, zajmuje się między innymi optymalizacją znaczników ALT, nagłówków HTTP, ale także przeprowadza działania, dzięki którym strona internetowa szybciej się ładuje. Co więcej, sprawdzane są również kwestie bezpieczeństwa, szczególnie istotne w przypadku sklepów internetowych, gdzie klienci dokonują płatności online.

Indeksacja witryny

Czytelna struktura strony www jest ważna również dla robotów Google. Dzięki temu rosną szanse na to, że witryna pojawi się wyżej w wynikach wyszukiwarki internetowej. Agencje SEO optymalizują adresy URL, a także wewnętrzne odnośniki, które do nich prowadzą, aby pozbyć się duplikatów treści czy też linków prowadzących do podstron, które już nie istnieją. Specjaliści sprawdzają także wszelkie blokady oraz utrudnienia w indeksacji, a następnie podejmują właściwe działania w celu jak najefektywniejszego wypozycjonowania witryny.

powiązane artykuły